לפני כשבוע וחצי בלבד נזקקה ארה"ב לסל של לברון ג'יימס בשניות הסיום כדי לנצח את דרום סודאן 100:1001 במשחק הכנה, במהלכו כבר פיגרו ב-16 נקודות. אבל במפגש בין שתי הנבחרות הערב (רביעי), על הבמה הגדולה של טורניר הכדורסל האולימפי של פריז 2024, זה כבר היה סיפור שונה לחלוטין. האמריקאים, שהגיעו למשחק אחרי ניצחון מרשים מאוד על סרביה, נשארו מושלמים עם 86:103 קליל במשחק בו ברחו ליתרון דו-ספרתי כבר ברבע הראשון, ואז החזיקו אותו על אש קטנה.
שישה שחקנים של המנצחת סיימו עם מספר דו-ספרתי של נקודות, כשמי שהוביל אותה הוא באם אדבאיו שקלע 18 מהספסל (14 בחצי הראשון). קווין דוראנט, שהיה המצטיין של הניצחון על סרביה, שוב בלט - אם כי הפעם היה פחות מדויק - וקלע 14 מהספסל, ולברון ג'יימס תרם 12 לצד 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, אך הוא גם רשם 6 איבודים. מי שהיה במשחק חלש מאוד הוא סטף קרי, שסיים עם שלוש נקודות בלבד ב-1 מ-9 מהשדה. ג'ייסון טייטום, שבמשחק הראשון יובש על הספסל, קיבל הפעם מקר מקום בחמישייה.
5 צפייה בגלריה
דוראנט
דוראנט
שוב בלט. דוראנט
(צילום: AP Photo/Mark J. Terrill)
5 צפייה בגלריה
ווניין גבריאל שומר על דווין בוקר
ווניין גבריאל שומר על דווין בוקר
עשרה ריבאונדים אך רק שתי נקודות. ווניין גבריאל שומר על דווין בוקר
(צילום: Gregory Shamus/Getty Images)
את קלעי המשחק הוביל נונו אומוט מהמפסידה, הפורוורד של עירוני רמת גן בעונה שעברה, שקלע 24 נקודות (8 מ-12 מהשדה ו-3 מ-5 מהשלוש). לעומת זאת, השחקן החדש של מכבי ת"א, הסנטר ווניין גבריאל, אמנם קלט 10 ריבאונדים, אך קלע רק 2 נקודות לפני שיצא מהמשחק עם חמש עבירות בפעם השנייה ברציפות. בכל מקרה, דרום סודאן, שבמחזור הראשון ניצחה את פורטו ריקו בהופעתה הראשונה אי פעם בטורניר, יכולה להיות די מרוצה מההופעה הערב, ובעיקר מהחצי השני - בו ניצחה 48:50.
ארה"ב, הנבחרת המעוטרת ביותר בטורניר (19 מדליות, 16 מהן זהב) שמחפשת זכייה חמישית ברציפות, תפגוש במשחקה האחרון בשלב בתים את פורטו ריקו (שבת, 18:15), שהפסידה בשני המחזורים הראשנים. דרום סודאן - הנציגה של אפריקה בטורניר - תנסה להפתיע את סרביה (שבת, 22:00), במשחק אליו שתי הנבחרות יגיעו עם מאזן 1:1.
5 צפייה בגלריה
אומוט
אומוט
האמריקאים נותרו מושלמים. אומוט שומר על לברון
(צילום: Gregory Shamus/Getty Images)

מהלך המשחק

האמריקאים פתחו עם 2:6, אבל דרום סודאן ענתה עם חמש נקודות רצופות שקבעו מהפך. לאחר מכן החליפו הנבחרות סלים עד למצב של 10:10 באמצע הרבה הראשון. קווין דוראנט, אנתוני אדוארדס ודרק ווייט עלו מהספסל, והאמריקאים יצאו לריצת 0:6, במהלכה הגיע לברון ג'יימס לשש נקודות במשחק. פיטר ג'וק עצר את ההתלהבות עם סל, אבל לאחר מכן ארה"ב לחצה חזק יותר על הגז - בעיקר בזכות דוראנט שעשה הכל מהכל - ועד סוף הרבע קלעה 10 נקודות, הרשתה שתיים בלבד, וסיימה את 10 הדקות הראשונות עם יתרון 14:26.
הנבחרת של סטיב קר התחילה את הרבע השני בדיוק מאיפה שסיימה את הראשון, וקלעה 7 נקודות ללא מענה (14:33) שהשלימו עבורה ריצת 0:12 ו-4:25. לאחר מכן עבר המשחק לקצב מהיר יותר - דרום סודאן החלה לקלוע, בעיקר בזכות נוני אומוט, אבל כל סל שלה נענה מיד בנקודות מהצד השני, ושלוש דקות לסיום המחצית היתרון האמריקאי עמד על 19 (31:50). לאחר מכן באם אדבאיו קלע שלשה שנייה משני ניסיונות ואז גם הוסיף דאנק כדי להגיע ל-14 נקודות (6 מ-6 מהשדה), יותר מכל שחקן אחר על הפרקט. להפסקת המחצית ירדה ארה"ב ביתרון מבטיח של 36:55.
5 צפייה בגלריה
באם אדבאיו
באם אדבאיו
הוביל את הקלעים בחצי הראשון. אדבאיו
(צילום: Gregory Shamus/Getty Images)
לאחר דקה וחצי ללא סלים בפתיחת המחצית השנייה, סטף קרי הרים האלי הופ לג'ייסון טייטום, שקלע את נקודותיו הראשונות בטורניר. אלא שאז יצאה דרום סודאן לריצה מפתיעה של 3:13 שצימקה את התוצאה ל-60:49, אותה הוביל אומוט שהגיע ל-16 נקודות. דרום סודאן עוד צימקה את הפער ל-10, אבל אז ארה"ב חזרה לקלוע, בעיקר שחקני החמישייה השנייה שלה - בראשות ווייט שקלע 3 מ-3 מחוץ לקשת ואדוארדס עם 6 רצופות - שעשו עבודה נהדרת גם בחצי הראשון. לבסוף, דרום סודאן הגבילה את ארה"ב ל-18 נקודות בלבד ברבע השלישי, בסיומו ההפרש צומק ל-73:57.
המגמה החיובית של דרום סודאן נמשכה גם ברבע האחרון והיא צימקה את הפער ל-11 נקודות בלבד, זאת לאחר שקרליק ג'ונס התעורר וקלע חמש נקודות רצופות בדרך ל-11 במשחק. שלשה של דוראנט עצרה את ההתלהבות, ולאחר מכן החליפו הנבחרות סלים. ושוב, כשהיה נראה שדרום סודאן יכולה לצמק את ההפרש לחד ספרתי, יצאה ארה"ב לריצת 0:7 שהעניקה לה 68:87. שלשה של ג'רו הולידיי העניקה למובילה יתרון שיא של 22 נקודות, אבל שני דאנקים רצופים של דרום סודאן - של ג'יי.טי תור ואומוט - צימקו ל-94:76. טייטום וג'ונס ניצלו את הגארבג' טיים כדי לשפר את מאזנם, ואדוארדס השלים רצף של 5 נקודות שסגר את תוצאת הסיום - 86:103 לאמריקאים.

סרביה ויוקיץ' הוציאו עצבים על פורטו ריקו

אחר שנחלה תבוסה לארה"ב, סגנית אלופת העולם סרביה התאוששה עם 66:107 על פורטו ריקו המסכנה, שסופרת הפסד שני בשני משחקים וכנראה תסיים את דרכה בטורניר בשלב הבתים. הרבע הראשון הסתיים ב-12:24 לסרבים, ובמחצית השנייה הפער רק הלך וצמח. ניקולה יוקיץ' היה רחוק אסיסט מטריפל דאבל וסיפק 14 נקודות ו-15 ריבאונדים. פיליפ פטרושב הוביל את הקלעים עם 15 נקודות. כריסטופר אורטיס הוביל מנגד עם 19, אבל חוסה אלברדו סיים עם 2 נקודות בלבד.
5 צפייה בגלריה
יוקיץ'
יוקיץ'
כמעט טריפל-דאבל. יוקיץ'
(צילום: EPA/ALEX PLAVEVSKI)
פורסם לראשונה: 21:56, 31.07.24