כשנותרו 4 ימים לטקס הפתיחה, נאלצים מארגני אולימפיאדת פריז להתמודד בשבוע האחרון איומי שביתה גוברים מצד ארגוני עובדים. לאחרונה היה זה איגוד עובדים שמייצג רקדנים, שהגיש בקשה לסכסוך עבודה מול החברה הקבלנית שמפיקה את הטקס על נהר הסן.
על פי דיווחים מדובר באיגוד SFA-CGT, הגדול ביותר במגזר הבידור בצרפת והוא זה שחתום על בקשת השביתה שמתוכננת ל-26 ביולי. העילה: 'אי שוויון בוטה' בין העובדים ("מבצעים") שנשכרו לכבוד הטקס.
2 צפייה בגלריה
פריז 2024
פריז 2024
הרקדניות בחזרות אחרונות לטקס הפתיחה
(צילום: Aurelien Meunier/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
פריז 2024
פריז 2024
צפויים שיבושים?
(צילום: Dimitar DILKOFF / AFP)
כאמור, זהו לא האיום הראשון בשביתה אחרי שהוגשה בקשה לשביתה גם לתאריך ה-28 באוגוסט - יום טקס הפתיחה של המשחקים הפראלימפיים. באיגוד העובדים מבהירים כי הם לא מתכוונים לתכנן משא ומתן בינם ובין ארגון האירועים "פנאמה 24" שמפיק את המופע. זאת לאחר שמשא ומתן קודם בין הצדדים לא עלה יפה.
רק לאחרונה בוטלה שביתה שתוכננה על ידי צוות נמל התעופה בשני שדות התעופה הגדולים של פריז ("שארל דה גול", "אורלי"), לאחר שבסיומו של המשא ומתן הובטח לאיגודי העובדים ולהנהלה בונוס מיוחד.
איגוד העובדים הכללי בצרפת איים כי עובדי אבטחה המאוגדים אצלו עלולים לשבות במהלך המשחקים בשל תנאי עבודה קשים (כגון חוסר יכולת לצאת לחופשה במהלך הקיץ), כשהדרישה היא - פיצוי הולם על עומס העבודה וההגבלות המוגברות.
שרת הספורט של צרפת שוחה בנהר סן
(באדיבות ONE)