אחרי שהיום הראשון בוטל כליל והיום השני נערך באופן חלקי, סוף סוף נכנסה היום (ג') תחרות גלישת הרוח האולימפית במארסיי להילוך - וזה נכון גם לגבי הגולשים הישראלים שרון קנטור ותום ראובני שרשמו יום מצוין והתבססו בצמרת.
קנטור, אלופת העולם המכהנת, פתחה ברגל שמאל את היום עם שיוט בו דורגה במקום העשירי, אך מיד לאחר מכן התאפסה וניצחה בשני שיוטים ברציפות. את שיוטים 6 ו-7 היא סיימה במקומות 3 ו-4 ובסופו של היום היא במקום השני עם 25 נקודות שליליות. מי שמובילה את התחרות ביתרון משמעותי היא אמה ווילסון הבריטית, מדליסטית אולימפית בדגם הישן, שצברה רק 8 נקודות שליליות. מרתה מאג'טי האיטלקייה מדורגת שלישית עם 30 נקודות שליליות.
2 צפייה בגלריה
שרון קנטור
שרון קנטור
שרון קנטור. יום פנטסטי
(צילום: Christophe SIMON / AFP)
ראובני, שהישג השיא שלו הוא מקום רביעי באליפות העולם, דורג היום במקומות 13 (נמחק כשיוט גרוע), 5, 3, 3 ו-4 והוא במקום השלישי הכללי אחרי שישה שיוטים עם 23 נקודות שליליות, רק נקודה יותר מפאבל טרנובסקי הפולני שבמקום השני וארבע יותר מלוק ואן אופזלנד המוביל.
השיטה בגלישת רוח עברה שינוי בקמפיין האולימפי הנוכחי. במקום שיוט המדליות הזכור לנו מהעבר - ביום האחרון (מתוכנן ליום שישי הקרוב) ייערכו שיוטי הכרעה. מי שידורג במקום הראשון בתום השיוטים המוקדמים יעפיל אוטומטית לגמר ויבטיח לעצמו מדליה. מקומות 3-2 יעפילו לחצי הגמר, בעוד מקומות 10-4 יתמודדו ברבע הגמר.
שני הגולשים הראשונים ברבע הגמר יעפילו אף הם לחצי הגמר - ויתמודדו על שני המקומות האחרונים בגמר. בשיוט הגמר עצמו מתמודדים שלושה גולשים על צבע המדליה שבה יזכו.
2 צפייה בגלריה
ראובני
ראובני
ראובני. מפתיע לטובה
(צילום: Phil Walter/Getty Images)
בשיטה הנוכחית ישנה חשיבות גדולה להישאר לפחות במקומות 3-2 מה שמעניק סיכוי של 50% לזכייה במדליה. נכון לעכשיו קנטור מובילה על פני הגולשת המדורגת רביעית מריה בלן באסו חרמאן הפרואנית ביתרון משמעותי של 18 נקודות. ראובני מוביל בארבע נקודות על נואה ליונס שבמקום הרביעי.
מחר ייצאו הגולשים לעוד חמישה שיוטים - ובחמישי ייערכו השיוטים האחרונים לפני שיוטי ההכרעה ביום שישי.

החמישייה הראשונה בתחרות הנשים לאחר 7 שיוטים מתוך 17 מתוכננים:

1. אמה ווילסון (בריטניה) - 8 נקודות
2. שרון קנטור (ישראל) - 25 נקודות
3. מרתה מאג'טי (איטליה) - 30 נקודות
4. מריה בלן באסו חרמאן (פרו) - 43 נקודות
5. הלן נואסמואן (צרפת) - 45 נקודות

החמישייה הראשונה בתחרות הגברים לאחר 6 שיוטים מתוך 16 מתוכננים:

1. לוק ואן אופזילנד, הולנד - 19 נקודות
2. פאבל טרנובסקי, פולין - 22 נקודות
3. תום ראובני, ישראל - 23 נקודות
4. נואה ליונס, ארה"ב - 29 נקודות
5. ניקולה גויאר, צרפת - 37 נקודות