לא הרבה היה חסר כדי שנבחרת ארה"ב תרשום הפסד ראשון במשחק ההכנה האחרון שלה לפני טורניר הכדורסל האולימפי בפריז, אך אז הגיע לברון ג'יימס. הכוכב הגדול בן ה-39 קלע את 11 הנקודות האחרונות במשחק אתמול (שני) נגד גרמניה, אלופת העולם להזכירכם, ובסיום האמריקנים ניצחו 88:92 וסיימו את ההכנה עם מאזן 0:5.
המשחק אתמול היה הפכפך ומהנה. הנבחרת של סטיב קר פתחה מצוין והוליכה 19:29 לאחר הרבע הראשון ו-41:48 במחצית. הגרמנים התעוררו ברבע השלישי, במהלכו עלו ליתרון והובילו 68:71 לקראת הרבע המכריע. כאמור, ברגעי ההכרעה הגיע קינג ג'יימס, שסיים עם 20 נקודות לצד 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים ב-18 דקות - וסידר לחבריו ניצחון.
1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארה"ב לברון ג'יימס
שחקן נבחרת ארה"ב לברון ג'יימס
שוב הציל את ארה"ב. לברון ג'יימס
(Paul Harding/Getty Images)
כאמור, זו לא הפעם הראשונה במשחקי ההכנה שלברון מציל את ארה"ב. נבחרת הפסים והכוכבים הייתה קרובה להפסד גם במשחק ההכנה נגד דרום סודן - נגדה יתמודדו האמריקנים במסגרת בית 3 בטורניר האולימפי. היריבה מאפריקה צעדה ביתרון 14 בהפסקת המחצית והובילה 99:100, אך חדירה ונקודות של לברון בשניות הסיום מנעה הפסד דרמטי. אגב, ווניין גבריאל, שחתם לאחרונה במכבי ת"א, עוד היה יכול לקבוע מהפך סנסציוני עם הבאזר, אך החטיא, לא לפני שנעשתה עליו באופן די ברור עבירה מצד אנתוני אדוארדס שלא נשרקה.
גם ברשת לא נשארו אדישים לתצוגה של לברון ולעובדה שהוא חילץ את נבחרתו פעם נוספת מהפסד. כריס מאניקס מ'ספורטס אילוסטרייטד' כתב: "חמישה חודשים מגיל 40, לברון לבדו אחראי לכך שארה"ב לא מגיעה לאולימפיאדה עם רצף של שני הפסדים". גם בעמוד הרשמי של NBA ב-X (לשעבר טוויטר) התלהבו: "לברון ג'יימס היה פשוט בלתי ניתן לעצירה ברבע הרביעי".
לברון, שבסוף השבוע הקרוב יישא את דגל המשלחת האמריקנית בטקס הפתיחה באולימפיאדת פריז, אמר בסיום: "זה כבוד גדול עבורי לייצג את ארה"ב בבמה הבינלאומית, במיוחד בתקופה בה אנחנו יכולים לאחד את העולם. קשה לתאר עד כמה האחריות הזו חשובה לא רק עבורי, אלא גם עבור משפחתי, הילדים מהעיר בה גדלתי, חבריי לקבוצה, למשלחת ולכל האנשים ברחבי המדינה. לספורט יש את הכח לאחד ואני גאה להיות חלק מכך".
זו תהיה ההופעה הרביעית של לברון במדי נבחרת ארה"ב באולימפיאדה, לאחר שזכה עמה במדליית הזהב במשחקים האולימפיים בבייג'ינג (2008) וגם בלונדון (2012), אך גם היה חלק מהנבחרת שנאלצה להסתפק בארד באתונה ב-2004. בנוסף, לברון היה חלק מהנבחרת שזכתה רק בארד באליפות העולם ב-2006 לאחר הפסד ליוון בחצי הגמר.
הרגע שלברון גילה שיישא את הדגל האמריקאי
(ONE)