אחרי הסיבוב הראשון זה היה נראה אבוד, עם המקום החמישי הכללי, אבל לאחר התרגיל השני, המשולב (סרטים וכדורים) הגיע המהפך - ציון 33.250 ו-68.850 משוקלל, הבטיח את מדליית הכסף האולימפית לנבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל. אופיר שחם (19), דיאנה סברצוב (19), הדר פרידמן (18), רומי פריצקי (20) ושני בקנוב (18), רושמות נעילה חלומית למשחקים בפריז עם מדלייה שביעית למשלחת הישראלית (וה-20 בהיסטוריה של ישראל).
"אנחנו לא מעכלות", אמרה בסיום הקפטנית של הנבחרת, פריצקי. "זה חלום שהתגשם. עבדנו כל כך קשה בתרגיל החישוקים, היו לנו נפילות אבל האמנו עד הסוף ונתנו את הכל, את החיים שלנו על המשטח, ואני שמחה שזה בא לידי ביטוי. הקהל היה מדהים, האנרגיות, וואו".
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
"האמנו נורא חזק". ההתרגשות הגדולה של הנבחרת עם הזכייה
(צילום: עוז מועלם)
על הדרך למדליה הוסיפה פריצקי: "זה כמו משפחה, יש גם רגעים של משבר. זה שונה, זה קשה, צריך לדעת להתפשר על דברים ולצאת מנקודות שפל. היינו כל כך ביחד לאורך כל הדרך - וזה היה שווה כל רגע, כל דקה. הוכחנו שאנחנו עם חזק. ואני חייבת לומר שזאת פעם ראשונה שיש לנו צוות כזה תומך שעוזר אחד לשני. בלי הכוחות האלה לא יכולנו להשיג את המדליות. אנחנו מודות להן כל כך".
שחם הוסיפה: "יש לנו צוות מדהים שמחזיק אותנו באימונים. לפני היצאה למשטח, ידענו שאנחנו צריכות להילחם עד הסוף, ונלחמנו. האמנו נורא חזק, נתנו את כל כולנו כי ידענו שרק יחד ננצח. מיד אחר תרגיל החישוקים אמרו לנו להיתמקד רק בתרגיל הבא, שאם נצליח בו נקבל את המדליה – וזה מה שצריך לעשות".
2 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: אופיר שחם, הדר פרידמן, דיאנה סברצוב, רומי פריצקי ושני בקנוב
מימין לשמאל: אופיר שחם, הדר פרידמן, דיאנה סברצוב, רומי פריצקי ושני בקנוב
מימין לשמאל: אופיר שחם, הדר פרידמן, דיאנה סברצוב, רומי פריצקי ושני בקנוב
(צילום: עוז מועלם)
פרידמן: "זה רגע שבאמת אין לתאר אותו, זה הדבר הכי הכי טוב שקרה לנו בחיים. חיכינו לו כל כך הרבה זמן, ושמחה שהצלחנו להשיג אותו יחד".
שני בקנוב: "כל מה שיש לי לומר זה פשוט תודה לכל עם ישראל".
פריצקי סיכמה את ההיסטורה שעשו חמשת המופלאות: "הוכחנו בזכייה הזאת שיש לנו גם משהו שמסמל אותנו, המוזיקה, השירים, השארנו חותם. אנחנו קבוצה חזקה מאוד שהביאה משהו על המשטח - וראו את זה גם על הקהל. זאת פעם ראשונה שההורים שלי נמצאות בתחרות בחו"ל. ויתרנו על כל כך הרבה בשביל הרגע הזה, גם המשפחות שלנו, ואנחנו מודות לזה".
משפחתה של אופיר שחם מדברים לאחר הזכייה במדליית הכסף
(צילום: שרון צור)
המתעמלות בשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו
(צילום: נדב צנציפר)

אשרם: "אלופות אחת אחת"

במהלך הדברים, האלופה האולימפית מטוקיו 2020, לינו אשרם, פנתה לבנות ואמרה: "אני כל כך גאה בכן, אתן עשיתן פה היסטוריה מטורפת. אמרתי לכן אתמול שאתן יכולות. היום הראתן מי אתן ומה אתן שוות, ועד כמה העבודה הקשה שאתן עושות בסוף משתלמת. אתן אלופות אחת אחת ואני פשוט אוהבת אתכן".
המאמנת איילת זוסמן: "קשה לי לתאר את ההרגשה הזאת. אמרנו שעד שזה לא נגמר זה לא נגמר. ברגע שהן עשו את התרגיל ידענו שהמדליה תבוא. זאת עבודה קשה ומשותפת. עבודה קשה שהשתלמה. זאת הייתה חוויה מרגשת, בטח בהקשר של מה שאנחנו עוברים במדינה. הן יצאו למשטח וצעקתי להן עם ישראל חי. אנחנו לא יכולות בלי דרמה, אבל הן נתנו לנו רגע אחד של נחת".
איילת זוסמן מאמנת נבחרת ההתעמלות האמנותית לאחר הזכייה במדליית הכסף
(צילום: עוז מועלם)
המתעמלות בשיחה עם הנשיא יצחק (בוז'י) הרצוג
(צילום: נדב צנציפר)
נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג, הצטרף למברכים: "חמש המופלאות של נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית - דיאנה, אופיר, רומי, שני והדר - אתן גאווה ענקית. בעבודה קשה, מסירות ומקצועיות עשיתן היום היסטוריה בענף ושימחתן מדינה שלמה. כבוד גדול לצוות המקצועי בניצוחה של איילת זוסמן; המאמנות אלה סמופלוב, נטשה סטפנובה ומנהלת הנבחרת נטשה אסמולוב".
ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "איזו גאווה ישראלית. ברכות ענק לנבחרת החלומות האולימפית שלנו שהביאה הישגים חסרי תקדים למדינת ישראל. והיום הצטרפו אלייה בהישג אדיר נוסף הנבחרת הנפלאה שלנו להתעמלות אמנותית. 7 מדליות אולימפיות שהושגו בכישרון, מאמץ והתמדה - תוך התעלות יחודית להביא כבוד וגאווה למדינתנו".
לאחר הזכייה הודיעה יו"ר הוועד האולימפי, יעל ארד, כי פריצקי תישא את הדגל בטקס הסיום יחד עם תום ראובני, זוכה מדליית הזהב בגלישת רוח.
  • השתתף בהכנת הידיעה: רענן בן צור