הישראלים שיתחרו ביום 4:

9:00 – שחר שגיב (טריאתלון, גברים): הטריאתלון האולימפי זכה להרבה כותרות בתקשורת לאחרונה בגלל קטע השחייה (1.5 ק"מ) המתוכנן בנהר הסן – ומצב המים המדאיג. בינתיים יום האימונים לקראת התחרות בוטל בגלל הזיהום במים, מה שרק הגביר עוד יתר את החששות בעניין. בניגוד לנהר מעורר המחלוקת, מי שנמצא מתחת לרדאר הוא הטריאתלט הישראלי שחר שגיב, שבלי לעשות הרבה רעש – העפיל בפעם השנייה ברציפות לתחרות האולימפית בענף הקשוח הזה.
שגיב חווה שנה לא קלה בה סבל ממספר פציעות ובנוסף נראה שהרמה בענף בעולם עלתה מאז אולימפיאדת טוקיו אז סיים במקום ה-20. לכן, שיחזור של ההישג מ-2021 או אפילו התעלות עליו יהיה בגדר הופעה טובה מאוד מבחינתו.
6 צפייה בגלריה
שחר שגיב
שחר שגיב
סבל ממספר פציעות השנה. שחר שגיב
(צילום: הוועד האולימפי בישראל)
החל מ-11:00 – שגיא מוקי (ג'ודו, עד 81 ק"ג, גברים): הקמפיין האולימפי הנוכחי של אלוף העולם ב-2019 היה הרבה פחות מוצלח מהקודם וכלל לא מעט אכזבות והדחות בשלבים מוקדמים. נקודות האור העיקריות היו מקום חמישי באליפות העולם ב-2023 ומדליית זהב בגראנד סלאם תל אביב באותה השנה.
את האולימפיאדה מוקי יפתח בקרב מול טימו קוואליוס הגרמני, ג'ודוקא לא רע אך לא אחד שנמנה על הצמרת העולמית הגבוהה. הגרמני ניצח בקרב היחיד ביניהם באליפות העולם השנה. אם מוקי ינצח את הגרמני, הוא יפגוש כנראה את ג'ונוואן לי, ג'ודוקא צעיר ומצוין המדורג 3 בעולם. מוקי כבר ניצח אותו בעבר, אבל בבמה האולימפית מדובר במשוכה גבוהה מאוד.
6 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
בא לאולימפיאדה אחרי קמפיין בינוני. שגיא מוקי
(צילום: עוז מועלם )
החל מ-11:00 – גילי שריר (ג'ודו, עד 63 ק"ג, נשים): שריר עשתה קמפיין טוב ברובו שכלל זכייה בגראנד סלאם פריז היוקרתי ובמדליית כסף באליפות אירופה. במשחקים האולימפיים עם זאת יהיה לה קשה מאוד להתקדם בגלל הגרלה אכזרית שקבעה לה כבר בקרב הראשון מפגש עם קלריס אגבייננו הצרפתייה, הזכורה לנו היטב מצמד קרבות מול ירדן ג'רבי בגמר אליפות העולם. אגבייננו, ג'ודוקא מאוד התקפית ומסוכנת, היא האלופה האולימפית המכהנת, שש פעמים אלופת העולם והפייבוריטית לזכות בזהב בפריז מול הקהל הביתי.
12:15 – תומר פרנקל (שחייה, מוקדמות 100 מ' חופשי, גברים): לפחות לפי זמן ההרשמה שלו, 48.18 שניות (שיא ישראל), סיכוייו של פרנקל להעפיל לחצי הגמר במשחה הזה נמוכים. תוצאה מהירה יותר משיאו תהיה הישג יפה.
6 צפייה בגלריה
גילי שריר
גילי שריר
קיבלה הגרלה קשה. גילי שריר
(צילום: עוז מועלם)
13:13 – שרון קנטור (גלישת רוח, שיוטים מוקדמים): תחרות גלישת הרוח לא מצליחה להתרומם עד כה בגלל היעדר רוח – וביומיים של תחרות התקיימו עד כה שני שיוטים בלבד במקום שמונה בתכנון המקורי. הפתיחה של אלופת העולם לא הייתה מבריקה, וגם כשכבר ניצחה בשיוט – הוא בוטל בגלל אחוז גבוה מדי של גולשות שלא הצליחו לגלוש. נכון לעכשיו קנטור מדורגת 15, אבל התחרות רק בשלביה הראשונים – ויש עוד הרבה זמן לתקן ולהשתפר.
14:08 – נבחרת ישראל (שחייה, מוקדמות 200x4 מ' חופשי, גברים): רביעיית השליחים הישראלית הכוללת את בר סולובייצ'ק, איתן בן שטרית, גל כהן גרומי ודניס לוקטב מדורגת 12 מבין 16 הנבחרות המשתתפות, כך שהיא תזדקק להתעלות רצינית כדי להעפיל לגמר.
15:17 – תום ראובני (גלישת רוח, שיוטים מוקדמים): רק שיוט אחד הצליחו לקיים בתחרות לגברים עד כה, ראובני דורג בו שמיני. קשה לקבל מכך אינדיקציה רצינית להמשך – ואולי אחרי היום השלישי של התחרות, כבר נבין יותר לאן התחרות של ראובני הולכת.
6 צפייה בגלריה
שרון קנטור
שרון קנטור
פתחה לא טוב את התחרות. שרון קנטור
(צילום: Clive Mason/Getty Images)
22:00 – ישראל - יפן (כדורגל, שלב הבתים, גברים): אחרי ההפסד המאכזב לפרגוואי, הסיכויים להעפיל לרבע הגמר צנחו משמעותית. אפשר אולי לקוות שאחרי שיפן הבטיחה מעשית את המקום הראשון, היא תעלה בהרכב משני, אבל כך או אחרת הנבחרת של גיא לוזון חייבת ניצחון – וגם זה לא בהכרח יספיק. ניצחון של פרגוואי על מאלי יסתום את הגולל על סיכויינו להעפיל לרבע הגמר. אם מאלי תנצח את פרגוואי, נצטרך לנצח את יפן בהפרש של שער יותר מההפרש שמאלי תנצח בו. קל זה לא יהיה.
6 צפייה בגלריה
מאמן הנבחרת האולימפית של ישראל גיא לוזון עם עומרי גאנדלמן
מאמן הנבחרת האולימפית של ישראל גיא לוזון עם עומרי גאנדלמן
הזדמנות אחרונה. גיא לוזון
(AP Photo/Aurelien Morissard)
ליאל עבדה מדבר לפני יפן
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)

חמישה אירועים שלא כדאי לכם לפספס:

10:00 – קליעה (מוקדמות ירי בצלחות חרס - טראפ, גמר ב-16:30, גברים): להיות אלוף אולימפי לא בהכרח מבטיח לך חיי עושר ותהילה. תשאלו את ג'ובאני צ'רנוגראץ, צלף קרואטי בן 41 שזכה בזהב האולימפי בלונדון 2012 ובאליפות העולם בשנה שעברה, ועדיין עובד כמלצר במסעדה של אביו. מחר עם זאת, הוא ישמח אם הפעם יגישו לו, את מדליית הזהב כמובן.
15:30 – טניס שולחן (גמר זוגות מעורבים): לפני שלוש שנים בטוקיו, יפן הצליחה לפגוע בשכנתה סין בבטן הרכה שלה, במקום שבו זה באמת כואב. עבור מדינה שזכתה ב-32 מתוך 37 מדליות זהב אולימפיות שחולקו עד היום בטניס שולחן, להפסיד בגמר בענף הזה – זו ממש פגיעה באגו הלאומי. זה בדיוק מה שקרה בגמר הזוגות המעורבים ב-2021. לא פלא שסין שולחת הפעם את ההרכב הכי חזק שאפשר, וואנג צ'וצ'ין וסון יינגשה, המדורגים 1 בגברים ובנשים. הכול כדי להחזיר את הכבוד האבוד.
19:15 – התעמלות מכשירים (גמר קבוצתי נשים): לפני שלוש שנים, התחרות הזו הולידה את הדרמה הכי גדולה של המשחקים האולימפיים: סימון ביילס הדהימה את העולם כשפרשה מהתחרות במהלכה בגלל ה"סיבובונים" והקשיים הנפשיים שחוותה. אם לשפוט לפי ההופעה המצוינת שלה במוקדמות, נראה שביילס הגיעה לפריז ממקום הרבה יותר מפויס ושקט נפשית. במצב כזה, רק אירוע חריג מאוד ימנע ממנה ומחברותיה לנבחרת האמריקנית, מדליית זהב ראשונה מחר בפריז.
6 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
הופעה מצוינת במוקדמות. סימון ביילס
(צילום: Loic VENANCE / AFP)
21:56 – שחייה (100 מ' גב, גמר, נשים): רייגן סמית' האמריקנית מגיעה למשחקים האולימפיים בכושר שיא אחרי ששברה את שיא העולם במבחנים האמריקאים, 57.13 שניות. היא בהחלט תזדקק לכושר הזה כשהיא מתמודדת מול השיאנית הקודמת והאלופה האולימפית קיילי מקיואן האוסטרלית. והדבר היפה באמת: זהו רק פרק א' ביריבות בין שתי השחייניות האדירות הללו – שיתחרו גם ב-200 מ' גב.
23:35 – כדורסל 3x3, ארה"ב – סרביה (שלב הבתים, גברים): אחרי שלברון ניצח את יוקיץ' בטורניר הכדורסל, נבחרות ארה"ב וסרביה חוזרות לסיבוב נוסף – הפעם בגרסה הקומפקטית והשכונתית יותר של המשחק. השם המעניין בנבחרת האמריקנית הוא ג'ימר פרידט, צלף אותו הגדיר קווין דוראנט בעבר כ"קלע הטוב בעולם". ב-NBA פרידט שיחק שש עונות לא רצופות ולא הותיר חותם מיוחד. הוא הספיק גם לשחק ביורוליג במדי פנאתינייקוס. כעת פרידט מקווה למצוא את הגאולה שלו ב-3x3 ובתקווה גם להפוך בקרוב לאלוף אולימפי.