נמשכים האיומים על הספורטאים הישראלים בפריז. משפחתה של שני בקנוב, המתעמלת האמנותית ואלופת העולם ממכבי חיפה כרמל המייצגת את ישראל במשחקים האולימפיים בפריז 2024, שיתפה הערב (שני) כי ביממה האחרונה קיבלה הודעות מאיימות על חייה.
"את האמת, זה מלחיץ. מאיפה יש להם את מספרי הטלפון שלנו?", אמרה האם כריסטינה בקנוב. מנכ"ל מכבי חיפה, רועי שווץ, שכבר שוחח עם כריסטינה, אמר: "סומכים על כוחות הביטחון שידעו לטפל בזה. לא נעים לקבל הודעות כאלה, אך לצד זה לא ניתן להפחיד אותנו. אני מאחל בהצלחה לנבחרת ההתעמלות, לשני, וכמובן, לכל המשלחת הישראלית".
2 צפייה בגלריה
האיומים על המתעמלת האמנותית שני בקנוב
האיומים על המתעמלת האמנותית שני בקנוב
האיומים על המתעמלת האמנותית שני בקנוב
(צילום מסך)
באיום נכתב בין היתר: "אתם לא מוזמנים למשחקים האולימפיים, אלא אם אתם מוכנים להתמודד עם משהו שגדול פי 10 ממה שקרה בספטמבר 1972 (טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן). שימו לב סביבכם - בשדות התעופה, בבתי המלון וברחובות, שלא שייכים לאף אחד. שום דבר לא יציל אתכם".
לוליטה בקנוב, אחות של שני, אמרה ל-ynet: ״חשוב לי לציין שעוד משפחות קיבלו את ההודעה. כמובן שהעברנו את זה לגורמים הרלוונטיים. בהתחלה היה מאוד מלחיץ ומפחיד כי אנחנו מתכננים לנסוע וזה העלה חשש גדול מאוד. עצוב מאוד לדעת שבמקום להתעסק בספורט זה מה שקורה, אבל אנחנו לא נפסיד את ההזדמנות להגיע ולעודד את הבנות של הנבחרת שעבדו כל כך קשה על מנת להגיע לרגע הזה ולמקום הזה״.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ההתעמלות האמנותית
נבחרת ההתעמלות האמנותית
נבחרת ההתעמלות האמנותית (בקנוב משמאל למעלה)
(צילום: עוז מועלם)
בקנוב היא חלק מנבחרת ההתעמלות האמנותית, שנחשבת לאחת המוכשרות שהיו לישראל. יחד עם חברותיה היא זכתה במדליית הזהב בקרב-רב באליפות העולם שנערכה ב-2023 בספרד, ושנה לפני כן במדליית הכסף באותה אליפות. הנבחרת ובקנוב זכו יחד גם במדליית הזהב באליפות אירופה שנערכה ב-2022 בת"א ושנה לאחר מכן בכסף באליפות שהתקיימה בהונגריה.
מוקדם יותר היום הוציא הוועד האולימפי הודעה רשמית בה סיפר על האיומים איתם מתמודדים הספורטאים הישראלים: "לצערנו מתקפת שנאה ואיומים מתקיימת נגד ספורטאינו. גם הספורטאים הישראלים הם חלק מהמערכה הכוללת שעוברת ישראל. אנו מודים לכוחות הביטחון הישראלים והזרים, ושר הפנים הצרפתי ז׳רלד דרמנין האמון על ביטחון הספורטאים, שפועלים ללא לאות להבטיח את ביטחוננו. את התשובות ניתן במגרש הספורט והמשלחת הישראלית תמשיך לייצג בכבוד, נחישות והגינות את הערכים הישראלים והאולימפיים".
על-פי הפרסום בצרפת, שר הפנים של המדינה, ג’רלד דרמנין דיווח למשרד התובע על מיילים הכוללים איומים על חייהם של חברי המשלחת הישראלית. המשרד מינה את הגוף הלאומי של צרפת נגד שנאה ברשת לחקור את המקרה.
ביום חמישי האחרון - יממה לפני טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז - הודיע מערך הסייבר הלאומי בשיתוף משרד התרבות והספורט כי "איראן עומדת מאחורי קמפיין השפעה הפועל להפחיד ולאיים על המשלחת. על פי הבדיקה שביצע מערך הסייבר, הקמפיין כלל חשיפת פרטים אישיים, מסמכים מזהים, פריטים כגון כרטיסי טיסה, סיסמאות ושמות משתמשים וכן כתובות מגורים וכן משלוח של הודעות טקסט מאיימות למכשירי הספורטאים וחברי המשלחת.
גיא לוזון מדבר אחרי ההפסד לפרגוואי
(צילום: עוז מועלם)