בעוד פחות מחודש זה קורה: נבחרת ישראל הצעירה בכדורגל תשתתף במשחקים האולימפיים לראשונה מאז 1976. הכחולים-לבנים מתכוננים לאירוע השיא והיום ערכו המאמן גיא לוזון והשחקנים דניאל פרץ ועידו שחר את מסיבת העיתונאים הראשונה לקראת הטורניר. רגע לפני כן, חשפה ההתאחדות את הסגל למשחקים עם סרטון מרגש שכלל מחוות לחטופים, לפצועים ולנרצחים מה-7 באוקטובר וממלחמת "חרבות ברזל".
הצגת סגל נבחרת ישראל לטורניר האולימפי
(באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
המחווה המרגשת - כך חשפה נבחרת ישראל את הסגל לטורניר האולימפי

הסגל המלא

שוערים: דניאל פרץ (חריג גיל) וניב אליאסי. הגנה: עילי פיינגולד, שון גולדברג (חריג גיל), אור ישראלוב, סתיו למקין, נועם בן הרוש ורוי רביבו. קישור: עומרי גאנדלמן (חריג גיל), אושר דוידה, עידו שחר, איתן אזולאי, עדי יונה ואיינאו פרדה. התקפה: ליאל עבדה, דור תורג'מן, אלעד מדמון ואוסקר גלוך.

השם הגדול בסגל של לוזון הוא כמובן של אוסקר גלוך, הקשר בן ה-20 של רד בול זלצבורג, שכפי שנחשף ב-ynet קיבל שחרור מסגנית אלופת אוסטריה ויתייצב. שחקנים בולטים נוספים הם חריגי הגיל השוער דניאל פרץ (באיירן מינכן), הקשר עומרי גאנדלמן (גנט) והבלם שון גולדברג (מכבי חיפה), כמו גם שחקן הכנף של שארלוט ליאל עבדה וחלוץ מכבי ת"א דור תורג'מן.
מי שבולט בהיעדרו מהסגל הוא ענאן חלאילי, שחקן הכנף שחווה עונה אדירה במכבי חיפה ונרכש הקיץ על ידי אוניון סן ז'ילואז. הוא לא קיבל שחרור מסגנית אלופת בלגיה, למרות הלחצים מצד ההתאחדות לכדורגל. ארבעת השחקנים שנמצאים כעת בסטנד-ביי הם שוער מכבי נתניה עומר ניראון, בלם הפועל ירושלים נועם מלמוד, חלוץ מכבי פ"ת עידן טוקלומטי וקשר מכבי פ"ת ניב יהושוע. בנוסף, אם דורון ליידנר יקבל אישור מקבוצתו ציריך, הוא יזומן על חשבון נועם בן הרוש.
4 צפייה בגלריה
לוזון ופרץ
לוזון ופרץ
"שלם ב-100 אחוז עם מי שנמצא". לוזון לצד פרץ ושחר
(צילום: יובל חן)
גיא לוזון התייחס לחסרונו של חלאילי: "המנהל המקצועי של סן ז'ילואז' דיבר איתנו הבוקר. מבחינתם ההחלטה הייתה סופית. הוא לא מגיע. הם לא רצו לשמוע על שום פתרון שהצעתי - הצעתי גם שהוא ישחק באלוף האלופים ב-20 לחודש ויגיע ב-21 לפריז, גם לזה הם סירבו. היה סיכום התחלתי שהם לא עמדו בו, זה מה יש. אני שמח בחלקי ושלם ב-100 אחוז עם מי שנמצא".
על ה-1:5 הגדול על מכבי חיפה אתמול בהכנה: "לא צריך להתרגש ממשחק אימון, כי זה ממש אימון. ארבעה ימים לפני היורו האחרון מול בלגיה היינו חלשים מאוד וזה לא העיד על התחרות עצמה. חשוב שנצבור דקות משחק, שנשתפר, ושלא יהיו פציעות. על השחקנים שלא זומנו: "דורון ליידנר היחיד שעדיין לא מחוץ לסגל, יש לי שיחות עם המנהל המקצועי של ציריך. אם תהיה תשובה חיובית הוא יהיה בסגל, ואם לא אז נועם בן הרוש. ארבעת שחקני הסטנדביי הם עומר ניראון, עידן טוקלומטי, ניב יהושע ונועם מלמוד".
4 צפייה בגלריה
לוזון ופרץ
לוזון ופרץ
"אנחנו לא חושבים שאנחנו הטובים בעולם"
(צילום: יובל חן)
על הציפיות: "ביורו היינו מדורגים מקום אחד לפני האחרון, ואנחנו שומרים על הדירוג הזה גם לפני האולימפיאדה. אם תגידו לנבחרות אחרות שאנחנו הפייבוריטים, יצחקו עליכם. נבוא צנועים. אנחנו לא חושבים שאנחנו הטובים בעולם. בשום קונסטלציה אנחנו לא הכי מוכשרים בעולם - הכי רוצים, הכי מסודרים, הכי מאומנים, זה כן. נעשה הכל כדי לצמצם את הפערים. נרצה להיות 'רעים', במובן הטוב של המילה, ולשחק כדורגל כמה שיותר טוב".
על המצב הביטחוני: "אנחנו סומכים ב-100 אחוז על שב"כ וכוחות הביטחון. הפגנות? הן רק יגרמו לנו להיות טובים יותר. שיהיו הפגנות עם כמה שיותר אנשים וכמה שיותר רעש, זה יגרום לנו לתת יותר".
פרץ הוסיף: "אנחנו מאוד מאוד רעבים כקבוצה, וגם בפן האישי. אנחנו רוצים לשמח, לעשות הישג חסר תקדים ולחזור עם מדליה. אני רוצה לעזור כמה שיותר לקבוצה. אתמול אפשר היה לראות את דיוגו קוסטה, כמה שהוא עזר לפורטוגל. אלה רגעים שאפשר להתעלות, בעיקר בתפקיד כמו שלי. בא לי כבר להתחיל את הטורניר. זכינו לשחק בטורניר הזה, כי קשה מאוד להגיע אליו. אנחנו באים מוכנים, עובדים קשה כל יום. גיא (לוזון) היה איתנו גם בטורניר הקודם, אבל זו נבחרת חדשה לגמרי".
4 צפייה בגלריה
לוזון ופרץ
לוזון ופרץ
"מאוד רעבים כקבוצה". פרץ
(צילום: יובל חן)
על האפשרות של הפגנות נגד ישראל אמר: "זה בא מבורות, אנחנו באים להראות את רוח הלחימה שלנו. בעזרת השם נניף את הדגל שלנו על הפודיום - זו תהיה התשובה הכי טובה".
עידו שחר התייחס בין היתר גם למכבי ת"א ואמר: "הראש שלנו מהאימון הראשון עד הרגע שנסיים, בעזרת השם כמה שיותר גבוה, הוא אך ורק בנבחרת, לא חושבים על שום מקום אחר. אנחנו באים לתת את המאה אחוז שלנו פה. אנחנו באים לעבוד מאוד קשה, הצבנו לעצמנו מטרות - נבוא להסתכל לכולם בלבן של העיניים, לא מפחדים מאף נבחרת ונעשה את המקסימום שלנו לנצח כל משחק. זה נהיה סוג של טרנד לתמוך בצד השני בסכסוך, אנחנו מבחינתנו יכולים לעשות רק במגרש".

הגרלה נוחה

ישראל תשתתף בטורניר בפעם השלישית בתולדותיה, אחרי שעשתה זאת ב-1968 ו-1976 - וזכתה, יש לציין, להגרלה די נוחה ולא נפיצה, לאחר שהייתה יכולה לקבל יריבות כמו מצרים או מרוקו.ישראל שובצה בבית אחד עם פרגוואי, יפן ומאלי, מולה תפתח את הופעותיה ב-24 ביולי בפארק דה פראנס. אם תסיים באחד משני המקומות הראשונים ותעלה לרבע הגמר, היא תשחק בהצלבה מול יריבה מבית 3, הכולל, בין השאר, את מצרים.
גיא לוזון מדבר לקראת האולימפיאדה
מאפיין נוסף המייחד את טורניר הכדורגל באולימפיאדה הוא העובדה שהטורניר מתחיל יומיים לפני טקס הפתיחה של המשחקים, וזאת כדי לאפשר יומיים מנוחה בין משחק למשחק. בנוסף המשחקים נערכים במספר ערים ברחבי המדינה המארחת. פרט לפריז (פארק דה פראנס), הטורניר יתקיים גם במארסיי, ליון, בורדו, נאנט, ניס וסנט אטיין בין 24 ביולי ל-10 באוגוסט. ישראל, כאמור, תשחק פעמיים בפריז ופעם אחת בנאנט.
בדומה ליורו הצעירות, טורניר הכדורגל באולימפיאדה נערך במתכונת של ארבעה בתים בני ארבע נבחרות כל אחד, אשר משחקות שלושה משחקים נגד יריבותיהן בבית. שתי הראשונות מכל בית ממשיכות לשלב רבע הגמר, ומכאן והלאה הטורניר מתנהל בשיטת נוקאאוט עד הגמר אשר ייערך יום לפני סיום האולימפיאדה.
4 צפייה בגלריה
החגיגה בכחול-לבן
החגיגה בכחול-לבן
תפתיע גם במשחקים האולימפיים? נבחרת ישראל
(צילום: EPA/YURI KOCHETKOV)

המשחקים של ישראל בשלב הבתים

24 ביולי, 22:00, פארק דה פראנס, פריז: מאלי - ישראל 27 ביולי, 20:00, פארק דה פראנס, פריז: פרגוואי - ישראל 30 ביולי, 22:00, סטאד דה לה בוז'ואר, נאנט: ישראל - יפן