היורו והקופה אמריקה אולי כבר הסתיימו, אבל זה לא אומר שאין יותר כדורגל נבחרות מלהיב הקיץ. היום (רביעי) ייפתח בצרפת טורניר הכדורגל האולימפי של הגברים, בהשתתפות נבחרת ישראל, וביום חמישי ייפתח טורניר הנשים.
המשחקים יתקיימו בשבע ערים ברחבי צרפת, כשמשחקי הגמר ייערכו בפארק דה פראנס בפריז. בטורניר הגברים, שכולל 16 נבחרות (ארבעה בתים של ארבע נבחרות), הנבחרות מורכבות משחקנים שנולדו אחרי 1 בינואר 2001, ולכל נבחרת הייתה אפשרות לזמן שלושה חריגי גיל. בטורניר הנשים, שכולל 12 נבחרות (שלושה בתים של ארבע נבחרות), אין הגבלת גיל.
11 צפייה בגלריה
מרתה, גלוך ואלברס
מרתה, גלוך ואלברס
לחובבי כדורגל הנבחרות עוד יש למה לחכות. מרתה, גלוך ואלבארס
(צילום: AP, Reuters, Getty Images)
לא מעט כוכבי וכוכבות על זכו לאורך השנים בטורניר הכדורגל האולימפי, ביניהם לאו מסי וניימאר בגברים, ואלכס מורגן ואלן וויט בנשים. אז מי הם השחקנים שצריך לשים לב אליהם בפריז 2024?

גברים

חוליאן אלבארס (24, ארגנטינה)
סגל הנבחרת האולימפית של ארגנטינה כולל ארבעה שחקנים שזכו במונדיאל 2022, כשהבולט ביניהם הוא ללא ספק החלוץ של מנצ'סטר סיטי, שהוא אחד משלושת חריגי הגיל. למעשה, מדובר כנראה בשחקן הטוב בטורניר, שהופך את החבורה של חאבייר מסצ'ראנו - שכשחקן זכה בשתי מדליות זהב אולימפיות, ב-2004 וב-2008 - לאחת הפייבוריטיות המובהקות. בעונה החולפת תרם אלבארס 17 שערים ו-12 בישולים בכל המסגרות כשהקבוצה של פפ גווארדיולה זכתה באליפות רביעית ברציפות, והוא מגיע לפריז אחרי שסייע לארגנטינה לזכות בקופה אמריקה עם שני שערים.
11 צפייה בגלריה
כבש את הראשון. אלבארס
כבש את הראשון. אלבארס
מגיע לפריז מיד אחרי הזכייה בקופה אמריקה. אלבארס
(צילום: REUTERS/Agustin Marcarian)
אשרף חכימי (25, מרוקו)
עוד כוכב על שזומן כחריג גיל. המגן הימני, שהוביל את אריות האטלס לחצי הגמר במונדיאל בקטאר, מצטרף הפעם לנבחרת הצעירה, אלופת אפריקה עד גיל 23, והוא מקווה לקחת אותה לגמר שייערך כאמור בפארק דה פראנס, האצטדיון הביתי של קבוצתו פ.ס.ז'. למרוקו יש סגל מצוין, ועם חכימי - מטוס סילון שתרומתו ההתקפית שווה לזו ההגנתית - היא בהחלט יכולה לחלום על להפוך לנבחרת האפריקאית השלישית שזוכה בזהב אולימפי, אחרי ניגריה (1996) וקמרון (2000).
11 צפייה בגלריה
חכימי
חכימי
מרוקו יכולה להפתיע גם הפעם. חכימי חוגג בקטאר
(צילום: AP)
מייקל אוליסה (22, צרפת)
כשהיה בריא בעונה החולפת, אוליסה היה אחד משחקני הכנף הטובים בפרמייר-ליג, עם 10 שערים ושישה בישולים ב-19 הופעות ליגה במדי קריסטל פאלאס. זה סידר לו מעבר לבאיירן מינכן, ששילמה עליו 53 מיליון אירו, אך לא מקום בסגל של צרפת ביורו 2024. בדיעבד כבר ניתן לקבוע שלטריקולור בהחלט היה חסר בגרמניה ברק בהתקפה, כזה שאוליסה, מהשחקנים שבגללם אוהבים את המשחק, היה יכול להוסיף. כעת הוא ינסה להוכיח למאמן הנבחרת הבוגרת דידייה דשאן שטעה כשוויתר עליו, כשכל תוצאה אחרת ממדליית זהב תיחשב לכישלון עבור המארחת.
11 צפייה בגלריה
אוליסה
אוליסה
כוכב עולה. אוליסה
(צילום: GAIZKA IROZ / AFP)
פאו קובארסי (17, ספרד)
אלוף אירופה הטרי לאמין ימאל לא יהיה בפריז, אבל בן גילו וחברו מברצלונה צפוי להוביל את חוליית ההגנה של הנבחרת שמקווה ללכת הפעם עד הסוף, אחרי שבטוקיו היא הפסידה לברזיל בגמר. קובארסי, לו כבר שלוש הופעות בנבחרת הבוגרת, נופה ברגע האחרון מהסגל של "לה רוחה" ליורו, אבל לטורניר האולימפי הוא מגיע כאחד הכוכבים הגדולים, למרות שהוא השחקן הצעיר ביותר בפריז. ולא צריך להתבלבל בגלל גילו, הוא כבר מתנשא לגובה של 1.84 מטר ובעונה החולפת התמודד נהדר עם לא מעט חלוצים חזקים, כשזכורה במיוחד ההופעה מול ויקטור אוסימן ונאפולי.
11 צפייה בגלריה
קובארסי
קובארסי
השחקן הכי צעיר בטורניר. קובארסי
(צילום: Fran Santiago/Getty Images)
אוסקר גלוך (20, ישראל)
לפי "טרנספרמרקט" יש רק 13 שחקנים בפריז שהשווי שלהם גבוה יותר מזה של הקשר ההתקפי של רד בול זלצבורג, שאמור להיות השחקן המשמעותי ביותר של ישראל ולהיבחן על ידי סקאוטים של קבוצות גדולות מהליגות הבכירות. זלצבורג אולי איבדה בעונה שעברה את אליפות אוסטריה אחרי עשור, אבל גלוך חווה עונה מצוינת מבחינה אישית עם תשעה שערים ו-18 בישולים בכל המסגרות. כעת הוא מקווה להוכיח כמה איכות יש לו ברגליים גם על הבמה הגדולה, ובעיקר להוביל את הנבחרת לשלב הבא.
11 צפייה בגלריה
גלוך
גלוך
השחקן הכי חשוב של ישראל. גלוך
(צילום: Attila KISBENEDEK / AFP)
צפו בהכנות של הנבחרת לקראת המשחק מול מאלי
(באדיבות one)

נשים

מרתה (38, ברזיל)
מי שכונתה "פלה בחצאית" על ידי פלה בכבודו ובעצמו, מלכת השערים של נבחרת ברזיל בכל הזמנים (118 שערים ב-183 הופעות), האייקון הגדול ביותר של כדורגל הנשים, מגיעה לקו הסיום. מרתה תפרוש מהנבחרת בסיום הטורניר, ואחרי מדליות כסף ב-2004 ו-2008, היא רוצה הפעם את הזהב. בטוקיו היא עשתה היסטוריה כשהפכה לראשונה שכובשת בחמש אולימפיאדות רצופות. הפעם התפקיד שלה צפוי להיות לא מאוד משמעותי, אך המאמן ארתור אליאס טען שהחלוצה של אורלנדו פרייד - שכבשה חמישה שערים ב-13 משחקי NWSL בעונה שעברה - "משחקת טוב, ומגיע לה להיות בסגל".
11 צפייה בגלריה
מרתה
מרתה
עדיין כאן. מרתה
(צילום: AP Photo/James Elsby)
אייטנה בונמטי (26, ספרד)
זו תהיה ההופעה הראשונה אי פעם של ספרד בטורניר האולימפי, אבל לאחר שזכתה במונדיאל בקיץ שעבר, היא מגיעה לפריז כאחת הפייבוריטיות המובילות לזהב. הנבחרת של מונטסה טומה עמוסה בכוכבות על, אבל מעל כולן נוצצת הקשרית של ברצלונה, זוכת כדור הזהב האחרונה שידועה כמי שמתעלה ברגעים הגדולים (שלושה שערים ושני בישולים בגביע העולם האחרון). מאז המונדיאל היא הספיקה גם לזכות עם ספרד בליגת האומות ועם קבוצתה בקוואדרופל (ארבעה תארים בעונה), וכעת היא רוצה מדליית זהב נוספת.
11 צפייה בגלריה
אייטנה בונמטי
אייטנה בונמטי
הכוכבת של הטורניר. בונמטי
(צילום: Fran Santiago/Getty Images)
לינדה קייסדו (19, קולומביה)
שחקנית הכנף המלהיבה של ריאל מדריד התגברה על סרטן השחלות בגיל 15, ושלוש שנים בלבד לאחר מכן כבר הייתה אחת הכוכבות הגדולות של מונדיאל 2023, בסיומו גם זכתה בשער בטורניר. אותו ביצוע מרהיב, עם הטעיה של שתי שחקניות הגנה וכדור מסובב לחיבורים של סגנית אלופת העולם דאז גרמניה, גם היה מועמד לפרס פושקש (שער השנה של פיפ"א). קייסדו, שהיא הסמל של עלייתו של כדורגל הנשים בקולומביה, עוד עשויה לשחק בהמשך הקיץ במונדיאל הנשים עד גיל 20, אותו תארח קולומביה באוגוסט.
11 צפייה בגלריה
לינדה קייסדו קולומביה
לינדה קייסדו קולומביה
שווה לצפות בה משחקת. קייסדו
(צילום: AP Photo/Rick Rycroft)
וונדי רנאר (34, צרפת)
הבלמית של ליון והקפטנית של הנבחרת המארחת (160 הופעות) היא כבר שנים אחת משחקניות ההגנה הטובות בעולם, אם לא הטובה שבהן, אבל עדיין אין לה תואר עם הנבחרת, ואת העבודה הזו היא נחושה לשנות על האדמה הביתית עם זהב אולימפי ראשון אחרי 28 שנה. עם כוכבות כמו מארי אנטואנט קטוטו, גרייס גיירו ואז'ני לה סומר לצידה, זה בהחלט יכול לקרות. אגב, אין קשר משפחתי להרווה רנאר, מאמנה המצוין של הנבחרת.
11 צפייה בגלריה
רנאר
רנאר
המנהיגה של המארחת. רנאר
(צילום: Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
ברברה בנדה (24, זמביה)
במרץ הפכה החלוצה לשחקנית השנייה הכי יקרה בתולדות הענף כשהצטרפה לאורלנדו פרייד, והיא הצדיקה את תג המחיר כשהפכה לראשונה בתולדות ה-NWSL שכובשת 11 שערים ב-11 המשחקים הראשונים שלה. מלכת השערים של הליגה בארה"ב בעונה שעברה מגיעה לאולימפיאדה השנייה שלה, אחרי שבטוקיו היא הפכה לראשונה בהיסטוריה האולימפית שכובשת שלושער פעמיים ברציפות (בשלב הבתים מול הולנד וסין). בקיצור, מכונת שערים.
11 צפייה בגלריה
בנדה
בנדה
לא מפסיקה לכבוש. בנדה
(צילום: Phil Walter/Getty Images)
פורסם לראשונה: 11:11, 24.07.24