משחקי הגמר בארבעת הבתים של הטורניר הקדם אולימפי נערכים הערב (ראשון), ובסיומם נקבל את העולות האחרונות לטורניר הכדורסל בפריז. ברזיל עלתה ראשונה אחרי שהביסה את לטביה, יוון הצטרפה אליה כשגברה על קרואטיה, ספרד העפילה בזכות ניצחון על איי בהאמה, וב-1:00 תארח פורטו ריקו את ליטא למשחק האחרון.
יוון וספרד ישחק בבית 1 של טורניר הכדורסל האולימפי, הנחשב ל"בית המוות", יחד עם אוסטרליה וקנדה. ברזיל תשחק בבית 2 יחד עם צרפת, גרמניה ויפן. המנצחת במפגש בין פורטו ריקו לליטא תשחק בבית 3 עם ארה"ב, סרביה ודרום סודן.

ספרד - איי בהאמה 78:86

אחרי שעזב את מכבי ת"א לאחר שנתיים וחתם בפנאתינייקוס, לורנזו בראון הוביל את אלופת אירופה לניצחון קשה בוולנסיה על הסינדרלה של הכדורסל העולמי, שהעניק לה כרטיס לאולימפיאדה שביעית ברציפות. הגראד קלע 18 נקודות - יותר מכל ספרדי אחר - כולל ארבע שלשות מחמש זריקות מחוץ לקשת. שחקני ה-NBA של המפסידה סיפקו את הסחורה - באדי הילד עם 19, דיאנדרה אייטון עם 17 ואריק גורדן עם 14 - אבל זה לא הספיק.
2 צפייה בגלריה
בראון
בראון
ספרד שוב באולימפיאדה. בראון
(צילום: AP Photo/Alberto Saiz)

יוון - קרואטיה 69:80

אחרי שהרשימו לאורך כל הטורניר, היוונים השלימו את המשימה באולם הביתי בפיראוס. הרבע הראשון הסתיים בשוויון 22, אבל הקרואטים נעצרו על פחות מ-20 נקודות בכל שלושת הרבעים הבאים. יאניס אנדטוקומבו הוביל את נבחרתו עם 23 נקודות ו-8 ריבאונדים, גארגיוס פפיאניס תרם 19 נקודות, וניק קלאטס הרשים עם 14 נקודות ו-11 אסיסטים.
2 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
יוון לא התקשתה. יאניס
(צילום: EPA/GEORGIA PANAGOPOULOU)

לטביה - ברזיל 94:69

לטביה קיוותה לנצל את יתרון הקהל הביתי כדי להשיג כרטיס ראשון לטורניר האולימי מאז 1936, אבל הצליחו להיות יריבה ראויה. ברזיל יצאה לריצת 0:19 כבר ברבע הראשון בדרך ליתרון 11:34 בתום 10 הדקות הראשונות, שלמעשה סגר את הסיפור בשלב מוקדם מאוד. ברונו קאבוקלו הוביל את המנצחת עם עם 21 נקודות, וגם ליאו מיינדל כיכב כשתרם 20 נקודות ו-9 ריבאונדים.