נבחרת הנשים של קנדה בכדורגל, האלופה האולימפית המכהנת, תנסה להסתדר ללא המאמנת שלה בב פריסטמן למשך שארית אולימפיאדת פריז. אחרי שהנבחרת פתחה אתמול (חמישי) את מסע ההגנה שלה על התואר עם מהפך ו-1:2 על ניו זילנד, ההתאחדות הקנדית הודיעה שפריסטמן, שלא עמדה על הקווים במשחק, הושעתה ונשלחה הביתה מהאולימפיאדה בעקבות שערוריית ריגול שנחשפה השבוע.
חבר צוות של קנדה נתפס כשהוא מטיס רחפן מעל האימון של ניו זילנד מוקדם יותר השבוע בצרפת, וב-"TSN" דווח כי גם נבחרת הגברים וגם נבחרת הנשים "הסתמכו על רחפנים וריגול במשך שנים". לפי הדיווח, נבחרת הנשים אפילו השתמשה בהם כדי לצלם אימונים סגורים לתקשורת של יריבות במהלך המסע שלה למדליית הזהב באולימפיאדת טוקיו 2020 (שהתקיימה ב-2021).
2 צפייה בגלריה
בב פריסטמן
בב פריסטמן
נשלחה הביתה. פריסטמן
(צילום: AP Photo/Hamish Blair, File)
"במהלך 24 השעות האחרונות, מידע נוסף הגיע לידיעתנו בנוגע לשימוש קודם ברחפנים נגד יריבות, לפני המשחקים האולימפיים בפריז 2024", מסר יו"ר התאחדות הכדורגל הקנדית קווין בלו בהצהרתו, "נוכח הגילויים החדשים הללו, התקבלה ההחלטה להשעות את המאמנת של נבחרת הנשים בב פריסטמן למשך שארית המשחקים האולימפיים בפריז 2024, ועד להשלמת החקירה החיצונית העצמאית שלנו שעליה הוכרז לאחרונה".
איש כדורגל קנדי, ג'וזף לומברדי, נעצר על ידי המשטרה הצרפתית מוקדם יותר השבוע לאחר שנתפס כשהוא מטיס רחפן מעל אימון של נבחרת ניו זילנד לקראת משחק בין הנבחרות במסגרת המחזור הראשון של שלב הבתים. המשטרה הצרפתית ערכה חיפוש בחדר המלון שלו ומצאה צילומי רחפן משני אימונים סגורים, שלדברי המשטרה "עזרו לו ללמוד את הטקטיקה של הנבחרת היריבה". לומברדי הואשם בהטסת כלי טיס בלתי מאויש מעל אזור אסור, והוא קיבל מאסר על תנאי של שמונה חודשים.
2 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת קנדה חוגגות
שחקניות נבחרת קנדה חוגגות
הסתדרו בלי פריסטמן מול ניו זילנד. שחקניות נבחרת קנדה חוגגות
(צילום: Tullio M. Puglia/Getty Images)
האירוע הוביל לחקירות רבות. לומברדי ועוזרת המאמן ג'סמין מאנדר, שאליה העביר לומברדי את הדיווחים שלו, הודחו מהמשלחת הקנדית ונשלחו הביתה כעונש. פריסטמן לקחה אחריות והשעתה את עצמה ממשחק הפתיחה, כך שכאמור היא לא עמדה על הקווים בניצחון על ניו זילנד. "אני אחראית בסופו של דבר להתנהלות במערכת שלנו", היא אמרה בהצהרה בתחילת השבוע, וגם הכיחשה את מעורבותה בפרשה.
קנדה זכתה במדליית הזהב בטוקיו עם ניצחון על שבדיה בגמר. בראשון (22:00) היא תתמודד במסגרת המחזור השני של בית 1 מול המארחת צרפת, שניצחה אתמול 2:3 את קולומביה.
גיא לוזון: "כל אחד מהשחקנים נתן את כולו"
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)