פחות משבוע לאחר שהוועד האולימפי הבינ"ל אישר כי ג'ורדן צ'יילס תצטרך להחזיר את מדליית הארד בה זכתה בתרגיל הקרקע באולימפיאדה, ברומניה חגגו עם אנה ברבוסו, מי שלמעשה החליפה את צ'יילס על הפודיום וזכתה במדליית הארד.
בטקס חגיגי בוועד האולימפי הרומני, בהשתתפות ראש הממשלה מרסל צ'ולאקו, הוענקה רשמית מדליית הארד לברבוסו, 11 ימים לאחר שהתחרות בפריז בכלל הסתיימה. כזכור, בית הדין העליון לערעורי ספורט (CAS) ביטל את הבדיקה החוזרת שהובילה לזכייתה של המתעמלת האמריקאית. בעקבות ההודעה: הרומנייה ברבוסו סיימה שלישית.
3 צפייה בגלריה
אנה ברבוסו
אנה ברבוסו
ברבוסו והמדליה
(צילום: AP Photo/Vadim Ghirda)
3 צפייה בגלריה
אנה ברבוסו
אנה ברבוסו
ברבוסו במהלך הטקס הרשמי בוועד האולימפי הרומני
(צילום: AP Photo/Vadim Ghirda)
"זה מצב קשה עבורנו עם כל כך הרבה אי ודאות", אמרה ברבוסו במהלך הטקס. "אני מקווה שכולם מבינים שלא עשינו שום דבר רע במשחקים האולימפיים ושהרוח האולימפית חשובה יותר מכל אי הבנה". אגב, בארה"ב מדווחים כי מדליית הארד של צ'יילס, למרות ההחלטה הרשמית, עדיין לא הוחזרה ונשארה אצלה.
CAS קבע כי הערעור של המאמנת האמריקאית ססיל לנדי, להוסיף 0.1 נקודות לציון של צ'יילס, שהעלה אותה מהמקום החמישי לשלישי, הוגש מחוץ לחלון הזמן של דקה אחת המותר על פי חוקי איגוד ההתעמלות הבינ"ל (FIG).
בהחלטתו, כתב CAS כי יש להחזיר את סדר הדירוג המקורי, עם ברבוסו במקום השלישי, חברתה לנבחרת סברינה מנקה-וואוינה במקום הרביעי וצ'יילס במקום החמישי. הארגון הוסיף כי על FIG לקבוע את הדירוג הסופי "בהתאם להחלטה לעיל", אך השאיר לאיגוד ההתעמלות הבינ"ל להחליט מי תקבל את המדליה לצד האלופה האולימפית רבקה אנדרדה מברזיל וסימון ביילס, שסיימה עם הכסף.
צ'יילס ציינה כבר בשבוע שעבר כי היא שבורת לב ו"מתרחקת בינתיים מהרשתות החברתיות למען בריאותה הנפשית".
3 צפייה בגלריה
ג'ורדן צ'יילס
ג'ורדן צ'יילס
שבורת לב. צ'יילס
(צילום: Jamie Squire/Getty Images)
בתחרות, שנערכה ביום שני האחרון, ברבוסו ומנקה-וואוינה סיימו עם ציון זהה של 13.700 נקודות. ברבוסו חשבה תחילה שזכתה במדליית הארד על פני חברתה לנבחרת הודות לציון ביצוע גבוה יותר, שהוא שובר שוויון במקרה כזה - והחלה לחגוג עם דגל רומניה.
צ'יילס הייתה המתעמלת האחרונה להתחרות וקיבלה תחילה ציון של 13.666 נקודות, שהציב אותה במקום החמישי, מיד אחרי מנקה-וואוינה. המאמנת לנדי ביקשה בדיקה של הציון, בידיעה שאין לה מה להפסיד. לאחר בחינה מחדש, השופטים העלו את הציון הכולל של צ'יילס ב-0.1 נקודות. תוספת זו הספיקה כדי לדלג מעל ברבוסו ומנקה-וואוינה ולהעניק לצ'יילס את המקום האחרון על הפודיום.