חברי המשלחת הישראלית לאולימ־פיאדה יוצאים היום (נבחרת הכדורגל, שתשחק מחרתיים, כבר יצאה) לפריז ושם צפויה לחכות להם בחדרים הפתעה נעימה - ספר שהופק במיוחד לקראת אירוע הספורט הגדול בעולם ואמור לעודד ולחזק אותם בימי התחרויות.
מי שעומדים מאחורי היוזמה הם הוועד האולימפי, בשיתוף עם הפיקוח על החינוך הגופני במשרד החינוך, שהפיקו ספר ברכות שבמסגרתו תלמידות ותלמידים מרחבי הארץ שלחו מכתבים וציורים לחברי המשלחת למשחקים האולימפיים.
לדברי המארגנים, "הרעיון נולד מתוך הצורך לחזק את רוח הספורטאים הישראלים לקראת המשחקים האולימפיים בפריז, במיוחד על רקע האתגרים הנוכחיים של מבצע חרבות ברזל והלחץ הבינלאומי. לכתיבת הברכות קדמה הכנה בבתי הספר באמצעות מצגת שהכין הוועד האולימפי, במטרה לחבר את התלמידים לספורטאים דרך המשמעות שהם חווים בייצוג מדינת ישראל במשחקים האולימפיים".
בפרויקט לקחו חלק, המתעמל והאלוף האולימפי ארטיום דולגופיאט, לוחמת הטקוואנדו והמדליסטית האולימפית אבישג סמברג, אלופת העולם בשייט שרון קנטור וספורטאים נוספים ששיתפו בתחושותיהם כדי להעצים את המסר לדור הצעיר.




מאות תלמידים מבתי ספר ברחבי הארץ התגייסו למשימה ושלחו מכתבים וציורים מרגשים המביעים תמיכה, אמונה וגאווה לאומית בספורטאיות ובספורטאים המייצגים את ישראל על במת הספורט הגדולה בעולם. הברכות נכנסו לספר שיחכה לחברי המשלחת בבית הישראלי שבכפר האולימפי. בנוסף, כל הספורטאים יקבלו ספרון אישי עם ברכות נבחרות למזכרת.
בוועד האולימפי הוסיפו: "יוזמה זו אינה רק מחזקת את הקשר בין עם ישראל לספורטאים, אלא גם מדגישה את חשיבות הספורט ככלי לאחדות בכל עת ובתקופה זו בפרט. עם המשחקים האולימפיים, ברכות אלו ישמשו תזכורת חיה לתמיכה האיתנה של העם במשלחת האולימפית".
ירדן הר לב, ראש מערך החינוך בוועד האולימפי: "קיבלנו מכתבים וציורים שחיממו לנו את הלב מקשת רחבה מאוד של בתי ספר ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום. כל מכתב כזה הוא בעל משמעות גדולה יותר מהמילים שכתובות על הנייר, הוא מהווה מסר של סולידריות מהחברה הישראלית. בדרך הזו גם איפשרנו לדור הצעיר להרגיש חלק מהמסע של הספורטאים בדרכם להגשמת החלום האולימפי ולהתחבר אליהם על ידי הרוח האולימפית שמסמלת תקווה ושלום. תודה והערכה לפיקוח על החינוך הגופני על שותפות משמעותית בכל יוזמה חינוכית".