ניקולה יוקיץ' וסרביה אמנם היו מרחק פסע מהגמר האולימפי, אך את המשחקים בפריז הם יסיימו על הפודיום. הסרבים גברו היום (שבת) 83:93 על גרמניה וזכו במדליית הארד.
זהו המשחק על המקום השלישי השלישי ברציפות של הסרבים באולימפיאדות. בריו הם גברו על צרפת, בטוקיו הפסידו לטריקולור. הפעם הם הרשימו מול גרמניה, אלופת העולם המכהנת.
3 צפייה בגלריה
גודוריץ'
גודוריץ'
גודוריץ' חוגג
(צילום: AP Photo/Michael Conroy)
3 צפייה בגלריה
הסרבים בטירוף, רגע אחרי שריקת הסיום
הסרבים בטירוף, רגע אחרי שריקת הסיום
הסרבים בטירוף, רגע אחרי שריקת הסיום
(צילום: Gregory Shamus/Getty Images)
ואסילי מיצ'יץ', יוקיץ' ופליפ פטרוסב הצטיינו ברבע הראשון, בו קלעו הסרבים 30 נקודות ועלו לפלוס תשע. הגרמנים אמנם מזערו מעט נזקים עד ההפסקה (46:38), אבל לא הצליחו לעצור את "הג'וקר" וחבריו במחצית השנייה.
אלכסה אברמוביץ' הראה שוב קסמים, יוקיץ' עבד נהדר גם בהגנה ושלשה שלח אוגניין דובריץ' הקפיצה את ההפרש ל-19 (45:64), שאילץ את הגרמנים לקחת פסק זמן שני תוך דקה. זה עזר כדי להוריד עוד פעם מעט את ההפרש, לא יותר.
יוקיץ' (שסיים עם טריפל-דבל של 19 נקודות, 12 ריבאונדים ו-11 אסיסטים) ומיצ'יץ' (19) הצטיינו אצל הסרבים. בוגדן בוגדנוביץ' הוסיף 16 ואלכסה אברמוביץ' קלע 13. האחים פרנץ (18) ומו ואגנר (12) בלטו אצל המפסידה.
3 צפייה בגלריה
יוקיץ'
יוקיץ'
יש מדליה. יוקיץ'
(צילום: Damien MEYER / AFP)

הגמר: ארה"ב - צרפת (22:30)

לפני שלוש שנים בטוקיו זה הסתיים בניצחון אמריקני 82:87 אחרי שצרפת ניצחה במשחק קודם בין הנבחרות בשלב הבתים. אל הגמר הנוכחי, ארה"ב מגיעה אחרי חצי גמר שהלך קשה מאוד עבורה. ה"דרים טים" מודל 2024 נזקקה לקסמים של סטף קרי כדי לחזור מפיגור משמעותי מול סרביה ולנצח.
צרפת ודאי שמחה לראות עד כמה סוללת הכוכבים האמריקנית פגיעה. ואחרי כל זה וגם עם יתרון הביתיות הצרפתי, יחסי הכוחות ברורים. ארה"ב מגיעה לגמר כפייבוריטית ברורה לזכות במדליית הזהב האולימפית בפעם החמישית ברציפות. לצרפת יש הגנה חזקה מאוד עם ויקטור וומבניאמה ורודי גובר, שההפעלה שלו הייתה חלקית בטורניר הזה, אבל גם היא לא צפויה לעצור כוחות דורסניים כמו לברון ג'יימס וקרי ואת ההתקפות המתפרצות המהירות והיעילות של ארה"ב.