שרון קנטור חגגה אתמול (שבת) מדליית כסף אולימפית בגלישת רוח, אבל דווקא מי שעמדה לצידה על הפודיום - אמה ווילסון - הייתה עם הראש באדמה.
הסיבה? הגולשת הבריטית הובילה בבטחה לאורך כל התחרות, אך קרסה בשיוט הגמר וזכתה "רק" במדליית הארד. כן, בשיטה החדשה של תחרות השייט באולימפיאדה, הנקודות שנצברות נמחקות לאחר המוקדמות. מי שמסיימת ראשונה בשיוטים המוקדמים עולה לגמר יחד עם עוד שתי גולשות (ולמעשה מבטיחה מדליה), ויתר הצמרת בעשירייה הראשונה מתחרות במקצי רבע וחצי גמר.
3 צפייה בגלריה
אמה ווילסון
אמה ווילסון
אמה ווילסון בסוף השיוט
(צילום: AP Photo/Carolyn Kaster)
ווילסון בת ה-25 הובילה ב-30 נקודות עם תום המוקדמות, פער ענק שבשיטה הישנה היה מבטיח לה זהב, אבל בשיוט המדליות היא סיימה רק שלישית, אחרי מרתה מאג'טי מאיטליה שזכתה בזהב וכמובן קנטור הישראלית.
3 צפייה בגלריה
אמה ווילסון
אמה ווילסון
זכתה "רק" בארד. ווילסון
(צילום: EPA/OLIVIER HOSLET)
3 צפייה בגלריה
הסלפי של הזוכות בסיום
הסלפי של הזוכות בסיום
אבל בכל זאת היה סלפי על הפודיום
(צילום: Clive Mason/Getty Images)
"אני גמרתי עם הספורט הזה", אמרה ווילסון בסיום שיוט הגמר, "צריך לשנות את השיטה כי היא פוגעת בבריאות הנפשית של הספורטאים. זה לא בסדר לשים את הספורטאים בעמדה הזאת, היה לי יתרון ענק ואיבדתי אותו, אני לא יודעת אם אחזור להתאמן. זה מתיש נפשית. היתרון שהשגתי הפך לחיסרון. עליתי ישר לגמר, אבל הגולשות שעלו מחצי הגמר כבר הכירו את המסלול והיה להן יותר קל, בעוד אני עשיתי טעות. למרות הכל, אני גאה בעצמי על מה שהשגתי. אבל אני לא יודעת אם אני אוכל לעבור את החוויה הזאת שוב".
יש לציין כי ווילסון נפגעה מהשיטה גם באליפות העולם האחרונה, היא הובילה בבטחה במוקדמות בהפרש של 60 נקודות, אבל בשיוט הגמר סיימה במקום השני אחרי שרון קנטור. "זה קרה לי פעם אחר פעם, צריך לשנות את החוקים", סיכמה.
משפחתה של שרון קנטור זוכת המדליה באולימפיאדת 2024 בפריז
(צילום: עידו ארז )