אחת השאלות המסקרנות ככל שהמשחקים האולימפיים מתקרבים לסיומם, היא כיצד תראה טבלת המדליות - והאם ישנו סיכוי שהפעם ארה"ב לא תסיים בפסגה?
כידוע הדירוג בטבלת המדליות נקבע קודם כל לפי כמות מדליות הזהב. כך למשל מדינה שזכתה במדליית זהב אחת באולימפיאדה ולא זכתה באף מדליה אחרת - תדורג מעל מדינה שלא זכתה במדליית זהב, אך זכתה ב-15 מדליות כסף ו-30 מדליות ארד.
4 צפייה בגלריה
ביילס
ביילס
אז מי תסיים בראש טבלת המדליות - ארה"ב או סין?
(צילום: AFP ורויטרס)
לאחר 11 ימים של תחרויות, ארצות הברית ניצבת בראש טבלת המדליות עם 24 מדליות זהב, שתיים יותר מסין שבמקום השני. הרחק מאחוריהן נמצאות אוסטרליה עם 14 מדליות זהב, צרפת המארחת שנהנית מאולימפיאדה ביתית מצוינת עם 13 מדליות זהב עד כה ובריטניה עם 12 מדליות זהב.
כשזה מגיע אגב לכמות המדליות, אף אחת לא מדגדגת את ארצות הברית שזכתה כבר ב-86 מדליות: 24 זהב, 31 כסף ו-31 ארד. הרבה יותר מסין לה 58 מדליות.
כדי לנסות ולהעריך כיצד תיראה טבלת המדליות בסיום המשחקים, צריך לבחון אילו תחרויות נותרו בימים הקרובים - והאם ארצות הברית או סין צפויות לזכות בהן במדליות זהב רבות?
4 צפייה בגלריה
קוואן הונגצ'אן. פנומנית
קוואן הונגצ'אן. פנומנית
קוואן הונגצ'אן. הסינים שולטים בקפיצות למים
(צילום: Manan VATSYAYANA / AFP)
סין יכולה לבנות בעיקר על תחרות הרמת המשקולות בה יחולקו 10 מדליות זהב. בטוקיו, סין זכתה ב-7 מדליות זהב בהרמת משקולות, אבל אז מספר המשקלים היה רב יותר וחולקו בסך הכול 14 מדליות זהב. לסין גם כמעט מובטחות שתי מדליות זהב נוספות בתחרות הטניס שולחן הקבוצתית לגברים ולנשים - ענף שבו הם שולטים ללא עוררין. גם בענף הקפיצות למים בו סין נחשבת למעצמה החזקה בעולם נותרו עוד מספר מדליות זהב לחלק.
ענף שבו סין עשויה לקחת מדליות זהב שלא זכתה בהן בעבר הוא שחייה אמנותית. היעדרה של רוסיה שנחשבת למעצמה החזקה בענף פתח את התחרות - וסין בהחלט מסוגלת להיות בצד הנשכר.
4 צפייה בגלריה
פאן
פאן
יש לסין עוד מדליות לקחת בטניס שולחן
(צילום: WANG Zhao / AFP)
ארה"ב מנגד צפויה לזכות בעוד מדליות רבות בתחרויות האתלטיקה וגם בענף ההיאבקות בסגנון חופשי, בו היא נחשבת כמצטיינת סדרתית, בין השאר בגלל שילובו בליגות הקולג'ים והתיכונים במדינה. גם בענפים הקבוצתיים ארה"ב יכולה לקצור הצלחות ובעיקר כמובן בענף הכדורסל בו היא צפויה לדאבל בגברים ובנשים. בגברים היא מעמידה דרים-טים אמיתית עם שמות כמו לברון ג'יימס, סטף קרי וקווין דוראנט. בנשים היא מציבה נבחרת שמחזיקה במאזן בלתי נתפס של 0:58 מאז אולימפיאדת אטלנטה.
גם סין וגם ארצות הברית נחשבות לחזקות בענף האיגרוף, כך ששתיהן יכולות לקחת בזירה עוד מדליות זהב וייתכנו אולי אפילו קרבות ראש בראש בין אמריקאים וסינים.
4 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס. צפי לדאבל אמריקני בכדורסל
(צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
באופן כללי נראה כי עד לסיום המשחקים בפריז נותרו מעט יותר תחרויות בענפים בהן ארצות הברית מצטיינת לעומת סין, כך שהסיכוי למהפך אינו גבוה במיוחד.
סין סיימה רק פעם אחת בראש טבלת המדליות, באופן לא מפתיע זה קרה באולימפיאדה הביתית בבייג'ינג 2008, באולימפיאדה ההיא זכו הסינים ב-48 מדליות זהב לעומת 36 של האמריקנים. מאז ארה"ב עמדה בראש בסיום כל אולימפיאדה. בטוקיו התנהל קרב צמוד מאוד עם 39 מדליות זהב של ארה"ב לעומת 38 מדליות זהב של סין.