האלופה האולימפית: ארה"ב. לברון ג'יימס וחבריו ניצחו הערב (שבת) 87:98 את צרפת בגמר הכדורסל האולימפי והביאו לנבחרת שלהם מדליית זהב חמישית ברציפות, שביעית בשמונת הטורנירים האחרונים ו-17 בסה"כ (מתוך 21).
צרפת מנגד רושמת הפסד שני ברציפות בגמר, ותסתפק במדליית כסף רביעית בתולדותיה, כשהיא עדיין ללא מדליית זהב (בכל ארבעת הגמרים היא נכנעה לארה"ב).
8 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
פשוט ענק. סטף קרי
(צילום : Gregory Shamus/Getty Images)
כדי לזכות בזהב, ארה"ב הביאה לפריז את הסגל הכי נוצץ שלה מאז הדרים טים ב-1992, עם לברון ג'יימס, סטף קרי קווין דוראנט ועוד. בחצי הגמר האמריקאים התקשו נגד סרביה וניצחו בקושי 91:95, אבל בכל שאר המשחקים הם הביסו את היריבות.
צרפת ניסתה לתת פייט, טדי רינר בא לתמוך מהיציע, אבל לשחקנים על הפרקט היה קשה ורוב הזמן הם רדפו אחרי האמריקאים. ויקטור וומבניאמה הוא אולי העתיד של הכדורסל, אבל לברון ג'יימס וסטף קרי הם שניים מהשחקנים הכי טובים בהיסטוריה, והפעם הניסיון ניצח. הצרפתים הצליחו להישאר בעניינים עמוק לתוך הרבע הרביעי, ואז סטף קרי (24 נקודות) קלע ארבע שלשות רצופות וסגר עניין - מופע שב-NBA רגילים לראות. האולם בברסי השתתק מול מי שנחשב לקלע הגדול בכל הזמנים.
8 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס מטביע
(צילום: AP Photo/Mark J. Terrill)
8 צפייה בגלריה
קרי עם הדגל
קרי עם הדגל
הופעה ששווה זהב. קרי
(צילום: Michael Reaves/Getty Images)
8 צפייה בגלריה
קרי ולברון
קרי ולברון
קרי ולברון שולחים את צרפת לישון
(צילום: AP Photo/Mark J. Terrill)
ארה"ב, כאמור, זכתה בזהב חמישי ברציפות ו-17 בסך הכל. צרפת סיימה בפעם הרביעית כסגנית האלופה האולימפית, בשלוש הפעמים האחרונות הפסידה גם כן לארה"ב (1948, 2000 ו-2020).
מלבד התצוגה של סטף קרי (24 נקודות) , גם לברון ג'יימס היה ענק עם 14 נקודות, 10 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, זאת מדליית הזהב השלישית שלו. קווין דוראנט ודווין בוקר קלעו 15 כ"א. מהעבר השני, ויקטור וומבניאמה קלע 26 וגרשון יאבוסלה קלע 20. השניים נתנו את הכל, גם הקהל המקומי דחף, אבל בסופו של דבר הכישרון האמריקאי הכריע. ננדו דה קולו הוותיק עלה מהספסל ותרם 12.
8 צפייה בגלריה
קרי ולברון
קרי ולברון
חיבוק של אלופים. קרי ולברון
(צילום: Michael Reaves/Getty Images)
8 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
היה כרגיל נהדר. לברון ג'יימס
(צילום: AP Photo/Michael Conroy)

מהלך המשחק

רבע ראשון: ויקטור וומבניאמה פתח את המשחק בטירוף, בדרך ל-7 נקודות ברבע הראשון כולל דאנק מרהיב שהקפיץ את הקהל המקומי. מנגד ארה"ב קצת התקשתה להיכנס לקצב, דווין בוקר הוביל את ההתקפה עם 100 אחוז מהשדה ו-7 נקודות. בכל זאת, ארה"ב סיימה את הרבע עם יתרון 15:20.
רבע שני: סטיב קר הוריד את לברון ג'יימס לספסל, הצרפתים ניצלו את זה עד תום עם ריצת 0:8 שהעלתה אותם ליתרון 24:25 אחרי דאנק אדיר של בילאל קוליבאלי. קר החזיר את לברון, האמריקאים הידקו את ההגנה ועצרו את המומנטום הצרפתי. דאנק של באם אדאביו, ומהלך נפלא מחוף לחוף של לברון ג'יימס העלו את ארה"ב ל-31:36. דאנק ועבירה של גרשון יאבוסלה על לברון ג'יימס הוריד ל-40:36. זה עצבן את האורחת. לברון חטף, סטף קרי קלע שלשה בלתי אפשרית - וארה"ב עלתה ל-36:46. אסיסט של וומבניאמה ליאבוסלה הוריד ל-49:41 עם הירידה למחצית.
8 צפייה בגלריה
דוראנט וג'יימס
דוראנט וג'יימס
דוראנט וג'יימס
(צילום : Damien MEYER / AFP)
8 צפייה בגלריה
בוקר מול יאבוסלה
בוקר מול יאבוסלה
צרפת נתנה את הכל. בוקר מול יאבוסלה
(צילום :AP Photo/Rebecca Blackwel)
רבע שלישי: אמביד נתן אסיסט יפה לקווין דוראנט, ושלשה של סטף קרי הקפיצה ל-43:56. שוב, ברגע שלברון ירד לספסל - צרפת חזרה למשחק. שלשה של אוון פורנייה הורידה ל-56:49 (הוא קלע 8 נקודות ברבע השלישי). מן העבר השני, אנתוני דייויס מצא את אנתוני אדוארדס בהאלי-הופ, אבל צרפת הצליחה להישאר קרובה לארה"ב, והרבע השלישי נגמר ב-66:72 לארה"ב.
רבע רביעי: לברון חזר למגרש, וזה אומר כמובן מומנטום אמריקאי. שלשה של ג'רו הולידיי העלתה ל-69:80. מתיאס לסור השאיר את הצרפתים במשחק עם סלים קשים, אבל ג'יימס ענה עם דאנק אדיר - 72:82. צרפת התעוררה בכל הכוח, יאבוסלה ו-ויקטור וומבניאמה נתנו את כל מה שיש להם בשביל להוריד ל-82:79. סטף קרי נזכר שהוא הקלע הכי גדול בהיסטוריה, ועם שלשה גדולה קבע 79:85, אבל בצד השני לא ויתרו. ניקולה באטום הוריד ל-90:84, קרי עם שלשה שלישית ברציפות עשה 84:93, דקה לסיום. קרי הוסיף שלשה רביעית ברציפות - 87:96, שהפעם סגרה עניין. לברון ג'יימס מסר לדווין בוקר את הסל האחרון - 87:98.
פורסם לראשונה: 22:25, 10.08.24