לארה"ב יש 30 מדליות זהב עד כה באולימפיאדת פריז, אחת מהן היא של האמריקאית-ישראלית עמית אלור שניצחה בתחרות היאבקות עד 68 ק"ג. היום (שישי) חשפה אלור בת ה-20 באינסטגרם כי לאחרונה ספגה הערות אנטישמיות, ובחרה להעביר מסר חשוב נוסף כחלק מהמאבק באנטישמיות הגואה בעולם.
"לפני 80 שנה סבא וסבתא שלי שרדו את השואה, אבל האנטישמיות עדיין נמצאת כאן. סבא וסבתא שלי ניצחו, אני ניצחתי. האנושיות תנצח. לעולם לא עוד", אמרה אלור בסרטון שפרסמה באינסטגרם, שבו היא עונדת סיכה צהובה המסמלת את המאבק להשבת החטופים, כמו גם את מדליית הזהב האולימפית על צווארה. בסרטון היא גם שיתפה את אחת התגובות שקיבלה, "מקומך בתאי הגזים", ובכיתוב הפוסט הוסיפה: "זו רק אחת מהתגובות הרבות שקיבלתי לאחרונה. תגידו לא לשנאה".
1 צפייה בגלריה
עמית אלור
עמית אלור
"אני ניצחתי". אלור
(צילום: Luis ROBAYO / AFP)
אלור היא כבר כוכבת בארה"ב לאחר שלא הפסידה אף קרב בשמונה השנים האחרונות (מחזיקה במאזן בלתי נתפס של 0:41 במהלך שלוש השנים האחרונות). היא בתם של שני ישראלים שהיגרו לארה"ב. אביה, יאיר ז"ל, לשעבר אלוף ישראל בהדיפת כדור ברזל, עבר עם רעייתו אילנה לאמריקה בשנות ה-70, ומאז גידלו השניים משפחת מתאבקים מפוארת. עמית, הצעירה מבין חמישה אחים ואחיות, היא גולת הכותרת שיצאה ממנה.
בריאיון לאחר הזכייה ביום שלישי הציגה אלור את הסיכה צהובה ואמרה: "החזירו אותם הביתה". לתקשורת האמריקנית הוסיפה: "שמעתי אתמול בלילה שכמעט כל מדינת ישראל צפתה בי ושזה היה בכל רשתות החדשות. אני פשוט לא מאמינה לכל האהבה שקיבלתי. תמיד הרגשתי שישראל היא חלק עצום מהזהות שלי, אבל במיוחד אחרי ה-7 באוקטובר, זה היה מחריד. אני באמת מקווה שאוכל להביא אפילו רק טיפה של שמחה לאנשים ברגע זה".
טבוגו: "אני לא שחצן כמו נואה ליילס"
(באדיבות one)