הישראלים שיתחרו ביום 13

11:00 ו-16:00 – דריה אטמנוב (התעמלות אמנותית, מוקדמות, תחרות אישית): שלוש שנים אחרי מדליית הזהב האולימפית המדהימה של לינוי אשרם שהיממה את הענף כולו, המאמנת איילת זוסמן שולחת עוד ספורטאית לתחרות האישית.
הקמפיין האולימפי של אטמנוב (18) נפתח באופן מבטיח מאוד עם זכייה באליפות אירופה שנערכה בת"א לפני כשנתיים. היא הגיעה אל אליפות העולם באותה שנה כמועמדת למדליה, אבל נפצעה בחימום ונעדרה לתקופה ארוכה.
7 צפייה בגלריה
אטמנוב
אטמנוב
חוסר יציבות. אטמנוב
(צילום: EPA/Tamas Kovacs)
מאז החזרה מפציעה אטמנוב לא הייתה יציבה. היא זכתה במדליית ארד מרשימה בתחרות הקרב-רב באליפות העולם ב-2023, אבל חודשיים לפני המשחקים האולימפיים סיימה רק במקום ה-19 בקטגוריית הקרב-רב באליפות אירופה.
במשחקים האולימפיים נערכת תחרות בקטגוריית הקרב-רב בלבד. אטמנוב תתחרה היום במוקדמות בכל ארבעת המכשירים ותקווה להיות בין עשר המתעמלות הראשונות שיעפילו לגמר שייערך ביום שישי. בגמר הניקוד מתאפס והמתעמלות מתחרות שוב בכל ארבעת המכשירים.
יבלטו בהיעדרן מהתחרות המתעמלות הרוסיות שנחשבות באופן מסורתי למועמדות למדליות זהב וכסף, אבל הפעם יצפו בתחרות מהבית בגלל הפלישה של מדינתן לאוקראינה. אבל גם ללא מתעמלות עם דגל רוסיה על המדים, אחת המועמדות החזקות לזהב תהיה מתעמלת רוסייה, דריה ורפולומייב, ילידת רוסיה המייצגת מאז גיל 12 את גרמניה. עוד מועמדת חזקה לפודיום היא סופיה רפאלי האיטלקייה.
12:43 – ניתאי חסון ונועה לסרי (שייט, מפרשיות 470, שיוט המדליות): אחרי דחייה של יום השיוטים בגלל תנאי הרוח, הצמד הישראלי ישתתף בשיוט המדליות במפרשיות כשהם ללא סיכוי לזכות במדליה. השניים העפילו לשיוט האחרון מהמקום השמיני – וינסו לנצל את השיוט המעניק ניקוד כפול כדי לשפר את מיקומם הסופי.
7 צפייה בגלריה
ניתאי חסון ונועה לסרי
ניתאי חסון ונועה לסרי
ללא סיכוי למדליה. ניתאי חסון ונועה לסרי
(צילום: Clive Mason/Getty Images)
14:13 – גל צוקרמן (שייט, גלישת קייט, חצי גמר): אם נצא בזום אאוט מההישגים הישראלים היפים, התחרות האולימפית במארסיי לא תיזכר כשעתו היפה ביותר של ענף השייט. היעדר רוח הביא לעיכובים, דחיות וביטולים רבים של שיוטים. בגלישת קייט, המקצוע החדש בענף, הפארסה הייתה גדולה במיוחד. רק שישה שיוטים נערכו בתחרות גלישת הקייט לנשים מתוך 16 שתוכננו במקור.
צוקרמן סיימה את השיוטים הללו במקום העשירי, מה שהקנה לה מקום בחצי הגמר. הדרך שלה אל הפודיום תהיה קשה במיוחד, מאחר שהשיטה בגלישת קייט שונה מזו של גלישת הרוח: צוקרמן תתחרה בחצי הגמר יחד עם הגולשות שסיימו במקומות 3 (דניאלה מורוז, ארה"ב), 6 (אלנה לנגווילר, שווייץ) ו-7 (בריאנה ווייטהד, אוסטרליה). המטרה בחצי הגמר היא להיות הגולשת הראשונה שמנצחת בשלושה שיוטים, אבל צוקרמן תתחיל את המקצה בעמדת נחיתות. בגלל מיקומה בשיוטים המוקדמים היא תפתח את שיוטי הגמר עם 0 ניצחונות, בעוד מורוז תתחיל עם שני ניצחונות ותזדקק לניצחון אחד נוסף בלבד, ולנגווילר תתחיל עם ניצחון אחד ותזדקק לשני ניצחונות.
7 צפייה בגלריה
גל צוקרמן
גל צוקרמן
זו תהיה משימה כמעט בלתי אפשרית. גל צוקרמן
(צילום: Phil Walter/Getty Image)
אם צוקרמן תצלח את המשוכה הגבוהה מאוד הזו, היא תתחרה בגמר יחד עם עוד שלוש גולשות – ושוב תתחיל עם 0 ניצחונות, בזמן שלמדורגת ראשונה יהיו כבר שני ניצחונות ולמדורגת שנייה ניצחון אחד.

אירועים שלא כדאי לפספס:

החל מ-13:00 – טאקוונדו, עד 57 ק"ג, נשים: עם שתי מדליות זהב אולימפיות ברצף בלונדון ובריו, ג'ייד ג'ונס נראתה בדרך הבטוחה להפוך ללוחמת הטאקוונדו הגדולה בהיסטוריה ולספורטאית האולימפית הטובה ביותר שיצאה מוויילס. אלא שמאז דברים החלו להשתבש עבורה. באולימפיאדת טוקיו היא הפסידה כבר בסיבוב הראשון לקימיה עליזאדה, המדליסטית האולימפית שברחה מאיראן ועברה לייצג את נבחרת הפליטים. את המשחקים האולימפיים בפריז היא כמעט והחמיצה אחרי שלא התייצבה לבדיקת סמים. בסופו של דבר הוחלט לזכותה בעקבות "נסיבות יוצאות דופן", שלא פורסמו בגלל סודיות רפואיות. כעת היא תנסה לנצל את ההזדמנות שקיבלה – כדי לזכות במדליית הזהב השלישית שלה.
20:35 – כדורמים, נשים, חצי גמר, ארה"ב – אוסטרליה: כדורמים נחשב לענף אגרסיבי וקשוח, והמשחק על המקום בגמר בין האמריקניות והאוסטרליות אמור להיות על פי ההערכות דוגמה מאלפת לכך. קרב מורט עצבים בין שתי נבחרות עם הגנת ברזל.
7 צפייה בגלריה
נבחרת ארה"ב בכדורמים
נבחרת ארה"ב בכדורמים
ספונסר מפתיע. נבחרת ארה"ב בכדורמים
(צילום: Adam Pretty/Getty Images)
האמריקניות אמנם זכו במדליית הזהב בטורניר הנשים בשלוש האולימפיאדות האחרונות, אבל הן יודעות שמול אוסטרליה, שבשלושה משחקים בטורניר ספגה שבעה שערים ומטה, הן יצטרכו לירוק דם כדי לנצח. "אנחנו צריכות להיות מוכנות למשחק עם מעט שערים. נצטרך להילחם בכל שנייה", אמרה הקפטנית מגי סטפנס.
חיזוק מפתיע קיבלו האמריקניות מהראפר פלייבה פלייב, חבר ההרכב "פאבליק אנמי", שבעקבות פנייה שקיבל, הודיע כי יאמץ את הנבחרת בחמש שנים הקרובות, יתמוך בה כלכלית בסכום שלא פורסם, וישמש כקמע הרשמי שלה.
21:30 - אתלטיקה, גמר 200 מ', גברים: נואה ליילס, השואו מן הגדול של האתלטיקה, הולך על שלוש מדליות זהב בפריז – ואת מדליית הזהב הקשה מביניהן הוא כבר לקח ב-100 מ'.
7 צפייה בגלריה
נואה ליילס חוגג עם דגל ארה"ב
נואה ליילס חוגג עם דגל ארה"ב
הניצחון לא יספיק לו. ליילס
(צילום: עוז מועלם)
ליילס הוא לפני הכול רץ 200 מ' ולפני שנתיים קבע את התוצאה השלישית בטיבה בהיסטוריה, בחישוב של תוצאה אחת לאצן, 19.31 שניות, שיפור של מאית שנייה לשיא האמריקאי (ושיא העולם דאז) שקבע מייקל ג'ונסון בגמר המדהים באטלנטה 1996. בניגוד ל-100 מ', שם מדליית הזהב הייתה הדבר החשוב היחיד, סביר להניח שבמרחק הכפול, ליילס לא יסתפק בניצחון בלבד וירצה גם לקבוע תוצאה שתותיר אותנו המומים.
22:00 – כדורסל, חצי גמר, גברים, ארה"ב – סרביה: שתי הנבחרות הללו מכירות אחת את השנייה מצוין. הן כבר נפגשו הקיץ פעמיים, במשחק הכנה באבו דאבי ובשלב הבתים של הטורניר האולימפי – ובשני המקרים הדרים טים מודל 2024 ניצחה בלי בעיות.
הסרבים קבעו נס אחד ברבע הגמר כשחזרו מפיגור 24 הפרש מול אוסטרליה. האם הם מסוגלים לחולל אחד נוסף דווקא בחצי הגמר מול ארה"ב?
7 צפייה בגלריה
המטרה - יוקיץ'
המטרה - יוקיץ'
המטרה - יוקיץ'
(צילום: AFP)
האמריקנים מודעים לכך שהתלות של הסרבים בסופרסטאר ניקולה יוקיץ' עצומה. בדקות בהן הענק מדנבר זקוק למנוחה ויורד לספסל – סרביה פגיעה וחשופה הרבה יותר. ללא תצוגה עילאית של הסנטר, סרביה אפילו לא יכולה לחלום על סנסציה. שחקני הפנים של ארה"ב ג'ואל אמביד, באם אדבאיו ואנתוני דייויס יעשו הכול כדי להתיש את הג'וקר".
22:25 – אתלטיקה, 400 מ' משוכות, גמר, נשים: זו אולי הריצה המצופה ביותר מבין כלל תחרויות האתלטיקה בפריז. קרב הטיטאנים האולטימטיבי בין שיאנית העולם ואחת מכוכבות האתלטיקה הגדולות בתבל סידני מקלופלין האמריקנית ואלופת העולם פמקה בול ההולנדית.
בול כבר הראתה בפיניש מהסרטים בריצת השליחים 400x4 מ' מיקס לאיזה דברים מדהימים היא מסוגלת, אבל כדי לנצח את מקלופלין על הבמה החשובה מכולן, היא תזדקק למשהו מדהים במיוחד. מקלופלין קבעה במבחנים האמריקאים השנה שיא עולם מטורף, 50.65 שניות, אבל בול מנגד הפכה לאישה השנייה בהיסטוריה שיורדת מ-51 שניות, כשקבעה 50.95 שניות, לפני פחות מחודש בשווייץ.
7 צפייה בגלריה
סידני מקלופלין לברון בחצי הגמר ב-400 מ' משוכות
סידני מקלופלין לברון בחצי הגמר ב-400 מ' משוכות
נראה שיא עולם? יכול מאוד להיות. מקלופלין
(צילום: Jewel SAMAD / AFP)
למרות שמועות ודיווחים שהשתיים ירוצו גם 400 מ' במשחקים האולימפיים, הן החליטו בסופו של דבר להתרכז בריצת המשוכות – ואנחנו מקווים שההשקעה הרבה של השתיים בריצה האהובה עליהן, תייצר לנו את ההצגה הכי מסעירה בפריז.
פורסם לראשונה: 23:38, 07.08.24