הישראלים שיתחרו ביום 9

13:05 – עומר ורד וילנצ'יק (שייט, לייזר, גברים, שיוטים 6-5): שייט הלייזר עבר יום רע עם שיוטים במקומות 36 ו-37 שהורידו אותו למקום ה-31 הכללי. מחר הוא ינסה לשכוח מהיום החלש, ולספק עוד מהביצועים שהקנו לו מקום שלישי ושביעי בשיוטי היום הראשון.
13:13 – דור זרקה (שייט, גלישת קייט, גברים, שיוטים 4-1): אחרי שתחרות גלישת הרוח הסתיימה באופן מתוק במיוחד עם מדליות זהב וכסף לגולשים הישראלים, כעת הגיע תורם של הגלשנים עם העפיפון – הדגם החדש שנכנס לראשונה למשחקים האולימפיים. מדובר בגלשן אקסטרימי עם יכולת להתעופף ממש מעל המים, מה שצפוי לספק הרבה ויזואליה יפה, אם הרוח במארסיי רק תאפשר זאת...
6 צפייה בגלריה
עומר ורד וילנצ'יק
עומר ורד וילנצ'יק
ייאבק על מדליה? עומר ורד וילנצ'יק
(צילום: רויטרס)
זרקה ניצל היטב את כניסתו של הדגם החדש ובגיל 29 הצליח להגשים את חלומו האולימפי ולהעפיל לתחרות במארסיי. אם יצליח להתברג לשיוטי ההכרעה בסיום זה יהיה הישג מרשים מאוד מבחינתנו.
13:33 – גל צוקרמן (שייט, גלישת קייט, נשים, שיוטים 4-1): בתם של השייטים האולימפיים אלי צוקרמן ושני קדמי, העפילה בעצמה לאולימפיאדה בדגם החדש. צוקרמן הצליחה להתברג מספר פעמים בעשירייה הראשונה בתחרויות חשובות, למשל כשסיימה שישית באליפות העולם ב-2022 ושמינית באליפות השנה. היא תקווה להתחיל טוב את התחרות במטרה להעפיל בסיומה לשיוטי ההכרעה.
6 צפייה בגלריה
גל צוקרמן
גל צוקרמן
תנסה להתחיל טוב. גל צוקרמן
(צילום: Phil Walter/Getty Image)
15:00 – רותם גפינוביץ' (אופני כביש, מרוץ נשים): גפינוביץ' שהפסידה בתחרות הפנימית על הכרטיס לריו 2016 לשני בלוך, הצליחה שמונה שנים מאוחר יותר להעפיל לאולימפיאדה. יהיה מעניין לראות באיזו טקטיקה תבחר – והאם כמו שעשתה עומר שפירא לפני שלוש שנים, היא תצטרף לקבוצת בריחה שתתנתק מהפלוטון. דירוג בין 40 הרוכבות הראשונות יהיה הישג יפה מבחינתה.
15:35 – שי קקון (שייט, לייזר רדיאל, שיוטים 8-7): אחרי יום לא יציב אותו סיימה במקומות 7, 31 ו-34, קקון מדורגת במקום ה-26 הכללי. היא תצא היום לשני שיוטים נוספים ותנסה לטפס עוד מספר מקומות.
18:05 – ניתאי חסון ונועה לסרי (שייט, מפרשיות 470, שיוטים 6-5): יום פחות מוצלח עם שיוטים במקומות 18 (נמחק כשיוט הגרוע ביותר) ו-9, הוריד את צמד המפרשיות מקום אחד למקום ה-11 הכללי. אסור להם לבצע שיוט רע נוסף, אם הם רוצים להעפיל לשיוט המדליות בסיום השיוט העשירי.
6 צפייה בגלריה
נועה לסרי וניתאי חסון
נועה לסרי וניתאי חסון
רוצים לשמור על סיכוי להגיע לשיוט המדליות. נועה לסרי וניתאי חסון
(צילום: AP Photo/Carolyn Kaster)

חמישה אירועים שלא כדאי לפספס:

10:00 - גולף, גברים, סיבוב רביעי: אם בעבר, הכוכבים הגדולים של הענף לא טרחו להגיע בהמוניהם לטורניר האולימפי, תחרות הגולף בפריז כבר משופעת בשחקנים מפורסמים מהשורה הראשונה – ומחר הקרב ביניהם על הזהב יגיע לנקודת רתיחה בסיבוב הרביעי והאחרון.
זאנדר שאופלה, האלוף האולימפי המכהן ומי שזכה בשני תארי מייג'ור השנה, מוביל את התחרות בצוותא עם ג'ון ראם הספרדי, מדורג מס' 1 בעולם בעבר וגם כן זוכה בשני תארי מייג'ור. לכל אחד מהם 14 נקודות מתחת לתקן. כוכבי ענק כמו סקוטי שפלר, המדורג 1 בעולם כיום, רורי מקילרוי האירי וגם טומי פליטווד הבריטי והידקי מאצויאמה היפני מאיימים לעקוף אותם או לפחות להשתחל גם כן לפודיום.
בסביבות 15:00 – טניס, גברים, גמר, נובאק ג'וקוביץ' – קרלוס אלקראס: בדרך לתואר היחיד שאין לשחקן המעוטר בהיסטוריה – הוא יצטרך לעבור את השחקן הטוב בעולם כיום. המאזן בין השניים הוא 3:3, אבל במשחק האחרון ביניהם, על הדשא של ווימבלדון בגמר השנה, הספרדי הביס את נולה באופן משכנע.
למרות שג'וקוביץ' כן עבד קשה בחצי הגמר מול לורנצו מוסטי האיטלקי, בפועל לא הוא ולא אלקראס שמטו ולו מערכה אחת במהלך הטורניר. זהו ללא ספק הגמר האולטימטיבי – ולמרות שהטורניר האולימפי אינו חשוב בענף כמו גראנד סלאם, הפעם לפחות יש המון היסטוריה על הכף.
6 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
יביא זהב? נובאק ג'וקוביץ'
(צילום: Clive Brunskill/Getty Images)
15:30 – טניס שולחן, גברים, גמר, טרולס מורגארד (שוודיה) – פאן ז'נדונג (סין): טורניר טניס השולחן לגברים סיפק אולי את ההפתעה הגדולה ביותר במשחקים האולימפיים עד כה, אפילו יותר מההפסד הסנסציוני של אוטה אבה היפנית הג'ודו. טרולס מורגארד השוודי, המדורג 26 בעולם, הדהים בסיבוב השני את וואנג צ'וצ'ין, הסיני המדורג 1 בעולם - ולראשונה מאז אתונה 2004 גמר הגברים בטניס שולחן לא יהיה דרבי סיני.
פאן, הסיני שכן העפיל לגמר זכה במדליית הכסף בטוקיו – אחרי שהפסיד בגמר למא לונג, מי שנחשב בעיני רבים כשחקן הטוב בהיסטוריה – והפעם ישחק בתחרות הקבוצתית בלבד. פאן יודע היטב כי יש לו הזדמנות יוצאת דופן לזכות בתואר החשוב מכולם. בחצי הגמר הוא כבר סיפק הצהרת כוונות כשדרס בארבע מערכות קצרות את פליקס לברון, ילד פלא צרפתי שבגיל 17 כבר מדורג 5 בעולם. כעת נותר רק לגלות, האם למורגארד יש עוד הפתעה ענקית בתא המטען שלו? הסיכויים כמובן נגדו, אבל הוא כבר הוכיח שתחזיות, לא ממש מעסיקות אותו.
6 צפייה בגלריה
 טרולס מורגארד
 טרולס מורגארד
אחת הסנסציות של האולימפיאדה. טרולס מורגארד
(צילום: WANG Zhao / AFP)
20:55 – אתלטיקה, קפיצה לגובה, נשים, גמר: 37 שנים החזיק מעמד שיא העולם של סטפקה קוסטדינובה הבולגרייה בקפיצה לגובה, 2.09 מ'. ואז, לפני פחות מחודש, גם כן בפריז – הקופצת האוקראינית הנהדרת, ירוסלבה מנוצ'יך חלפה מעל גובה של 2.10 מ' וכתבה עדכון מהדהד בדפי ההיסטוריה. מנוצ'יך בת ה-22 תרצה לפני הכול לזכות במדליית הזהב האולימפית הראשונה שלה, אחרי שבטוקיו זכתה בארד, אנחנו נשמח אם הדבר יהיה כרוך גם בשיא עולם נוסף.
22:50 – אתלטיקה, 100 מ', גברים, גמר: אחרי מספר שנים של ואקום מאז פרישתו של הגדול מכולם יוסיין בולט, נראה שגמר ה-100 מ' מחזיר לעצמו את היוקרה האולימפית המפורסמת שלו, בין השאר הודות לסדרה "ספרינט" בנטפליקס שסיפקה הצצה לעולמם הפנימי המרתק של האצנים. הקרב בפריז צפוי להיות בין שתי המעצמות הגדולות של הריצות הקצרות – ארה"ב וג'מייקה.
6 צפייה בגלריה
נואה ליילס
נואה ליילס
יחזיר את היוקרה ל-100 מטר? נואה ליילס
(Attila KISBENEDEK / AFP)
נואה ליילס, אלוף העולם המכהן, וטיפוס צבעוני שאוהב מאוד את תשומת הלב מהקהל, מסומן כפייבוריט. קישאן תומפסון הג'מייקני שקבע את התוצאה המהירה ביותר בעולם השנה, 9.77 שניות, ירצה להשתיק אותו. עוד שמות מעניינים הם פרדיננד אומניאלה שמוכיח שקנייתים מסוגלים לרוץ גם ספרינטים והאלוף האולימפי המכהן מרסל ג'ייקובס האיטלקי שלא יוותר בקלות על התואר שלו.
שחר צוברי וגל פרידמן מדברים אחרי המדליות של תום ראובני ושרון קנטור
( צילום: נדב צנציפר)
פורסם לראשונה: 21:18, 03.08.24