רפאל נדאל הודח מטורניר היחידים באולימפיאדת פריז בעקבות הפסד לנובאק ג'וקוביץ' בקרב ענקים, אבל החלום של הטניסאי האגדי לזכות במדליה אולימפית בצרפת עדיין בחיים, הודות לשיתוף הפעולה המרתק שלו עם קרלוס אלקראס בטורניר הזוגות. השניים ניצחו בסיבוב השני את ווסלי קולהוף וטאלון חריקספור ההולנדים - 4:6, 7:6 (2), 2:10 - ועלו לרבע הגמר. בשלב הבא יפגשו נדאל ואלקראס את אוסטין קרייצ'ק ורג'יב ראם מארצות הברית.
נדאל ואלקראס השיגו את השבירה הראשונה במשחק בדרך ליתרון 3:4, והמשיכו לניצחון 4:6 במערכה הראשונה. שני הצדדים לא השכילו לנצל אפשרויות שבירה במערכה השנייה, עד לשובר השוויון. שם, ההולנדים הראו אופי והשיגו שתי מיני-שבירות בדרך ל-2:7 וניצחון במערכה. הכללים בטורניר הזוגות האולימפיים קובעים שבמצב של 1:1 במערכות עוברים לשובר שוויון על המשחק כולו, במקום מערכה מכרעת. נדאל ואלקראס השיגו מיני-שבירות ראשונות בדיוק בזמן ושייטו ל-0:5. ההולנדים קרסו והתקשו להתמודד עם העוצמות של הצמד הספרדי, בדרך ל-2:10 מהדהד.
2 צפייה בגלריה
רפאל נדאל וקרלוס אלקראס
רפאל נדאל וקרלוס אלקראס
זה לא היה פשוט. רפאל נדאל וקרלוס אלקראס
(צילום: Claudia Greco / רויטרס)
למעשה זה הניצחון השני של אלקראס על חריקספור השבוע, אחרי שרק אתמול גבר על ההולנדי 1:6, 6:7 (3) בטורניר היחידים. אלקראס בן ה-21, שמסומן כיורשו של נדאל, זכה השנה כבר ברולאן גארוס ובווימבלדון, וחולם להשיג שתי מדליות אולימפיות בפריז. לנדאל יש כבר שתי מדליות אולימפיות ברזומה: זהב בטורניר היחידים בבייג'ינג 2008 וזהב בטורניר הזוגות עם מארק לופס בריו 2016.
בטורניר היחידים באולימפיאדה, אלכסנדר זברב הגרמני עלה היום לשמינית הגמר לאחר ניצחון 3:6, 5:7 על תומאס מאצ'ק הצ'כי. אלכסיי פופירין האוסטרלי מחכה לו בסיבוב הבא. טיילור פריץ הפסיד במערכה הראשונה 7:6 (3) מול ג'ק דרייפר הבריטי, אבל התאושש וניצח 3:6 ו-2:6 במערכות הבאות. בשמינית הגמר יפגוש האמריקני את לורנצו מוסטי האיטלקי.
2 צפייה בגלריה
פאוליני מברכת את שמידלובה לאחר ההפסד. יום של הפתעות בטורניר הנשים
פאוליני מברכת את שמידלובה לאחר ההפסד. יום של הפתעות בטורניר הנשים
פאוליני מברכת את שמידלובה לאחר ההפסד. יום של הפתעות בטורניר הנשים
(צילום: EPA / Ritchie B. Tongo)
אצל הנשים נפלו הפתעות, ושתיים מהטניסאיות הבכירות ביותר מצאו את עצמן בחוץ. קוקו גוף, המדורגת שנייה בעולם, הפסידה לדונה וקיץ' בשתי מערכות - 7:6 (7), 6:2. המנצחת הקרואטית תתמודד ברבע הגמר מול מרתה קוסטיוק מאוקראינה. גם ג'סמין פאוליני מאיטליה, המדורגת חמישית בעולם, הודחה היום - בעקבות הפסד 7:5, 3:6, 7:5 לאנה קרולינה שמידלובה. המנצחת מסלובקיה תפגוש ברבע הגמר יריבה קשה: אלופת ווימבלדון, ברבורה קרייצ'יקובה הצ'כית.