עם כמה כוכבי NBA, קנדה סומנה כמי שיכולה להגיע רחוק בטורניר הכדורסל האולימפי. היום (שלישי) היא הבטיחה מעשית את מקומה ברבע הגמר עם ניצחון 83:93 על אוסטרליה.
הקנדים, שניצחו את יוון במחזור הקודם, עלו למאזן 0:2 ורק תרחיש קיצוני ימנע מהם את הכרטיס לרבע הגמר. אר ג'יי בארט הוביל את המנצחת עם 24 נקודות, שיי גילג'ס-אלכסנדר ודילון ברוקס הוסיפו 16 כל אחד. ג'וש גידי קלע 19 לאוסטרליה, שלא הספיקו.
4 צפייה בגלריה
רביעיית השליחים
רביעיית השליחים
קנדה קרובה לרבע הגמר. שיי גילג'ס-אלכסנדר
(צילום: Thomas COEX / AFP)
אחרי ההפסד במשחק הפתיחה לאוסטרליה, ספרד התאוששה עם ניצחון 77:84 על יוון, וכעת הספרדים תלויים בעצמם בקרב על העלייה לרבע הגמר. היוונים הובילו ברבע הראשון, אבל ריצת 5:22 של הספרדים הפכה את המומנטום. במצב של 77:80 לספרד ברבע האחרון, יאניס אנדטוקומבו לקח שלשה אבל החטיא, במה שסגר את המשחק. כוכב מילווקי באקס קלע 27 נקודות והוסיף 11 ריבאונדים, אבל זה לא עזר לנבחרתו. סנטי אלדמה הוביל את ספרד עם 19 נקודות ו-12 ריבאונדים. אקס מכבי ת"א לורנזו בראון קלע 7 נקודות ומסר 10 אסיסטים. זה ההפסד השני של יוון בטורניר, והיא בבעיה גדולה מבחינת העלייה לרבע הגמר. היא חייבת ניצחון על אוסטרליה במשחק הבא ביום שישי.
רודי פרננדס, שקלע 10 לספרד, ספג מכה חזקה בראשו ונאלץ לצאת מהמשחק ולקבל טיפול רפואי, אולם מאוחר יותר ספרד עדכנה שהפגיעה לא נראית רצינית. פרננדס נמצא בספק למשחק מול קנדה ביום שישי.
4 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
(צילום: REUTERS/Brian Snyder)
4 צפייה בגלריה
לורנזו בראון
לורנזו בראון
לורנזו בראון חוגג
(צילום: REUTERS/Brian Snyder)
4 צפייה בגלריה
ויקטור וומבניאמה
ויקטור וומבניאמה
זה לא היה פשוט. וומבניאמה נגד יפן
(צילום: Sameer Al-Doumy / AFP)
הנבחרות בטורניר הכדורסל מחולקות לשלושה בתים של ארבע נבחרות. שתי הראשונות בכל בית יעפילו לרבע הגמר, בנוסף לשתיים עם המאזן הטוב ביותר מבין אלה שיסיימו במקום השלישי.
אחרי התבוסה לנבחרת גרמניה במחזור הפתיחה, בצרפת היו בטוחים שהנבחרת היפאנית תהווה טיול קליל בדרך לניצחון שני בטורניר. אבל לנבחרת המארחת ציפתה הפתעה, והיא נזקקה להרבה זיעה והארכה (אחרי 84:84) כדי לנצח 90:94. עוד לפני המשחק השלישי נגד גרמניה החבורה של ויקטור וומבניאמה, שבלט עם 18 נקודות, מבטיחה את מקומה בשלב הנוקאאוט. עוד בלטו בצרפת: מתיו סטראזל (17 נקודות) ואוון פנייה (15). את הקלעים ביפן הוליך הרכז יוקי קוואמורה עם 29 נקודות.
עוד היום: גרמניה - ברזיל (22:00).
פורסם לראשונה: 15:59, 30.07.24