מדליית הכסף של נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל במשחקים האולימפיים בפריז אינה מקרית. הנבחרת הייתה הנציגה הישראלית הראשונה להבטיח את מקומה בפריז, כבר בספטמבר 2022, כשזכתה במדליית הכסף באליפות העולם. עוד לפני אליפות העולם הזו, ביוני 2022, הן הוכתרו כאלופות אירופה בקרב-רב בתל אביב. באוגוסט 2023 הגיע השיא עם מדליית זהב בקרב-רב באליפות העולם. ההישג בפריז הוא המשך ישיר לתוצאות בשנים הקודמות, שבהן הנבחרת ניצלה עד תום את היעדרותן של רוסיה ובלארוס החזקות.
5 צפייה בגלריה
נבחרת ההתעמלות האמנותית
נבחרת ההתעמלות האמנותית
מימין לשמאל: שני בקנוב, אדר פרידמן, רומי פריצקי, אופיר שחם ודיאנה סברצוב
(צילום: עוז מועלם)

רומי פריצקי | 20, נתניה

רומי פריצקי, קפטנית הנבחרת הנוכחית, החלה להתאמן בגיל תשע בענף. ההגעה להתעמלות האמנותית קרתה כאשר פריצקי צפתה באחותה הקטנה מנסה את הספורט - והשאר היסטוריה. אגב, הבלט, ששזור בהתעמלות האמנותית ומשמש חלק לא מבוטל מהאימונים במהלך השגרה, נמצא עמוק ב-DNA שלה, שכן שני הוריה עם צמד רקדני בלט שהופיעו בעבר בתחרויות רבות בעולם.
לפריצקי בת ה-20 מנתניה יש לא מעט תפקידים לבצע כקפטנית. בשונה מכדורגל, אין לה את האות C על הזרוע, אבל באימונים היא מתפקדת, למשל, כמתעמלת שסופרת בחימום את מספר התרגילים או את הכניסה המחודשת אל הביצועים עצמם. ב-2019 זכתה עם נבחרת ישראל במדליית כסף בתרגיל הסרטים באליפות אירופה לג'וניור, ועם תחילת הקמפיין למשחקים האולימפיים בפריז 2024 נבחרה להיות אחת מחברות הנבחרת החדשה שקמה.
5 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: אופיר שחם, הדר פרידמן, דיאנה סברצוב, רומי פריצקי ושני בקנוב
מימין לשמאל: אופיר שחם, הדר פרידמן, דיאנה סברצוב, רומי פריצקי ושני בקנוב
חמש המופלאות
(צילום: עוז מועלם)

אופיר שחם | 19, זכרון יעקב

גם אופיר שחם בת ה-19 מזִכרון יעקב סוגרת עשור בענף שבו היא עוסקת היום. תחילה היא רצתה חוג ריקוד במקום שבו התאמנו בהתעמלות האמנותית, ואז, לאחר מספר אימונים בודדים, עברה מהחוג לאימוני נבחרת. בגיל 13 היא כבר זכתה במקום הראשון באליפות ישראל במחוז צפון, ומספר שעות האימונים רק גדל. שחם סיפרה שבתור ילדה היא נמשכה לשילוב של ההתעמלות, ריקוד, מכשירים ובגדים נוצצים. הזכייה באליפות ישראל גרמה לה לרצות להתמקצע יותר ולהגיע הכי רחוק שאפשר.
בספטמבר 2021, כאשר החלו המיונים למסלול הקבוצתי בנבחרת המורחבת, שחם, כמו פריצקי, ניגשה אליהם. למרות קשיים פיזיים ומנטליים, היא הפכה לצלע בנבחרת ונמצאת באוהל במכון וינגייט עם חברותיה המתעמלות כ-11 שעות ביום במשך שישה ימים בשבוע.
5 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
אופיר שחם
(צילום: עוז מועלם)

דיאנה סברצוב | 19, בת ים

דיאנה סברצוב בת ה-19 מבת ים החלה להתאמן מוקדם יותר מהשתיים, בגיל חמש. בשנת 2022, הראשונה שבה הנבחרת התחברה, היא עוד הייתה תלמידה בתיכון שהמקצוע המורחב שבחרה הוא רובוטיקה. לצד האימונים התובעניים, לסברצוב היה חשוב לסיים את השנה האחרונה בספסל הלימודים כתלמידה מצטיינת ולהיבחן בכל מבחני הבגרות. כשהנבחרת זכתה בקריטריון האולימפי באליפות העולם ב ספטמבר 2022, היא כבר הייתה עם תעודת בגרות, משקיעה את כל כולה באימונים לקראת האתגר הבא.
5 צפייה בגלריה
נבחרת ההתעמלות האמנותית
נבחרת ההתעמלות האמנותית
חמש המופלאות
(צילום: עוז מועלם)

שני בקנוב | 18, חיפה

מי שהחלה להתאמן בגיל המוקדם ביותר מכל החמש היא שני בקנוב, שכבר בגיל שלוש דרכה לראשונה על המשטח. המתעמלת בת ה-18 מחיפה הצטיינה ובלטה מתחילת הדרך, כך שהחלה להתאמן בנבחרת מהר מאוד. לאחרונה משפחתה עלתה לכותרות בשל האיומים שקיבלה, שקראו לה לא להגיע למשחקים האולימפיים בפריז וטענו שרצח 11 הספורטאים במינכן 1972 קטן פי עשרה ממה שצפוי לקרות. כוחות הביטחון אמורים לטפל בנושא, ובקנוב קיבלה כוחות ממשפחתה שהחליטה להמריא לבירת צרפת ולעודד אותה ברגע הגדול.
יום בחיי נבחרת ההתעמלות האומנותית לאולימפיאדה
(צילום: עוז מועלם)

הדר פרידמן | 18, פ"ת

הדר פרידמן בת ה-18 מפתח תקווה התחילה להתאמן בגיל חמש, ובדומה לחברתה דיאנה, גם היא התחילה את הקמפיין הזה על ספסל הלימודים. בשונה ממנה, רק לפני מספר חודשים היא סיימה את לימודיה בתיכון. לענף נקשרה מיד משום שידעה שהספורט יכול לעזור לה להתגבר על הביישנות ולפתח את עצמה בצורה מיוחדת.
למרות העובדה שמאז שחברה לנבחרת בסוף 2021, שעות העבודה שלה הפכו לרבות ומפרכות לעומת מה שהייתה רגילה אליו בשלב הג'וניור, פרידמן שיתפה שהיא מודעת לכך שבסוף הכל משתלם. המתעמלת מעידה על עצמה שהיא יודעת לנהל ולעמוד במשימות שהיא מציבה לעצמה, והיא אחראית ומדייקת בזמנים, מה שעוזר לה להתמקצע יותר בספורט.
אחריה פרישתה של ליזה בנצ'וק, מישל מוניץ נכנסה לתפקיד המחליפה. אלופת אירופה לג'וניור משנת 2022 במכשיר הכדור תחל את דרכה למשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס 2028 בתחרות הקבוצתית ולא האישית, ומקבלת כבר מספר חודשים טעימה לקראת מה שצפוי לה בהמשך המסע שלה.
איילת זוסמן, מאמנת העל והכוריאוגרפית הראשית של הנבחרת, שהובילה את לינוי אשרם למדליית זהב היסטורית בטוקיו, מחלקת את זמנה בין הקטגוריה האישית והקבוצתית. לצידה של זוסמן בצוות האימון נכללות המאמנות נטשה אסמולוב, נטשה סטיפנובה ואלה סמופלוב, ועוזרת המאמנת אידה מיירין.
5 צפייה בגלריה
זוסמן
זוסמן
איילת זוסמן. עוד מדליה אולימפית כמאמנת
(צילום: עוז מועלם)