נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג ושר התרבות והספורט מיקי זוהר ייצגו את ישראל בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים בעוד חמישה ימים על נהר הסיין בפריז. בצרפת ייפגש הרצוג עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ומנהיגים נוספים שיגיעו לפתיחת האולימפיאדה.
המשלחת הישראלית למשחקים תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים, שיתחרו ב-18 ענפי ספורט. זו המשלחת השנייה בגודלה אחרי טוקיו בה היו לישראל 90 נציגים. הג'ודוקא פיטר פלצ'יק והשחיינית אנדראה מורז נבחרו לשאת את דגל ישראל בטקס הפתיחה שיתקיים, כאמור, ביום שישי.
3 צפייה בגלריה
 טקס לציון עשור לצוק איתן הר הרצל ירושלים
 טקס לציון עשור לצוק איתן הר הרצל ירושלים
הנשיא יצחק הרצוג
(צילום: שלו שלום)
3 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
שר הספורט מיקי זוהר
(צילום: יריב כץ)
ביום רביעי יבקר הנשיא בכפר האולימפי ויקבע מזוזה במבנה הישראלי, שם יציין יחד עם המשלחת הישראלית למשחקים, הוועד האולימפי והמשפחות השכולות 52 שנים לרצח י"א חללי מינכן. באותו הערב יצפה הנשיא גם במשחקה של נבחרת ישראל בכדורגל מול נבחרת מאלי, באצטדיון פארק דה פראנס.
ביום חמישי יבקר הנשיא ברומא, איטליה, שם ייפגש עם נשיא איטליה סרג'ו מטרלה, עם ראש הממשלה ג'ורג'ה מלוני ועם שר החוץ אנטוניו טאיאני. לאחר מכן ישוב לפריז, וישתתף בקבלת פנים שיקיים נשיא צרפת, עמנואל מקרון, לכבודם של ראשי המדינות, שיגיעו לפתיחת המשחקים האולימפיים.
3 צפייה בגלריה
פריז 2024
פריז 2024
"כולנו מקווים שנראה את הדגל הישראלי מונף כמה שיותר פעמים"
(צילום: REUTERS/Benoit Tessier)
למחרת, יום שישי, ייפגש הנשיא עם חברי הקהילה היהודית שבצרפת. לאחר מכן יקיים פגישה מדינית עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ובהמשך ישתתפו הנשיא ורעייתו בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים לשנת 2024 על נהר הסיין. כדי להקפיד על קדושת השבת יצעדו הנשיא ורעייתו חזרה מטקס הפתיחה.
הרצוג: "אנחנו בעיצומה של מלחמה קשה וכואבת - שמשתקפת גם בזירה הבינלאומית. דווקא בעת הזאת חשוב שמדינת ישראל תופיע במלוא עוזה וכוחה בכל במה עולמית, ובמיוחד בבמה חשובה כמו האולימפיאדה. ההתעקשות שלנו להרים ראש, מתוך הכאב ונגד הטרור והשנאה, לעמוד על זכותנו - ככל עם ריבוני - להשתתף במשחקים ולעשות זאת בפרופיל גבוה, בכבוד ובגאווה גדולה - היא ביטוי של הרוח הישראלית האיתנה והמרגשת".
"גם ברגעים האלה, המרגשים ומלאי התקווה, אנחנו חושבים כל שניה על החטופים ומשפחותיהם. זו המטרה והחובה העליונה שלנו כמדינה – לא לשכוח לרגע ולפעול כל העת לשחרורם, בארץ ובחו"ל. אני יוצא לביקור המדיני הזה כשהמשימה הזאת לנגד עיניי, ואני יודע שככה גם הספורטאים שלנו מרגישים. יש לנו משלחת נהדרת עם פוטנציאל עצום, ומאחוריה יש עם שלם שמחבק, תומך ומעודד. כולנו מקווים שנראה את הדגל הישראלי מונף כמה שיותר פעמים, ויודעים שמבחינתנו הם כבר מנצחים".
יא לוזון מדבר מהכפר האולימפי
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)