יש ספורטאים שיחמיצו את המשחקים האולימפיים בפריז בשל פציעה, אחרים כי לא השיגו את הקריטריון ואילו שוקו מיאטה היפנית תיעדר מהאולימפיאדה הקרובה בגלל סיגריה. על-פי דיווחים במזרח הרחוק, קפטנית נבחרת ההתעמלות של יפן תודח מהסגל האולימפי של נבחרתה לאחר שנתפסה מעשנת במהלך מחנה האימונים במונאקו.
סוכנות הידיעות היפנית, קיודו ניוז, פרסמה כי מקורות רבים בנבחרת אישרו שמיאטה תעזוב את מחנה האימונים של הנבחרת במונאקו, שם היא התכוננה לאולימפיאדת פריז, שתתחיל בדיוק בשבוע הבא. עישון אינו חוקי עבור כל מי שמתחת לגיל 20 ביפן, ומיאטה רק בת 19.
2 צפייה בגלריה
מיאטה
מיאטה
לא תהיה בפריז. מיאטה
(צילום: Kiyoshi Ota/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
מיאטה
מיאטה
מיאטה בימים משמחים יותר בקריירה
(צילום: Kiyoshi Ota/Getty Images)
העניין התגלה לאחר שמיאטה נעדרה מהאימונים ביום רביעי האחרון והמנהל המקצועי של איגוד ההתעמלות היפני, היקארו טנאקה, סיפר כי הספורטאית החמיצה אותו "מסיבות מסוימות". לאחר מספר בדיקות, התברר כי היא פשוט נתפסה מעשנת.
מיאטה היא אלופת יפן המכהנת ואולי המתעמלת הגדולה שלה מתחילת המילניום. למרות שיפן לא נחשבת לאחת שתתמודד על מדליה קבוצתית בפריז, מיאטה זכתה בארד על הקורה באליפות העולם ב-2022 והגיעה באותה תחרות למקום החמישי בגמר הקרב-רב.
התחרויות האישיות והקבוצתיות בהתעמלות מכשירים הן מהאירועים הבולטים כמעט בכל משחקים אולימפיים. השנה שוב בשל השתתפותה של סימון ביילס, יש שיגידו המתעמלת הגדולה בכל הזמנים. יפן, אגב, מחפשת מדליה אולימפית נשית ראשונה בענף מאז האולימפיאדה הביתית בטוקיו 1964.
הצגת מדי המשלחת הישראלית לפריז
(צילום שמוליק דודפור)