סימון ביילס פיספסה היום (שני) פעמיים את הזהב הרביעי שלה באולימפיאדת פריז, כשתחרויות התעמלות הקרקע הגיעו לסיומן. המתעמלת - שנחשבת לטובה בכל הזמנים והשלימה במשחקים הנוכחיים קאמבק מרגש עם מדליות זהב אישיות בקרב-רב ובשולחן הקפיצות לצד זהב קבוצתי עם נבחרת ארה"ב - מעדה בגמר הקורה וסיימה במקום החמישי בלבד, ולאחר מכן יצאה פעמיים מהמזרן בתרגיל הקרקע והסתפקה במדליית כסף.
לקורה הגיעה ביילס בת ה-27 כפייבוריטית, אך זה מעולם לא היה המכשיר החזק ביותר שלה. אין לה זהב אולימפי בו, אלא מדליות ארד גם בריו 2016 וגם בטוקיו 2020. בטוקיו זה הגמר האישי היחיד שבו התחרתה בסופו של דבר, משום שמהלך התחרות הקבוצתית חוותה "סיבובונים" (Twisties) - תסמונת מוכרת ומסוכנת אצל מתעמלים שבה הם מרגישים אבודים במהלך ביצוע התרגיל, מה שמציב אותם בסכנה של ממש - ואז פרשה מתחרות אחר תחרות.
8 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
אחרי הנפילה מהקורה. ביילס
(צילום: עוז מועלם)
8 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
תחזור מפריז עם שלוש מדליות זהב. ביילס
(צילום: REUTERS/Mike Blake)
אליצ'ה דמאטו, האיטלקייה בת ה-21, הפתיעה בגמר הקורה כשזכתה בזהב בציון של 14.366, ובכך קטפה מדליה אולימפית אישית ראשונה לאחר שהובילה את נבחרתה למדליית כסף בגמר הקבוצתי. צ'ו יאצ'ין הסינית, שדורגה ראשונה במוקדמות, זכתה בכסף עם 14.100, ומנילה אספוסיטו, גם מאטיליה, השלימה את הפודיום עם ציון 14.000.
רבקה אנדרדה הברזילאית, היריבה הגדולה של ביילס, סיימה גם היא מחוץ לפודיום עם ציון 13.933 שהספיק לה רק למקום הרביעי. ביילס סיימה כאמור במקום החמישי עם ציון 13.100. אגב, ארבע משמונה הפיינליסטיות נפלו מהקורה בזמן הרתגיל, כולל אספוסיטו, ולרומנייה סברינה מאנצ'ה-ווינאה זה אף קרה פעמיים.
יכול להיות שהאכזבה הגדולה יותר עבור ביילס הגיעה בכלל בגמר הקרקע, למרות המדליה, מאחר שזה התרגיל השני הכי החזק שלה (אחרי שולחן הקפיצות), שבו היא נחשבה לפייבוריטית מובהקת. היא ניצחה בקרקע בריו 2020 ויש לה 6 מדליות זהב בתרגיל הזה באליפויות העולם. מי שזכתה בזהב היא אנדרדה הנהדרת עם ציון של 14.166. זו המדליה הרביעית של אנדרדה בפריז (זהב ראשונה) והשישית בסך הכל, מה שהופך אותה לברזילאית המעוטרת בתולדות המשחקים האולימפיים.
8 צפייה בגלריה
 רבקה אנדרדה
 רבקה אנדרדה
זהב ראשון בפריז. אנדרדה מתרגשת
(צילום: עוז מועלם)
8 צפייה בגלריה
 רבקה אנדרדה
 רבקה אנדרדה
הברזילאית המעוטרת בתולדות האולימפיאדה. אנדרדה
(צילום: עוז מועלם)
8 צפייה בגלריה
ג'ורדן ציילס וסימון ביילס משתחוות כלפי האלופה האולימפית בקרקע רבקה אנדרדה
ג'ורדן ציילס וסימון ביילס משתחוות כלפי האלופה האולימפית בקרקע רבקה אנדרדה
רגע יפה. ציילס וביילס משתחוות בפני אנדרדה
(צילום: Peter Cziborra, reuters)
ביילס, שהתחרתה עם חבישה על השוק שהטריד אותה לאחרונה, ביצעה תרגיל מרשים למדי מבחינה וירוטואוזית, אך כאמור יצאה פעמיים מהמזרן, וקיבלה ציון של 14.133 בלבד. זו המדליה האולימפית ה-11 שלה בסה"כ (שבע מדליות זהב, שתיים כסף ושתיים ארד).
בת ארצה של ביילס, ג'ורדן צ'יילס, זכתה בארד. היא עלתה אחרונה על המזרן וקיבלה בהתחלה ציון שהעניק לה רק את המקום השישי. אלא שלאחר ערעור הציון עלה ל-13.766, היא עקפה שתי מתעמלות רומניות והשלימה מדליה שנייה לארה"ב. רגע יפה מאוד נרשם על הפודיום, כששתי האמריקאיות, ביילס וצ'יילס, השתחוו בפני אנדרדה.
8 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
נשארה מעודדת. ביילס
(צילום: עוז מועלם)
8 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
התרגיל הווירטואוזי לא הספיק. ביילס
(צילום: עוז מועלם)
כמו גמר הקורה אצל הנשים, גם גמר המתח אצל הגברים כלל יותר מדי נפילות, כאשר שלושה מתעמלים נפלו מהמכשיר וארבעה נוספים נפלו בנחיתה. מי שלא נפל הוא שינוסוקה אוקה, היפני בן ה-20, שזכה בזהב עם ציון של 14.533. זו הייתה המדליה הרביעית של אוקה בפריז, לאחר הזהב בתחרות הקבוצתית, ובקרב רב והארד במקבילים, בה זכה מוקדם יותר היום. אנחל ברחאס מקולומביה, שיהיה בן 18 רק בעוד שבוע, קיבל ניקוד זהה, אבל נאלץ להסתפק במדליית הכסף בגלל ציון נמוך יותר על הביצוע. שני מתעמלים זכו במדליית הארד בתרגיל זה עם ציון של 13.966: ז'אנג בוהנג מסין וטאנג צ'יה-הונג מטייוואן.
8 צפייה בגלריה
שינוסוקה אוקה
שינוסוקה אוקה
זהב במתח. אוקה
(צילום: Naomi Baker/Getty Images)
ז'ואו ז'ינגיואן הסיני שמר על תוארו מטוקיו במקבילים כשניצח עם תרגיל מעולה וניקוד של 16.200. זו המדליה השלישית של ז'ינגיואן בפריז, לאחר שגם זכה במדליית הכסף בתרגיל הטבעות ובמדליית כסף בתחרות הקבוצתית. האוקראיני איליה קובטון זכה במדליית הכסף (15.500), והאלוף מהקרב רב, שונוסוקה, זכה כאמור בארד (15.300).
האיש המהיר בעולם: ליילס חוגג את הזהב
(באדיבות one)
פורסם לראשונה: 14:23, 05.08.24