שתי קלעיות דרום קוריאניות עם קשר מיוחד נלחמו אתמול (ראשון) ראש בראש על מדליית הזהב במטווח הירי של אולימפיאדת פריז. או יה ג'ין לקחה את הזהב וקים יג'י את הכסף באקדח אוויר מ-10 מטר לנשים, ושתיהן שברו את השיא האולימפי הקודם, אבל גם אמרו שזה לא כל כך משנה מי ניצחה.
"היא כמו האחות הקטנה שלי, ואני תמיד רוצה לדאוג לה ותמיד להיות שם בשבילה. אז, כשהיא זכתה במדליית הזהב, שמחתי במיוחד", אמרה מדליסטית הכסף קים, שבגיל 31 מבוגרת מחברתה לנבחרת ב-12 שנים. "אני לא רואה בה יריבה שלי. זו במה גדולה, האולימפיאדה, וזכינו בזהב ובכסף. כשזכינו במדליות האלה, היינו כל כך גאים שאנחנו קוריאניות. חשבתי שזה לא משנה מי זכתה בזהב".
3 צפייה בגלריה
 או יה ג'ין (מימין) וקים יג'י
 או יה ג'ין (מימין) וקים יג'י
נלחמו על הזהב. או (מימין) וקים
(צילום: REUTERS/Amr Alfiky)
3 צפייה בגלריה
 או יה ג'ין (מימין) וקים יג'י
 או יה ג'ין (מימין) וקים יג'י
גם שברו את השיא האולימפי. או (מימין) וקים
(צילום: Charles McQuillan/Getty Images)
או וקים - שותפות לדירה - היו שתי היורות האחרונות שנותרו בתחרות שנערכת בפורמט שפוסל את המתמודדות בזה אחר זה. "יכולנו באמת לעזור אחת לשנייה, אז היה פחות לחץ עבורנו", אמר או.
או לקחה את הזהב עם ציון של 243.2 נקודות וסיימה חזק כדי לגבור על קים, שהשיגה ציון של 241.3 נקודות. שמונה מתשע היריות האחרונות של או השיגו לפחות 10 נקודות מתוך 10.9 אפשריות.
בארד זכתה למאנו בהאקר ההודית, שהודחה עם 221.7 נקודות, במרחק של 0.1 נקודות בלבד מהניקוד של קים באותו זמן. אגב, זו הייתה המדליה הראשונה של הודו מכל סוג באולימפיאדת פריז 2024 והראשונה אי פעם בקליעה לנשים.
3 צפייה בגלריה
 או יה ג'ין
 או יה ג'ין
המנצחת הגדולה. או בפעולה
(צילום: McQuillan/Getty Images)
השיא האולימפי הקודם לגמר באקדח אוויר מ-10 מטר לנשים עמד על 240.3, שנקבע על ידי הקלעית הרוסית ויטלינה בצארשקינה בטוקיו לפני שלוש שנים. בצארשקינה לא נמנית עם המספר הקטן של רוסים שמתחרים בפריז כספורטאים נייטרליים.
מדליית הזהב של או הייתה הראשונה בקליעה באולימפיאדת 2024 שבה זכתה מדינה שאינה סין, שזכתה בזהב הראשון של האולימפיאדה בשבת (ברובה אוויר מ-10 מ' לזוגות מעורבים) והוסיפה שנייה ביום ראשון ברובה אוויר מ-10 מטר לגברים.
ליאל עבדה מדבר לפני יפן
(צילום: התאחדות לכדורגל)