יממה לאחר הפרסומים השונים על כך שמשרד התובע הצרפתי הודיע על פתיחת חקירה עקב איומים ברצח שקיבלו מספר ספורטאים בכחול-לבן - הוועד האולימפי הישראלי הגיב.
"לצערנו מתקפת שנאה ואיומים מתקיימת נגד ספורטאינו", נאמר היום (שני) בהודעה רשמית מטעם הוועד האולימפי הישראלי. "גם הספורטאים הישראלים הם חלק מהמערכה הכוללת שעוברת ישראל".
1 צפייה בגלריה
המשלחת הישראלית
המשלחת הישראלית
המשלחת הישראלית בטקס הפתיחה בשישי האחרון
(צילום: Damien MEYER / AFP)
"אנו מודים לכוחות הביטחון הישראלים והזרים, ושר הפנים הצרפתי ז׳רלד דרמנין האמון על ביטחון הספורטאים, שפועלים ללא לאות להבטיח את ביטחוננו. את התשובות ניתן במגרש הספורט והמשלחת הישראלית תמשיך לייצג בכבוד, נחישות והגינות את הערכים הישראלים והאולימפיים".
כאמור, שר הפנים של המדינה, ג’רלד דרמנין - על-פי הפרסום בצרפת - דיווח למשרד התובע על מיילים הכוללים איומים על חייהם של חברי המשלחת הישראלית. המשרד מינה את הגוף הלאומי של צרפת נגד שנאה ברשת לחקור את המקרה.
ביום חמישי האחרון - יממה לפני טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז - הודיע מערך הסייבר הלאומי בשיתוף משרד התרבות והספורט כי "איראן עומדת מאחורי קמפיין השפעה הפועל להפחיד ולאיים על המשלחת. על פי הבדיקה שביצע מערך הסייבר, הקמפיין כלל חשיפת פרטים אישיים, מסמכים מזהים, פריטים כגון כרטיסי טיסה, סיסמאות ושמות משתמשים וכן כתובות מגורים וכן משלוח של הודעות טקסט מאיימות למכשירי הספורטאים וחברי המשלחת.
גיא לוזון מדבר אחרי ההפסד לפרגוואי
(צילום: עוז מועלם)
הכותרת
זהב כחול-לבן: החלום האולימפי הישראלי
21:40