הישראלים שיתחרו ביום ה-3

11:00 - תמנע נלסון לוי (ג'ודו, נשים, עד 57 ק"ג): נלסון לוי רשמה בקמפיין הנוכחי את רגע השיא שלה בקריירה כשהוכתרה ב-2022 לאלופת אירופה. השנתיים האחרונות היו פחות מוצלחות, עם לא מעט אכזבות, אך התאוששות מסוימת נרשמה באפריל האחרון כשזכתה במדליית הארד באליפות היבשתית. ההגרלה לא היטיבה עם נלסון לוי, שתפתח בקרב קשה מול קאיה קייזר הסלובנית, ג'ודוקא עיקשת שניצחה אותה בשלושה מארבעת המפגשים האחרונים. אם נלסון לוי תחלוף על פני המשוכה הזו תמתין לה יריבה חזקה עוד יותר, מימי הו, אלופת העולם המכהנת מדרום קוריאה.
6 צפייה בגלריה
גורבנקו, זלצמן ונלסון לוי
גורבנקו, זלצמן ונלסון לוי
גורבנקו, זלצמן ונלסון לוי
(צילום: ירון שרון, עוז מועלם, סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
11:00 – טוהר בוטבול (ג'ודו, גברים, עד 73 ק"ג): המשלחת הישראלית מנסה להימנע ככל האפשר מתקריות פוליטיות ולהתרכז בספורט בלבד. אלא שלפעמים זה לא תלוי בנו. מסעוד רדואן דריס האלג'יראי פרש מראש מהקרב מול טוהר בוטבול, מה שמעניק כמובן לישראלי ניצחון טכני והעפלה אוטומטית לשמינית הגמר. בוטבול, שעבר קמפיין לא מוצלח במיוחד, יפגוש בשמינית הגמר את אלוף העולם הידייט היידרוב, לו הפסיד בכל חמשת הקרבות הקודמים ביניהם.
12:06 – אנסטסיה גורבנקו (שחייה, נשים, 400 מ' מעורב אישי): המשחה המצופה ביותר של גורבנקו בפריז. בצעד חכם, גורבנקו וצוות האימון שלה בחרו לשים דגש על משחה המעורב האישי הארוך יותר – בו הצמרת פחות צפופה מב-200 מ', והתוצאות לא איחרו לבוא. גורבנקו זכתה בפברואר האחרון במדליית כסף באליפות העולם במשחה הזה, בגמר ממנו נעדרו רוב הבכירות, ובחודש שעבר באליפות אירופה, אבל מה שחשוב יותר מהמדליות הוא תוצאת השיא שקבעה השנה: 4:34.87 דקות. גורבנקו מדורגת רביעית מבין השחייניות שיתחרו בפריז.
6 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(צילום: REUTERS/Novak Djurovic)
המשימה הראשונה של גורבנקו תהיה להעפיל לגמר שייערך ב-21:30. בגמר עצמו, מדליית הזהב חתומה ונעולה אצל סאמר מקינטוש, שיאנית העולם הקנדית – וגם את הכסף יהיה קשה מאוד לקחת מקייטי גריימס האמריקנית. גורבנקו, אם וכאשר, אמורה להיות אחת מהשחייניות שיכולות להילחם על מדליית הארד.
12:13 – אביב ברזלי (שחייה, נשים, 100 מ' גב): משחה חימום עבור ברזלי שמצטיינת במרחק הכפול בו זכתה בשנה שעברה באליפות אירופה עד גיל 23. אין ציפייה ממנה להעפיל לחצי הגמר.
13:03 – שרון קנטור (גלישת רוח, נשים, שיוטים 1-5): אחרי דחייה ביום בגלל היעדר רוח, אחת מהמועמדות המובילות למדליה ישראלית בפריז תפתח את התחרות המפרכת והארוכה. לא יהיה מוגזם להגיד שקנטור היא גולשת הרוח הטובה בעולם כיום. היא אלופת העולם המכהנת וניצחה גם בתחרות הקדם אולימפית שנערכה באתר האולימפי במארסיי ובתנאים דומים ככל האפשר. בשייט, ובגלישת רוח בפרט, דברים יכולים להשתנות בגלל ענייני רוח – אך לפחות על הנייר הגולשות אמורות להתחרות בעד 20 שיוטים בסגנונות שונים (שיוט מצופים רגיל, סלאלום, מרתון) לפני שיוטי ההכרעה שייערכו בפורמט חדש, עליו נרחיב בבוא העת. בגלל הביטול של היום ראשון, היום מתוכנן יום אינטנסיבי עם חמישה שיוטים במקום ארבעה.
6 צפייה בגלריה
שרון קנטור
שרון קנטור
אחת מהמועמדות המובילות למדליה ישראלית בפריז. קנטור
(צילום: AP Photo/Carolyn Kaster)
13:23 – תום ראובני (גלישת רוח, גברים, שיוטים 1-5): כמו קנטור, גם ראובני נאלץ להמתין יום נוסף לפתיחת התחרויות. הוא יקווה לצאת היום לדרך ולהיכנס אל הנעליים (למרות שבגלישת רוח מתחרים יחפים) של גולשים אולימפיים ישראלים קודמים כמו המאמן שלו גל פרידמן שזכה בשתי מדליות אולימפיות, כולל אחת מזהב, שחר צוברי, זוכה הארד בבייג'ינג ויואב כהן שהרשים עם מקום רביעי בטוקיו. הישג השיא שלו בקמפיין הזה היה מקום רביעי באליפות העולם ב-2022.
15:10 – תומר זלצמן (אופני הרים, גברים): זלצמן נכנס לנעליו של שלומי חיימי שייצג אותנו באופני הרים בשתי האולימפיאדות הקודמות. מעניין יהיה לראות עד כמה תנאי מזג האוויר והגשמים הרבים שירדו בפריז בימים האחרונים ישפיעו על מסלול השטח המאתגר גם כך. התברגות בין 20 הרוכבים הראשונים תהיה הישג יפה עבורו.
23:00 – מישה זילברמן – ויקטור אקסלסן (בדמינטון, שלב הבתים, גברים): ספק אם זילברמן יכול היה לקבל הגרלה אכזרית יותר מזו. אקסלסן, יריבו הדני, הוא האלוף האולימפי המכהן, אגדת בדמינטון בשר ודם ומותג של ממש בסין, מעצמת כדור הנוצה החזקה בעולם. השניים נפגשו ארבע פעמים עד כה, כשאקסלסן ניצח בכל המשחקים מבלי לשמוט מערכה. כל תוצאה אחרת מחר תהיה תהיה בגדר סנסציה רבתי.
6 צפייה בגלריה
מול האלוף האולימפי. זילברמן
מול האלוף האולימפי. זילברמן
מול האלוף האולימפי. זילברמן
(רויטרס)

אירועים שלא כדאי לפספס:

12:00 – קפיצות למים, זוגות, 10 מ', גברים: בניגוד לספורטאים אולימפיים רבים שנחשפים לאור הזרקורים רק אחת לארבע שנים, הקופץ למים טום דיילי מחזיק במעמד של מגה-סלב בבריטניה עוד מאז שהיה נער צעיר. ילד הפלא שמתחרה באולימפיאדה החמישית שלו, כבר בן 30, אבל סביר שאחרי הזהב האולימפי הראשון שלו בטוקיו, התיאבון שלו לניצחונות רק גבר.
החל מ-14:35 – סיוף, רומח, גברים: אם אתם מחפשים מישהו לעודד מחוץ למשלחת הישראלית, ניק איטקין הוא אופציה מצוינת. אמריקני-יהודי שביקר בארץ לפני שנתיים, בן להורים אוקראינים, וגם סייף מצוין שמדורג כיום שני בעולם וזכה במדליית כסף באליפות העולם בשנה שעברה.
בסביבות 15:00 - טניס, גברים, סיבוב שני, נובאק ג'וקוביץ' - רפאל נדאל: על החימר של הרולאן גארוס, אנחנו רגילים לפגוש את שתי האגדות הללו רק בגמר. אבל במציאות הנוכחית, אחד מהם ייפרד מטורניר הטניס כבר בשלב מאוד מוקדם. הקרב בין מלך החימר לשיאן הגראנד סלאמים יהיה המפגש ה-60 ביניהם כשג'וקוביץ' מוביל 29:30 במאזן הפנימי. האם נדאל מסוגל לסכל לג'וקוביץ' את המסע אל עבר התואר היחיד שעוד אין לו?
6 צפייה בגלריה
ניק איטקין
ניק איטקין
אמריקני-יהודי שביקר בארץ לפני שנתיים וסייף נהדר. איטקין
(צילום: Al Bello/Getty Images)
20:00 – צרפת - נורבגיה (כדוריד, שלב הבתים, גברים): צרפת תמיד נחשבה למעצמה במשחקי כדור, ובמשחקים הביתיים הנבחרות הצרפתיות יחפשו כמה שיותר מדליות זהב בענפים הקבוצתיים. נבחרת הרוגבי שביעיות כבר עשתה את העבודה עם ניצחון בגמר על פיג'י, אבל דווקא נבחרת הכדוריד, אחת מגאוות המדינה, קרטעה בפתיחת האולימפיאדה עם הפסד לדנמרק המצוינת. הפסד נוסף, גם לנורבגיה כבר ייצור משבר של ממש.
22:00 – ארה"ב – יפן (כדורסל, שלב הבתים, נשים): נבחרת הגברים של ארה"ב מכונה ה"דרים טים", אבל הנבחרת הבאמת בלתי מנוצחת היא דווקא נבחרת הנשים. מאז 1996 האמריקניות זכו בכל מדליות הזהב האולימפיות בטורניר הכדורסל. מחר הן יתחילו את המסע בדרך לעוד מדליית זהב ודאית – כשעבור דיאנה טוראסי הבלתי נגמרת (42), זו תהיה הזכייה השישית. הספורטאית האולימפית הקבוצתית הכי מעוטרת בהיסטוריה.
6 צפייה בגלריה
דיאנה טוראסי
דיאנה טוראסי
ה-GOAT. טוראסי
(צילום: AP Photo/Eric Gay)
22:41 – שחייה, גמר 200 מ' חופשי, נשים: דרבי אוסטרלי בבריכה. שיאנית העולם אריארן טיטמוס שכבר לקחה את הזהב ב-400 חופשי מול מולי אוקלהן, שהפתיעה את טיטמוס באליפות העולם ב-2023 בתוצאה מטורפת שהייתה לשיא עולם בזמנו. צפי לקרב מותח מאוד ולהמון קריאות "אוזי, אוזי, אוזי, אוי, אוי, אוי" ביציעים.