טורניר הכדורגל האולימפי לגברים הגיע הערב (שני) לשלבי ההכרעה שלו כאשר התקיימו שני משחקי חצי הגמר. ספרד ביצעה מהפך וניצחה 1:2 את מרוקו, ובגמר היא תפגוש את צרפת, שאף היא נקלעה לפיגור נגד מצרים אבל בהארכה השלימה מהמפך בדרך ל-1:3. מרוקו תפגוש את מצרים לקרב על הארד.
מרוקו - ספרד 2:1 | חריג הגיל סופיאן רחימי הגיל דייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-37 כדי להעניק לאריות האטלס 0:1 עם שערו השישי בטורניר - יותר מכל אחד אחר, אם כי ארבעה מהם בפנדלים. מרוקו, שנהנתה מתמיכה אדירה ביציעים, שמרה על היתרון עד לדקה ה-66, אבל אז פרמין לופס - קשר ברצלונה והכוכב הגדול של "לה רוחה" בטורניר שגם היה בנבחרת שזכתה ביורו - השווה עם שערו הרביעי בטורניר. 19 דקות לאחר מכן הוא הוסיף בישול לחואנלו סאנצ'ז המחליף, שכבש את שער הניצחון.
2 צפייה בגלריה
לופס
לופס
הכוכב של ספרד בטורניר. לופס שער נוסף
(צילום: AP Photo/Daniel Cole)
ספרד, שבאולימפיאדה הקודמת הפסידה לברזיל בהארכה של הגמר, נמצאת במרחק ניצחון אחד מהישג שקרה רק פעם אחת בעבר, ב-1984, כשנבחרת צרפת רשמה זכייה גם ביורו וגם באולימפיאדה בקיץ אחד.
אגב, החילוף הראשון שנעשה במשחק היה של השופט השופט אילגיז טנטשב מאוזבקיסטן. בדקה ה-15 הוא נפגע בטעות על ידי המגן הספרדי מארק פוביל, שנדחף על ידי שחקן מרוקאי ונפל על רגלו הימנית של טנטשב. המשחק הופסק למספר דקות כדי לטפל בשופט הפצוע, אך טנטשבלא יכול היה להמשיך, והוחלף על ידי השופט הרביעי, גלן נייברג משבדיה.
2 צפייה בגלריה
ז'אן פיליפ מטטה
ז'אן פיליפ מטטה
צמד מכריע. מטטה
(צילום: AP Photo/Silvia Izquierdo)
צרפת - מצרים 1:3 | הפרעונים, כאמור, דווקא הצליחו להפתיע עם שער יתרון של מוחמד סאבר בדקה ה-62. אבל בדקה ה-83 ז'אן פיליפ מטטה, כפה הארכה, והשלים צמד ומהפך בדקה ה-99, שבע דקות לאחר שמצרים נותרה עם עשרה שחקנים אחרי הרחקה של הבלם עומר פאייד בצהוב שני. בדקה ה-109 מיכאל אוליסה סדר את הסיפור.
במהלך תוספת הזמן של המחצית השנייה, נרשם רגע שנוי במחלוקת כאשר השופט הקטור סעיד מרטינס נקרא על ידי מערכת ה-VAR בשל ספק נגיעת יד של המצרים ברחבה. פנדל היה יכולה להכריע את המשחק עבור הצרפתים, עוד לפני הארכה. בסופו של דבר החליט השופט מהונדורס שלא לקבל את דעת העוזרים.