רד בול זלצבורג אישרה רשמית כי אוסקר גלוך ישוחרר לאולימפיאדה וייקח חלק עם הנבחרת הצעירה של ישראל בטורניר הכדורגל, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet.
"אני שמח על האפשרות להיות חלק מהנבחרת באולימפיאדה ומודה למנהלי המועדון שפעלו יחד עם ההתאחדות לכדורגל למציאת הפתרון", אמר גלוך בעקבות ההודעה. "היה לנו יורו נהדר בגיאורגיה עם חצי גמר והבטחת המקום בפריז 2024, וכמו שאני מכיר את גיא לוזון ואת החברים שלי, כולנו מאמינים שאין מטרה שלא נוכל להשיג. חשוב לנו לייצג את מדינת ישראל ואת הכדורגל שלנו על במה כל כך מרכזית ונדירה ואין לי ספק שנזכה לתמיכה אדירה".
3 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך עם שער בכורה בליגת האלופות נגד בנפיקה ליסבון עם שימיץ' המבשל
אוסקר גלוך עם שער בכורה בליגת האלופות נגד בנפיקה ליסבון עם שימיץ' המבשל
מצטרף רשמית למסע האולימפי. גלוך
(צילום: EPA/JOSE SENA GOULAO)
3 צפייה בגלריה
(באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
המאמן גיא לוזון הוסיף: "אני מבקש להודות ליו"ר ההתאחדות שינו זוארץ על עשייתו הרבה לטובת ההצטרפות של אוסקר למשימה הלאומית. תודה מיוחדת גם לראשי רד בול זלצבורג, שהבינו את הסיטואציה ולמרות שלא מדובר בחלון בינ"ל מחייב מבחינת שחרור שחקנים, נענו לבקשה שלנו.
"אין ספק שאוסקר שחקן משמעותי מאוד עבור הנבחרת והכדורגל הישראלי וההתעקשות שלו להיות חלק מהמשחקים האולימפיים הובילה לתוצאה המיוחלת. נמשיך לעשות הכל כדי להעמיד את הסגל הטוב ביותר במטרה להגשים את החלומות הגדולים שלנו".
אחרי ההצלחה בגזרת אוסקר גלוך, המאמצים של לוזון מוקדשים עכשיו לשחרורו של ענאן חלאילי מסן ז'ילואז הבלגית, לקראת פרסום הסגל הסופי של הנבחרת הצעירה בעוד יומיים (שלישי).
מאחר שהטורניר האולימפי אינו חלון בינלאומי מחייב מצד המועדונים, ראשי ההתאחדות ולוזון עצמו נאלצו להפעיל מאמצי שכנעו ישירים על מנת לזכות בשחרור של הליגיונרים השונים. סגנית אלופת בלגיה, בדומה לקבוצה האוסטרית של גלוך, תפתח את משחקיה הרשמיים במקביל לטורניר האולימפי בפריז.
3 צפייה בגלריה
חלאילי חוגג
חלאילי חוגג
בכל מקרה, לא יצא למחנה האימונים. חלאילי
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
בכל מקרה, למעט דניאל פרץ, הלגיונרים לא יצאו למחנה האימונים של הנבחרת האולימפית בפולין ברביעי הקרוב ויצטרפו רק ארבעה ימים לפני תחילת הטורניר, שיצא לדרך במשחק נגד מאלי ב-24 ביולי. מדובר בגלוך, עמרי גנדלמן מגנט וליאל עבדה משארלוט, כשהליגה בארה"ב פעילה. אחרי שאמיר ג'נאח ועילאי חג'ג' שוחררו מהסגל האולימפי בשל פציעות, ההחלטה של זלצבורג וזו של סן-ז'ילואז עשויות להוביל לשחרורם של שחקנים כמו אלעד מדמון ואושר דוידה.
הנבחרת תקיים מחר משחק אימון ראשון בלוד מול מכבי חיפה, ובשלישי יתפרסם הסגל הסופי שיכלול 18 שחקנים. ברביעי, כאמור, תמריא הנבחרת למחנה האימונים לקראת פריז.

לוזון:מתרגשים לייצג את המדינה בתקופה הזו
(באדיבות ONE)
פורסם לראשונה: 09:59, 30.06.24