הערב השני של תחרויות האתלטיקה בפריז 2024 יצא לדרך, ובמרכזו גמר ה-100 מטר נשים בו התחוללה הפתעה לא קטנה.
הפייבוריטית לניצחון הייתה שאקרי ריצ'רדסון האמריקאית, שהחמיצה את אולימפיאדת טוקיו אחרי שנתפסה מעשנת מריחואונה, אבל מי שזכתה בזהב היא ג'וליאן אלפרד שמגיעה מהמדינה הקטנטנה סנט לושיה שבאיים הקריביים בתוצאה של 10.72 שניות. סנט לושיה היא מדינה בת 180,000 אלף תושבים בלבד, וזאת המדליה הראשונה שלה באולימפיאדה. אלפרד בת ה-23 הגיעה באליפות העולם האחרונה למקום החמישי בריצה היוקרתית, והפעם היא שודרגה למדליית הזהב והפכה לאישה הכי מהירה בעולם. ריצ'רדסון זכתה בכסף בזמן של 10.87 שניות, מליסה ג'פרסון האמריקאית שלישית עם 10.92 שניות. ארה"ב שוב לא הצליחה לזכות בזהב 100 מטר נשים, זה לא קרה מאז אטלנטה 1996.
3 צפייה בגלריה
ג'וליאן אלפרד
ג'וליאן אלפרד
ג'וליאן אלפרד
(צילום:Hannah Peters/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
ג'וליאן אלפרד
ג'וליאן אלפרד
זהב מפתיע
(צילום:Hannah Peters/Getty Images)
ראיין קראוזר, האלוף האולימפי מריו וטוקיו, שהפך לליגה משל עצמו בענף, הפך להודף כדור הברזל הראשון בהיסטוריה שזוכה בשלוש מדליות זהב אולימפיות. האמריקאי ניצח גם הפעם בתוצאה של 22.90 מטר. בן ארצו ג'ו קובאץ' סיים במקום השני עם 22.15 מטר, רג'ינדרה קמפבל זכה בארד.
הולנד הפתיעה את ארה"ב ב-4X400 מיקס גברים ונשים. האמריקאים שברו את שיא העולם אתמול, אבל הפעם ההולנדים וההולנדיות היו מהירים יותר וסיימו בזמן של 3:07.43 דק'. האמריקאים זכו רק במדליית הכסף. הרביעייה הבריטית זכתה במדליית הארד.
תיאה לפונד מדומיניקה זכתה בזהב בקפיצה משולשת נשים בתוצאה של 15.02 מ'. שניקה ריקטס מג'מייקה זכתה במדליית הכסף, ג'סמין מור מארה"ב בארד.
3 צפייה בגלריה
ריאן קרוזר
ריאן קרוזר
ריאן קרואזר
(צילום: Michael Steele/Getty Images)