רק ביום שני שעבר היה השחיין תומאס צ'קון על גג העולם בעקבות זכייה במדליית הזהב האולימפית, ב-100 מ' גב, ומאוחר יותר אף המשיך את המומנטום עם זכייה בארד יחד עם נבחרת השליחים האיטלקית ב-100X4 חופשי. אבל קשה לומר שהחוויה האולימפית של מי שנחשב כ"השחיין הכי סקסי בעולם" היא אידיאלית.
צ'קון הוא חלק מקבוצת ספורטאים הולכת וגדלה שמתלוננת על התנאים בכפר האולימפי. "אין מיזוג אוויר בכפר, חם, האוכל גרוע", אמר צ'קון לאחר שלא הצליח להעפיל לגמר 200 מ' גב. "קשה לישון בלילה ובצהריים. בדרך כלל, כשאני בבית, אני תמיד ישן בצהריים. כאן אני באמת מתקשה בגלל החום והרעש".
1 צפייה בגלריה
תומאס צ'קון
תומאס צ'קון
כועס על התנאים. צ'קון
(צילום: REUTERS/Evgenia Novozhenina)
אבל צ'קון לא הסתפק בדיבורים. כמחאה על התנאים הירודים הוא נצפה באחד הבקרים כשהוא תופס תנומה על מגבת לבנה על דשא בשטח הכפר האולימפי. הוא כמובן גם תועד על ידי אחד הספורטאים במקום, חותר סעודי, שהעלה את התמונה לאינסטגרם, והיא הפכה במהרה לסמל המאבק של הספורטאים נגד התנאים.
כאמור, צ'קון הוא לא היחיד שהביע מחאה על התנאים בכפר האולימפי. כוכבת הטניס האמריקאית קוקו גוף חשפה כי חברותיה לנבחרת עזבו את הכפר בשל צפיפות יתר, שחיינית צרפתית דיווחה על היעדר מזגן בחדרי השינה, בעוד ראש הוועד האולימפית הבריטי הודה כי להזמין שפים פרטיים כאמצעי חירום בשל מחסור במזון ואיכות ירודה של המנות המוגשות.
מיטות הקרטון שיש בכפר האולימפי זכו גם הן לביקורות. המתעמלת סימון ביילס כתבה ברשתות החברתיות כי "המיטות גרועות", ושחקנית כדורמים אוסטרלית דיווחה כי נזקקה לעיסוי כדי לתקן את הנזק שנגרם מהשינה על המזרן
למרות הביקורת, מארגני האולימפיאדה טוענים כי הדירות ה"מתקררות מעצמן" אמורות היו לייתר את הצורך במזגן, אך נראה כי הניסיון נכשל. בתגובה לפניית עיתונאים, נציגי המשלחת האיטלקית סירבו להוסיף פרטים מעבר למה שאמר צ'קון.
האיש המהיר בעולם: ליילס חוגג את הזהב
(באדיבות one)
פורסם לראשונה: 18:31, 05.08.24