יו"ר הוועד האולימפי הפלסטיני ג'בריל רג'וב טען אמש (שבת) כי לא ילחץ ידיים של ראשי הוועד האולימפי הישראלי או של ספורטאים ישראלים במהלך המשחקים האולימפיים בפריז, אך כשנשאל האם ימנע מהספורטאים שלו להתמודד נגד ספורטאים מישראל התשובה שלו הייתה פחות נחרצת. רג'וב טען כי הספורטאים הפלסטינים "יפעלו על פי עקרונות הוועד האולימפי הבינלאומי".
"אם נרגיש שיש הפרה כלשהי כלפינו - נצטרך להילחם נגדה", המשיך מי שמשמש גם כיו"ר איגוד הכדורגל הפלסטיני ומנהל במשך שנים קמפיין במטרה ליצור חרם בינלאומי נגד הספורט הישראלי, "הכדור נמצא במגרש של הצד השני (ישראל). לך ותשאל את ראשי הוועד האולימפי הישראלי איך הם יכולים לעודד את החיילים שלהם, איך אלוף הג'ודו שלהם (פיטר פלצ'יק אשר שיתף ברשתות החברתיות תמונה עם הכיתוב "ממני אליכם באהבה") יכול לעשות את זה. אל תשאל את הקורבן, תשאל את הפושע".
1 צפייה בגלריה
ג'יבריל רג'וב
ג'יבריל רג'וב
לא חד משמעי. רג'וב
(צילום: Thibaud MORITZ / AFP)
עוד אתמול, יצא רג'וב להגנתו של מתאגרף המשלחת הפלסטינית, וואסים אבו סאל, שלבש לפני טקס הפתיחה הנוצץ על נהר הסן חולצה לבנה רקומה בתמונות של מטוסי קרב, שמפילים טילים מעל ילדים שעוסקים בספורט – זאת בניגוד להוראה של האיגוד האולימפי העולמי שאוסר על לקיים הצהרות פוליטיות במהלך המשחקים.
"זה מסר של שלום. זה מסר למשוך תשומת לב", אמר רג'וב. "זהו מסר אנטי מלחמתי, נגד הרג. זה עומד באמנה האולימפית". בסאל עצמו אמר: "החולצה הזו מייצגת את המציאות הנוכחית בעזה. הילדים שמתים קדושים, והם מתים מתחת להריסות, ילדים שהוריהם קדושים ונשארים לבד ללא מזון ומים".
המשלחת הפלסטינית למשחקים האולימפיין כוללת שמונה ספורטאים בלבד, שלושה יותר מהמשלחת האחרונה לטוקיו. שישה מתוכם גברים ושתיים נשים, והם מתמודדים בענפי האתלטיקה (2 נציגים) השחייה, האגרוף, הג'ודו, השחייה, הטקוואנדו והקליעה.
לוזון: אין לנו בעיה מנטלית, צאו מהסרט
(באדיבות ONE)