עוד רגע זה קורה. נבחרת ישראל תפתח ביום רביעי את משחקיה בטורניר הכדורגל האולימפי, 48 שנה אחרי הפעם האחרונה - אי שם באולימפיאדת מונטריאול 1976. הכחולים-לבנים המריאו היום (שישי) לפריז לקראת משחק הפתיחה מול מאלי בעוד חמישה ימים.
הנבחרת יצאה לבירת צרפת ללא השוערים דניאל פרץ וניב אליאסי הפצועים. האחרון נפגע אתמול ברגלו במהלך משחק האימון מול מכבי פ"ת (0:2). בהודעת ההתאחדות לכדורגל נאמר כי "ניב יעבור מספר טיפולים במהלך סוף השבוע, שם יוחלט האם יוכל לקחת חלק במשחקים האולימפיים או לא". מי שיאייש את עמדת השוער הראשון, לפחות בינתיים, הוא עומר ניראון.
3 צפייה בגלריה
הנבחרת האולימפית בתמונה קבוצתית
הנבחרת האולימפית בתמונה קבוצתית
הנבחרת האולימפית בתמונה קבוצתית
(צילום: רועי כפיר, ONE)
3 צפייה בגלריה
גיא לוזון בנתב"ג
גיא לוזון בנתב"ג
גיא לוזון בנתב"ג
(צילום: רועי כפיר, ONE)
3 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת
שחקני הנבחרת
שחקני הנבחרת
(צילום: רועי כפיר, ONE)
"אנחנו שקטים לגמרי בעמדת השוער", הבהיר המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות, בוני גינצבורג. "אם זה יהיה ניראון, אליאסי או כל אחד אחר. הם שוערים טובים מאוד. כמובן שהיינו מעדיפים לא לעבור את הסיפור הזה, אבל זה מה שיש ועם זה נתמודד. סומך לחלוטין על כל השחקנים. אין פערים גדולים בין השוערים, היה קרב גדול על מקום בסגל הקטן הזה".
המאמן גיא לוזון הוסיף: "מי שנמצא בסגל הוא הטוב ביותר. מה שהיה היה וזה לא רלוונטי כבר כל הפציעות שקרו בדרך. מי שייסע לאולימפיאדה וישחק ברגע האמת, מבחינתי תמיד הוא הטוב ביותר".
לוזון המשיך: "חשוב מאוד שנשמור על צניעות, אנחנו. בוא נצבור קודם כל נקודות ראשונות, ניצחון ראשון, לאחר מכן רבע גמר ואז נתקדם הלאה. אנחנו עדיין לא בשלב לדבר על מדליה".
זו תהיה ההופעה השלישית של הכחולים-לבנים במשחקים האולימפיים, כאשר בשני המקרים הקודמים (מקסיקו סיטי 1968, וכאמור, מונטריאול 1976) היא הגיעה עד רבע הגמר. ישראל יכולה הייתה לקבל יריבות קשות בהרבה וגם הגרלה נפיצה, לאחר שהייתה יכולה לקבל יריבות כמו מצרים או מרוקו. בפועל, היא תשחק בבית 2 מול יפן, פראגוואי ומאלי - אותה תפגוש במשחק הפתיחה. אם תסיים באחד משני המקומות הראשונים ותעלה לרבע הגמר, היא תשחק בהצלבה מול יריבה מבית 3, הכולל, בין השאר, את מצרים.
תנו לנו לשמוח: הנבחרת האולימפית ממריאה לפריז
(באדיבות ONE)
כזכור, לפני שנה, ביולי 2023, הבטיחה הנבחרת הצעירה של ישראל את מקומה באולימפיאדת פריז בזכות הגעתה לחצי גמר אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21.
המשחקים של ישראל בשלב הבתים (בית 4): 24 ביולי, 22:00, פארק דה פראנס, פריז: מאלי - ישראל 27 ביולי, 20:00, פארק דה פראנס, פריז: פרגוואי - ישראל 30 ביולי, 22:00, סטאד דה לה בוז'ואר, נאנט: ישראל - יפן