שר החוץ הצרפתי סטפן סז'ורנה התייחס היום (שני) לאולימפיאדה ולמשלחת הישראלית בפרט. סז'ורנה הבטיח בדבריו כי: "אני רוצה להגיד בשמה של צרפת, נשמח לראות את המשלחת הישראלית פה ונקבל אותה בברכה".
"אנחנו מחויבים לכך שהמשחקים יהיו בטוחים, ומחויבים גם לביטחונה של ישראל. שוחחתי עם נציגי ישראל והבטחתי להם שנעשה הכל למען ביטחונם", אמר שר החוץ הצרפתי. יחידה 730 של השב"כ תיקח גם היא חלק בהגנה על המשלחת הישראלית, במבצע אבטחה חסרים תקדים.
בשבת האחרונה התקיימה הפגנה נגד ישראל שהובלה ע"י פעילי שמאל קיצוני. חבר הפרלמנט הצרפתי תומאס פורט אמר שם: "ישראל לא רצויה בצרפת, לא נקבל אותם בברכה. אני מקווה שיהיו הרבה הפגנות נגד ישראל במהלך האולימפיאדה שיבהירו שישראל לא רצויה כאן. הספורטאים הישראלים צריכים להתחרות ללא דגל ישראל".
1 צפייה בגלריה
המשלחת האולימפית
המשלחת האולימפית
המשלחת האולימפית
(צילום: קובי קואנקס)
דבריו של פורט עוררו סערה בצרפת וזכו לגינוי מהממשלה הצרפתית. ז'ראלד דרמנין, שר הפנים, התראיין ואמר: "המשלחת הישראלית תזכה להגנה של 24 שעות. פורטס תקף את המשלחת הישראלית רק כי מדובר ביהודים ואני מזועזע מדבריו. אנחנו יודעים שהמשלחת הישראלית היא מטרה להתקפות אבל רוצים להבטיח להם שהם יהיו מוגנים כאן. אנחנו לוקחים את נושא האבטחה ברצינות רבה, ונמשיך לפעול למען ביטחונה של המשלחת הישראלית".
הספורטאים הפראלימפיים מאחלים בהצלחה
(ONE)