הישראלים שיתחרו ביום 2

2:00 לפנות בוקר (בין שבת לראשון) - ענת ליליאור (גלישת גלים, נשים, סיבוב ראשון): הרחק מפריז, בחוף של טהיטי, תפתח גולשת הגלים הישראלית את ההופעה השנייה שלה במשחקים האולימפיים. בטוקיו היא לא הצליחה לעבור את השלבים המוקדמים, אך בקמפיין האולימפי הנוכחי הציגה מגמת שיפור מרשימה שהגיעה לשיאה כשסיימה שישית במשחקי הגלישה העולמיים והבטיחה את מקומה בתחרות האולימפית.
חשוב להסביר כי ליליאור מגיעה לתחרות הזו מעמדת נחיתות. היא אינה נמנית על סבב הגלישה המקצועני בו מתחרות הכוכבות הגדולות של הענף. כך למשל במקצה הלילה היא שובצה יחד עם טיילור רייט האוסטרלית, פעמיים אלופת הסבב המקצועני. הגולשת השלישית במקצה תהיה סאנוה דמפל-אולין הקנדית, שכמו ליליאור אינה נמנית על הסבב המקצועני.
5 צפייה בגלריה
ענת ליליאור
ענת ליליאור
ענת ליליאור. הרחק מפריז
(צילום: Ed Sloane / POOL / AFP)
השלוש ייזכו בניקוד על שני הביצועים הטובים ביותר שלהן במהלך המקצה. מי שתצבור את הניקוד הרב ביותר תעפיל אוטומטית לסיבוב השלישי, שתי הגולשות האחרות ימשיכו לסיבוב השני, שם יזכו להזדמנות נוספת להתקדם הלאה. כך שבכל מקרה התחרות של ליליאור לא תסתיים ביום הראשון.
החל מ-11:00 – ברוך שמאילוב (ג'ודו, גברים, עד 66 ק"ג): הקמפיין האולימפי של שמאילוב כלל את אחד מרגעי השיא בקריירה שלו כשניצח בטורניר המאסטרס היוקרתי בירושלים, אך גם נפגע משמעותית כשהושעה לתקופה ארוכה בגלל אי דיווח על מקום הימצאו.
שמאילוב הציג כושר מעודד אחרי החזרה מההשעיה ויקווה להמשיך במומנטום גם בפריז. הוא יפתח בקרב מול יריב מרוקני נחות ממנו – ואם ינצח אותו צפוי לו קרב קשה מול נורלי אמומאלי הטג'יקיסטני שניצח אותו השנה בגראנד סלאם טשקנט. אם יעבור את המשוכה הזו, הוא צפוי לקרב כמעט בלתי אפשרי מול היפומי אבה היפני, האלוף האולימפי המכהן והשליט הבלתי מעורער של המשקל הזה. החדשות הטובות הן שגם הפסד מתבקש לאבה, יאפשרו לו להמשיך בהתמודדות על הארד.
החל מ-11:00 – גפן פרימו (ג'ודו ,עד 52 ק"ג): הקמפיין של פרימו לא היה יציב מאוד, אך היא כן השכילה להתברג בין שמונה המדורגות בקטגוריית המשקל שלה. מסלול הקרבות שלה שככל הנראה יכלול קרבות פתיחה מול יריבות מדרום קוריאה ושווייץ, מעניק לה סיכוי לא רע בכלל להגיע לרבע הגמר. הבעיה היא ששם אמורה להמתין לה דיסטריה קרסניצ'י, מי שזכתה באולימפיאדת טוקיו במדליית הזהב במשקל הנמוך יותר – ואחת המועמדות הבולטות לפודיום גם בפריז.
הפסד לקרסניצ'י ישלח את פרימו לבית הניחומים – ולפחות על הנייר נראה שנוכח היריבות שצפויות לה שם, הסיכויים לזכייה בארד אינם גבוהים. מקום חמישי ייחשב כשהישג טוב מאוד מבחינתה.
5 צפייה בגלריה
גפן פרימו
גפן פרימו
גפן פרימו. רבע הגמר בהחלט בהישג יד
(צילום: עוז מועלם)
12:00 – דניס לוקטב (שחייה, מוקדמות 200 מ' חופשי, גברים): את אולימפיאדת טוקיו הוא סיים במקום ה-27 במשחה הזה, והפעם יקווה לשדרג את התוצאה שלו. זמן הכניסה (התוצאה הכי מהירה שקבע בזמן הקריטריון האולימפי) שלו 1:46.17 דקות יכול אולי להספיק לחצי הגמר, אך ייתכן ויצטרך אף להתעלות עליו.
12:15 – סרגיי ריכטר (קליעה, מוקדמות רובה אוויר 10 מ', גברים): הדרך של ריכטר לאולימפיאדה הרביעית שלו הייתה קשה יותר מבפעמים הקודמות, והוא השיג את הכרטיס ממש ברגע האחרון. עד עתה, הוא לא הצליח להעפיל לגמר האולימפי, אם כי היה קרוב מאוד בלונדון 2012 כשסיים במקום התשיעי. אולי דווקא הפעם, אחרי דרך החתחתים שעבר, האולימפיאדה עצמה תהיה מוצלחת יותר.
12:27 – אנסטסיה גורבנקו (שחייה, מוקדמות 100 מ' חזה, נשים): השחיינית הבכירה של ישראל תקפוץ לראשונה למים במשחה שאינו החשוב ביותר עבורה. גורבנקו בהחלט יכולה להתברג לחצי הגמר במשחה הזה, אך גם אם כך יקרה – סביר שהיא וצוות האימון יחליטו ביחד האם לנסות ולהעפיל לגמר או לשמור לכוחות למשחים העיקריים שלה.
5 צפייה בגלריה
גורבנקו
גורבנקו
גורבנקו. לא המשחה הכי חשוב עבורה
(צילום: AP Photo/Darko Bandic)
12:40 – ליהיא רז (התעמלות מכשירים, מוקדמות קרב-רב, נשים): אחרי שהעפילה לטוקיו בגיל 17, רז חוזרת פעם נוספת לתחרות ההתעמלות האולימפית. העפלה לגמר הקרב-רב ו/או לגמרים במכשירים הבודדים, נראית כמו משימה מעט קשה מדי עבורה, והיא תקווה קודם כל לשפר את תוצאותיה מהאולימפיאדה הקודמת.
12:43 – אדם מראענה (שחייה, מוקדמות 100 מ' גב, גברים): בן לאבא מוסלמי ולאמא יהודייה, מראענה, אם תרצו, הוא הספורטאי הערבי-ישראלי הראשון במשלחת הישראלית מאז ג'ימי טורק ב-1976. אבל את מראענה הזהות פחות מעסיקה – ויותר ההישגיות. הוא ינסה להעפיל לחצי הגמר, מה שייחשב להישג מצוין מבחינתו.
13:00 – לאה פולונסקי (שחייה, מוקדמות 200 מ' חופשי, נשים): פולונסקי זכתה במקום במשחה הזה אחרי שגורבנקו החליטה לוותר עליו, ומבחינתה מדובר במשחה חימום לקראת האירוע החשוב יותר: 200 מ' מעורב אישי.
13:13 – שרון קנטור (גלישת רוח, שיוטים 4-1, נשים): אחת מהמועמדות המובילות למדליה ישראלית בפריז תפתח את התחרות המפרכת והארוכה. לא יהיה מוגזם להגיד שקנטור היא גולשת הרוח הטובה בעולם כיום. היא אלופת העולם המכהנת וניצחה גם בתחרות הקדם אולימפית שנערכה באתר האולימפי במארסיי ובתנאים דומים ככל האפשר. בשייט, ובגלישת רוח בפרט, דברים יכולים להשתנות בגלל ענייני רוח – אך לפחות על הנייר הגולשות אמורות להתחרות בעד 20 שיוטים בסגנונות שונים (שיוט מצופים רגיל, סלאלום, מרתון) לפני שיוטי ההכרעה שייערכו בפורמט חדש, עליו נרחיב בבוא העת. לפחות לפי התכנון המקורי היום הראשון אמור להיות מוקדש לשיוטי מרתון ארוכים.
החל מ-13:25 – יובל פרייליך (סיוף, דקר, גברים): לראשונה מאז בייג'ינג 2008, ישראל חוזרות לתחרות הסיוף האולימפית. הנציג שלנו, פרייליך, הוא שם בולט בענף כבר לא מעט שנים, אלוף אירופה לשנת 2019 וכעת, בגיל 29 סוף סוף גם סייף אולימפי.
5 צפייה בגלריה
יובל פרייליך
יובל פרייליך
יובל פרייליך. סוף סוף ייצוג לענף הסיוף
(צילום: אביגיל עוזי)
פרייליך יפתח את הקרבות שלו מול אנדראה סנטרלי, המגיע ממעצמת הסיוף האיטלקית. סנטרלי היה מי שהפסיד לפרייליך בגמר אליפות אירופה ב-2019, ואנחנו בהחלט נשמח לתסריט דומה גם בפריז.
14:43 – תום ראובני (גלישת רוח, שיוטים 4-1, גברים): ראובני יקווה להיכנס אל הנעליים (למרות שבגלישת רוח מתחרים יחפים) של גולשים אולימפיים ישראלים קודמים כמו המאמן שלו גל פרידמן שזכה בשתי מדליות אולימפיות, כולל אחת מזהב, שחר צוברי, זוכה הארד בבייג'ינג ויואב כהן שהרשים עם מקום רביעי בטוקיו. הישג השיא שלו בקמפיין הזה היה מקום רביעי באליפות העולם ב-2022.

חמישה אירועים שלא כדאי לפספס

12:40 – התעמלות מכשירים, מוקדמות קרב-רב, נשים: 94 מתעמלות רשומות לתחרות ההתעמלות, אבל לסימון ביילס יש רק יריבה אחת: סימון ביילס. שלוש שנים אחרי דרמת ה"סיבובונים" והפרישה במהלך התחרות הקבוצתית, מחר כבר נקבל אינדיקציה ראשונה לאיזו ביילס הגיעה לפריז.
17:00 – ג'ודו, קרבות הגמר, עד 52 ק"ג נשים ועד 66 ק"ג גברים: אחת התמונות היפות של אולימפיאדת טוקיו הייתה של הג'ודוקא הפנומנית היפנית אוטה אבה מעודדת ודוחפת את אחיה היפומי אבה לניצחון בגמר האולימפי, זמן קצר מאוד אחרי שהפכה לאלופה אולימפית בעצמה. כל הסימנים מעידים שהסצנה הזו תשוחזר גם מחר בשינוי קל: הפעם היפומי יעודד את אחותו – שתתחרה מיד אחריו.
5 צפייה בגלריה
המתעמלת האמריקאית סימון ביילס
המתעמלת האמריקאית סימון ביילס
סימון ביילס. מתמודדת קודם כל נגד עצמה
(REUTERS/Yves Herman)
18:11 – קשתות, גמר קבוצתי, נשים: שימו לב לנתון המדהים הבא: התחרות הקבוצתית לנשים נכנסה למשחקים לראשונה ב-1988, מאז הנבחרת של דרום קוריאה זכתה בכל מדליות הזהב – 9 מ-9. מחר בערב תוכלו לחזות בקוריאניות המדויקות בחגיגות העשור.
18:15 – כדורסל, שלב הבתים, ארה"ב – סרביה: עם שורה ארוכה של סופרסטארים כמו לברון ג'יימס, קווין דוראנט, סטף קרי, ג'ייסון טייטום ועוד ועוד ועוד, פרשנים טוענים כי זו נבחרת הכדורסל האמריקאית הכי חזקה מאז הדרים טים המקורית של 1992. בינתיים היא קרטעה במשחק אימון מול דרום סודאן – וניקולה יוקיץ' ישמח להפוך את החלום לסיוט.
21:30 – שחייה, 400 מ' מעורב אישי, גברים, גמר: לאון מרשאן, האיש שמחק את שיא העולם האחרון של מייקל פלפס מטבלת השיאים, אמור להיות הכוכב הגדול ביותר של המשלחת הצרפתית באולימפיאדה הזו. מחר, הוא יתחרה במשחה האהוב עליו. את השאגות של הקהל ישמעו עד לתחרות גלישת הגלים בטהיטי.
צפו: אנדריק פיליפה מוצג בריאל מדריד
(באדיבות one)