נובאק ג'וקוביץ' עשה צעד נוסף לעבר זכייה בתואר הגדול היחיד שאין לו עדיין – מדליית זהב אולימפית אחרי שגבר ללא בעיות מיוחדות על הגרמני דומיניק קופפר מגרמניה 5:7, 3:6 תוך שעה ו-37 דקות והעפיל לרבע הגמר.
נולה פתח בשבירה מהירה ועלה ל-1:3, אך קופפר הצליח לחזור ולשבור בחזרה ולהשוות ל-3:3. השבירה הנוספת של הסרבי הגיעה בדיוק ברגע הנכון כדי לסגור את הסיפור במערכה הראשון עם 5:7 הודות לשגיאה לא מחויבת של יריבו.
2 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' חוגג
ג'וקוביץ' חוגג
ג'וקוביץ' חוגג
(צילום: Claudia Greco / רויטרס)
2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'. המסע האולימפי נמשך
נובאק ג'וקוביץ'. המסע האולימפי נמשך
נובאק ג'וקוביץ'. המסע האולימפי נמשך
(צילום: AP Photo / Manu Fernandez)
הסט השני הלך בדיוק באותו כיוון - ג'וקוביץ הסתפק בשבירה אחת, שעליה שמר עד הסיום. הוא סגר את הסיפור מהרשת וחגג את העלייה לרבע הגמר.
יריבו בסיבוב הבא יהיה היווני סטפנוס ציציפאס, שגם הוא טייל לרבע עם 5:7, 1:6 על סבסטיאן באס הארגנטינאי. אם לשפוט לפי הסטטיסטיקה, נולה קיבל יריב בהזמנה, שכן המאזן בין השניים עומד על 2:11 לזכותו, כשהפעם האחרונה שציציפאס ניצח הייתה אי שם ב-2024 – מאז הסרבי עומד על רצף של עשרה ניצחונות.
גם קרלוס אלקראס בשמונת האחרונים לאחר 4:6, 2:6 על רומן סאפיולין הרוסי, שמתחרה תחת הדגל של המשלחת הנייטרלית. יריבו בשלב הבא הוא טומי פול מארצות הברית.

נשים

במסגרת רבע הגמר ביחידות נשים נרשמה הפתעה גדולה כאשר אנה קרולינה שמידלובה (67 בעולם, סלובקיה) העפילה לחצי הגמר בזכות ניצחון מפתיע 4:6, 2:6 על אלופת ווימבלדון הטרייה, ברבורה קרייצ'יקובה הצ'כית (10 בעולם). הסלובקית תשחק בחצי הגמר נגד המנצחת בין מרתה קסטיוק (19 בעולם, אוקראינה) ודונה ווקיץ' (21 בעולם, קרואטיה).
במשחק נוסף איגה שווינטק (1 בעולם) השיגה כרטיס לארבע הגדולות אחרי ניצחון על דניאל קולינס האמריקאית (8 בעולם) 1:6, 6:2, 1:4 - שפרשה במהלך המשחקון החמישי במערכה השלישית, והיא תשחק נגד צ'ינוון ז'אנג הסינית שניצחה את אנג'ליק קרבר 6:7, 6:4, 6:7. הגרמניה (36) שזכתה בשלושה תארי גראנד סלאם (ווימבלדון 2018, אוסטרליה הפתוחה 2016, ארה"ב הפתוחה 2016) הודיעה בסיום על פרישה מהמשחק.
האם נהר הסן בפריז בטוח לספורטאים האולימפיים?
(צילום: עוז מועלם)
פורסם לראשונה: 16:35, 31.07.24