המצב העכור של המים בנהר הסן לא יורד מסדר היום במשחקים האולימפיים בפריז. היום (שני) נערכה תחרות השליחים בטריאתלון - כששלוש נבחרות דיווחו על ספורטאים חולים אחרי ששחו בנהר הסן בתחרויות קודמות, בשבוע שעבר.
נבחרת בלגיה נאלצה לפרוש אחרי שהטריאתלטית קלייר מישל ששחתה בסן בשבוע שעבר בתחרות האישית, חלתה. נבחרת שווייץ נאלצה למצוא מחליף לאדרין בריפוד שסובל ממחלה במערכת העיכול, בעוד הטריאתלט הנורבגי סיפר לסוכנות הידיעות AFP שהוא סובל מווירוס בבטן אחרי שהשתתף בטריאתלון האישי.
2 צפייה בגלריה
טריאתלטים שוחים בסן
טריאתלטים שוחים בסן
המים גרמו למחלות?
(צילום: Franck FIFE / AFP)
"הייתי חולה במשך 12 שעות - משישי עד שבת", הוא סיפר, "אני לא יודע אם זה מהרעלת מזון או מהמים בנהר, אבל זו בהחלט לא הייתה ההכנה המיטבית למרוץ השליחים".
מצב המים בנהר הסן הוא מהנושאים המדוברים ביותר במשחקים האולימפיים הללו, עוד לפני שהלפיד האולימפי הודלק. למרות השקעה של 1.4 מיליארד אירו בשדרוג מערכות הביוב בפריז, המים בנהר נכשלים פעם אחר פעם במבחני איכות. בשבוע שעבר נאלצו המארגנים לדחות ב-24 שעות את תחרות הטריאתלון לגברים ולבטל את אימון השחייה המתוכנן בנהר, בגלל מצב המים.
טים הלוויג שהוביל היום את גרמניה לניצחון במרוץ השליחים לא נשמע מוטרד במיוחד ממצב המים: "אף אחד לא פחד לקפוץ למים. אם ל-99% מהמתחרים אין בעיות, אז אני חושב שזה בסדר".
2 צפייה בגלריה
טראיתלטיות קופצות למימי הסן
טראיתלטיות קופצות למימי הסן
טראיתלטיות קופצות למימי הסן
(צילום: Martin Bureau/Pool Photo via AP)
מתחרים אחרים נשמעו אחרת. "אני לא רוצה להישמע שלילי מדי, אבל אני חושב שאם סיטואציה כזו תחזור בעתיד, יצטרכו למצוא מקום חלופי לשחות בו", אמר מורגן פירסון שזכה עם ארה"ב במדליית הכסף, "זו האולימפיאדה, לא יהיה מישהו שלא ישחה בגלל החשש לחלות, אבל זה רק מראה שהמארגנים נטלו לעצמם יותר מדי חופש".
הוועד האולימפי הבלגי ואיגוד הטריאתלון הבלגי העבירו ביקורת כלפי המארגנים: "אנחנו מקווים שהלקחים יילמדו לקראת טריאתלונים ומשחקים אולימפיים בעתיד". הוועדה המארגנת של פריז 2024 מסרה בהודעה לפני תחרויות הטריאתלון האישיות לגברים ולנשים שמבדיקה שנעשתה נמצא כי מצב המים "טוב מאוד".
האם נהר הסן בפריז בטוח לספורטאים האולימפיים?
(צילום: עוז מועלם)