ספג שריקות בוז במשחקים האולימפיים - מצד אוהדי מדינתו. שחקן כדורעף החופים ההולנדי, סטיבן ואן דה ולדה, שריצה עונש בגין אונס ילדה בת 12 לפני כעשור, התקבל בצורה קשה עם כניסתו למשחק הזוגות על החול בפריז.
ואן דה ולדה שיתף פעולה יחד עם מתיו אימרס מול אלכס רנג'ירי ואדריאן קאראמבולה האיטלקים, אך הסיפור הגדול היה לפני תחילת המשחק - אז דווקא אוהדים הולנדים קיבלו את שחקנם בשריקות בוז צורמות וקריאות קשות נגדו.
2 צפייה בגלריה
ואן דל ודה
ואן דל ודה
שריקות בוז צורמות. ואן דה ולדה
(צילום: AP Photo/Louise Delmotte)
יש לציין כי ואן דה ולדה בן ה-29 נידון בשנת 2014 לארבע שנות מאסר על אונס קטינה, אך שוחרר ב-2017 לאחר שהומתק עונשו. "אנחנו מכירים את ההיסטוריה של סטיבן", אמר מישל אוורארט, יו"ר איגוד הכדורעף ההולנדי, עוד לפני תחילת המשחקים האולימפיים. "חזרתו לפעילות במגרשים דוברה רבות עם הוועד האולימפי ההולנדי וגם עם איגוד הכדורעף הבינלאומי. הוא הורשע בזמנו על פי החוק האנגלי וריצה את עונשו. מאז ואילך סטיבן השתלב מחדש בקהילת הכדורעף ההולנדי".
ואן דה ולדה ריצה חלק מעונשו באנגליה לפני שהועבר להולנד, שם שוחרר וחזר לשחק ב-2017, לפי איגוד הכדורעף ההולנדי. בשנת 2018, אמר השחקן עצמו בראיון: "עשיתי מה שעשיתי. אני לא יכול לקחת את זה בחזרה, אז אני אצטרך לשאת בתוצאות. אתה יכול לשפוט, כמובן. זו הטעות הכי גדולה בחיי".
2 צפייה בגלריה
ואן דל ודה
ואן דל ודה
דווקא אוהדים הולנדים קיבלו את שחקנם בצורה קשה. ואן דה ולדה
(צילום: AP Photo/Louise Delmotte)
"הוא מוכיח שהוא מקצוען ואנושי למופת, ולא הייתה שום סיבה לפקפק בו מאז שחזר לשחק", המשיך אוורארט. עוד הוסיפו באיגוד ההולנדי בחודש שעבר כי חזרתו של השחקן נעשתה לאחר התייעצות עם מומחים ש"הבהירו שהסיכוי להישנות של המעשים היא אפסית. לאחר הרשעתו וגזר הדין שלו, סטיבן ואן דה ולדה חזר להיות פעיל ברמות הגבוהות של הענף, בין היתר תחת הדרכה אישית ופיקוח של מומחים".
הוועד האולימפי הבהיר כי "ואן דה ולדה חזר לספורט מקצועני על בסיס ההנחיות שלו, אשר קובעות, בין היתר, את התנאים שבהם ספורטאים יכולים לחזור לאחר הרשעה. הוא עומד כעת בכל הקריטריונים למשחקים האולימפיים ולכן הוא חלק מהנבחרת".
אולי בשל כך בשבוע שעבר ואן דה ולדה קיבל כעת החלטה יחד עם הוועד האולימפי ההולנדי "להרגיע את הרוחות" והוא לא ישן בכפר האולימפי יחד עם כלל הספורטאים, אלא במלון בעיר.
עיתונאי איטלקי מרגש את לוקה מודריץ'
(באדיבות ONE)