"אנחנו שווים הרבה יותר מנקודת אחת בבית כזה", אמרו שחקנים בנבחרת ישראל אחרי ההדחה אתמול מהטורניר האולימפי. הכחולים-לבנים ספגו אתמול (שלישי) שוב בתוספת הזמן ונוצחו 1:0 על-ידי יפן בדרך למקום הרביעי והאחרון בבית 4.
השחקנים לא אהבו את סגנון המשחק ההגנתי תחת גיא לוזון. "זה היה סבל אחד גדול", חלקם סיפרו. "להעיף כדורים, זה לא להניע אותם. הכל הגנתי ומנותק, ככה היה כל הקמפיין. גיא לקח את הנבחרת לאולימפיאדה וזה דבר גדול, אבל עדיין לא הייתה פה הנאה מכדורגל. הכל טקטי וסגור".
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
מאוכזבים. שחקני נבחרת ישראל
(צילום: ROMAIN PERROCHEAU / AFP)
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
"הכי עצוב בעולם לעזוב טורניר כזה"
(צילום: AP Photo/Jeremias Gonzalez)
לוזון אמנם העלה את הנבחרת לטורניר האולימפי הראשון בו השתתפה מזה 48 שנה והצהיר כי הוא מעוניין להמשיך לקדנציה נוספת בתפקיד, אלא שהוועדה המקצועית של ההתאחדות לכדורגל תצטרך לקבל את ההחלטה מאחר וחוזהו מסתיים עתה.
חוזהו של לוזון הוארך ביולי האחרון לשנה אחת, כששכרו שודרג ב-40 אחוז עד ל-42 אלף שקל. מצד אחד, הוא הגיע עד לחצי גמר טורניר יורו הצעירות האחרון ודרכו לאולימפיאדה. מצד שני, הנבחרת לא צלחה בטורניר הגדול הראשון שלו, עם כדורגל חלש למדי, כולל בהפסד השני שלו אמש מול הנבחרת המשנית של יפן. להחלטה של יו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ, תהיה משקל כבד.
עם שובה של הנבחרת ארצה אחרי ההפסד בנאנט, יצטרך זוארץ לבצע בדיקה מעמיקה בעקבות פארסת רוי רביבו והעובדה כי בנבחרת לא ידעו שהוא אינו יכול לשחק בשני המשחקים הראשונים בטורניר בשל הרחקה. השניים שסומנו הם מנהל האגף הטכני רונן הרשקו, שמונה כפרויקטור האולימפי, ומנהל אגף הנבחרות, גיא פטורגיאנין. השניים היו יכולים לבדוק בתקנון אופ"א ולמצוא כי הרחקתו של רביבו ממשחק הבוגרת מול איסלנד לא מאפשר לו לשחק בשני המשחקים הראשונים של האולימפיאדה.

"היינו בחלום בשבועיים האחרונים"

השחקן הטוב ביותר בנבחרת ישראל היה השוער עומר ניראון, שבכלל לא אמור היה להגיע לטורניר ורק בגלל הפציעות של דניאל פרץ וניב אליאסי הוזנק ממחנה האימונים של מכבי נתניה. מי שאמור היה להנהיג את הנבחרת, אוסקר גלוך, הציג יכולת פושרת ובעיקר לא יציבה והמאכזב הגדול היה דור תורג'מן.
3 צפייה בגלריה
גיא לוזון
גיא לוזון
"גאה בדרך". לוזון
(צילום: REUTERS/Stephane Mahe)
"אני מאוכזב מאוד כי היינו קרובים מאוד לשער, במיוחד ברבע שעה במחצית השנייה", אמר לוזון בסיום. "שיחקנו מול אלופת אסיה, מול פרגוואי שסיימה במקום הראשון בבית הדרום אמריקאי ומאלי. הן היו טובות מאיתנו, אבל אני גאה בדרך".
על ההתנסות במשחקים האולימפיים, הוסיף: "אני מאחל למדינת ישראל שכמה שיותר מהר תהיה לנו שוב נבחרת כדורגל באולימפיאדה. כל מי שהיה פה, צוות או שחקנים, חווה חוויה מיוחדת במינה שקשה לי להיפרד ממנה. מאחל לכל ספורטאי במדינה להגיע לאולימפיאדה, כי זו פסגת חלומותינו ושאיפותינו. הכי עצוב בעולם לעזוב טורניר כזה כי היינו בחלום בשבועיים האחרונים".