ערב נפלא סגר את האצטדיון האולימפי בפריז עם שורה של תוצאות מדהימות, דרמות גדולות והמון המון גמרים ומדליות שחולקו. רגעי השיא היו הריצות ל-400X4 מטר לגברים ולנשים, כשארצות הברית השלימה דאבל וסיפקה שתי ריצות בלתי נשכחות.
בגברים קיבלנו דרמת ענק, כשהאלוף האולימפי הטרי ב-200 מטר, לטסילה טבוגו מבוצוואנה, לחץ עד קו הסיום ומשך את הרץ האמריקאי האחרון, ריי בנג'מין, שקבע בסופו של דבר תוצאה אדירה - 2:54.43 דקות, שיא אולימפי חדש, 14 מאיות משיא העולם, שכמובן שייך לארה"ב.
5 צפייה בגלריה
שיא אולימפי חדש. נבחרת הגברים של ארה"ב
שיא אולימפי חדש. נבחרת הגברים של ארה"ב
שיא אולימפי חדש. נבחרת הגברים של ארה"ב
(רויטרס)
בוצוואנה כאמור סיימה עם מדליית הכסף וגם עם שיא אפריקאי חדש (2:54.54 דקות), בריטניה סגרה את הפודיום עם שיא אירופי חדש, 2:55.83 דקות. עוד עדות לכך שהריצה הזו הייתה יוצאת דופן היא שיפן, שחצתה את קו הסיום במקום השישי, קבעה שיא אסייתי, 2:58.33 דקות.
אצל הנשים, אותו סיפור, אבל לא בדיוק. שם זו הייתה הצגה של נבחרת אחת, ואחת בלבד - ארה"ב, שנאבקה אך ורק נגד השיא ההיסטורי של ברית המועצות מ-1988. זה היה קרוב, קרוב מאוד, ובסופו של דבר הרביעייה האמריקאית (שאמיר ליטל, סידני מקלופלין, גבי תומאס ואלכסיס הולמס) עצרה את השעונים על 3:15.27 דקות פנטסטי, 10 מאיות מאותו שיא, ולמעשה הריצה השנייה המהירה בהיסטוריה.
5 צפייה בגלריה
איזו ריצה מדהימה. חברות נבחרת הנשים
איזו ריצה מדהימה. חברות נבחרת הנשים
איזו ריצה מדהימה. חברות נבחרת הנשים
(רויטרס)
הולנד, הודות לעוד פיניש יוצא דופן של פמקה בול, זכתה במדליית הכסף (3:19.50 דקות) ובריטניה , בדיוק כמו אצל הגברים, זכתה בארד (3:19.72 דקות).
ב-1,500 מטר לנשים, פיית' קיפייגון מקניה, שהריצה הזו פחות או יותר רשומה על שמה, שוב חצתה ראשונה את קו הסיום וסיפקה הישג נהדר - זהב אולימפי שלישי ברציפות באותה ריצה ועל הדרך, כי למה לא בעצם, קבעה שיא אולימפי חדש, 3:51.29 דקות. ג'סיקה הול (אוסטרליה) וג'ורג'יה בל (בריטניה) זכו בכסף ובארד בהתאמה.
5 צפייה בגלריה
פיית' קיפייגון
פיית' קיפייגון
ליגה אחרת. פיית' קיפייגון
(צילום: AP Photo/Matthias Schrader)
יקוב אינגבריגטסן הנורווגי לא התקשה לסיים ראשון בריצת 5,000 מטר - הוא קבע 13:13.66 דקות בריצה שהייתה טקטית ברובה הודות לפיניש המעולה שלו. רונלד קמוי מקניה וגרנט פישר בארה"ב סגרו את הפודיום.
בקפיצה לגובה לגברים קיבלנו את הדרמה הראשונה כבר הבוקר, כשהאלוף האולימפי המשותף מטוקיו, ג'אנמרקו טאמברי מאיטליה, הודיע שהוא סובל מקוליק כליות, ולכן היה ברו שיתקשה מאוד להגן על תוארו. זה נגמר במקום 11 בגמר ותוצאה מאכזבת של 2.22 מטר.
5 צפייה בגלריה
יקוב אינגבריגטסן
יקוב אינגבריגטסן
יקוב אינגבריגטסן
(צילום: AP Photo/Ashley Landis)
5 צפייה בגלריה
האמיש קר
האמיש קר
הפתעה גדולה. האמיש קר
(צילום: Andrej ISAKOVIC / AFP)
מוטאז בארשים הקטארי, שזכה יחד איתו לפני שלוש שנים, היה לא רע, אך נאלץ להסתפק במדליית הארד וראה את שלבי קר מניו זילנד ושלבי מקיואן מארה"ב נאבקים על הזהב בג'אמפ-אוף אחרי שסיימו עם פסילות זהה. הרף הורד ל-2.34, מקיואן פסל, קר עבר, קבע שיא יבשתי חדש וגם הפך לאלוף אולימפי מפתיע במיוחד.
בריצת 100 מטר משוכות לנשים מסאי ראסל מארה"ב קבעה 12.33 שניות מצוין, שבע מאיות איטי מהשיא האולימפי של ג'זמין קמאצ'ו-קווין מפוארטו ריקו, האלופה האולימפית מטוקיו, שסיימה שלישית. הצרפתייה סיירנה סמבה-מאיילה זכתה במדליית הכסף.