נבחרת הנוער של ישראל בקשתות מסכמת היום אליפות אירופה חלומית - הקשת האולימפי רועי דרור הוכתר כאלוף אירופה לנוער בדגם הריקרב וחברו לנבחרת, שמאי ימרום, הוכתר כאלוף אירופה לנוער בדגם הקומפאונד.
זו הפעם הראשונה אי פעם בה עומדים ישראלים בראש הפודיום בתחרות היוקרתית, ועבור דרור, שייצג בעוד שבועיים את ישראל במשחקים האולימפיים, מדובר בחותמת נוספת ליכולותיו וזריקת אנרגיה חשובה לפני פריז.
2 צפייה בגלריה
שמאי ימרום
שמאי ימרום
ניצח בגמר יריבה מאיטליה. ימרום
(צילום: World archery)
2 צפייה בגלריה
רועי דרור
רועי דרור
איתות רציני לקראת המשחקים האולימפיים. דרור
(צילום: World archery)
דרור, ממועדון קשתי כוכב השרון, העפיל כבר אתמול לגמר האליפות, לאחר שניצח 3:7 ברבע הגמר את חברו לנבחרת ניב פרנקל. בחצי הגמר גבר 6-4 על יריב טורקי שדורג שני בשלב המוקדמות. בגמר התחרות המתין לו יריב טורקי נוסף, ברקיי אקויון שדורג ראשון במוקדמות.
שני הסטים הראשונים בגמר הלכו לטובת דרור, הטורקי חזר לעצמו, סיים את הסט השלישי בשוויון וניצח את הרביעי. דרור, שהיה צריך תיקו לפחות בסט ירה נהדר שלושה חיצים ל-10, 9 ו-9 נקודות וזכה בתחרות, תוך שהוא מדיח את הטורקי שניצח אותו באליפות אירופה לפני שנתיים.
"הגעתי לתחרות הזאת הכי מפוקס שיש ואין ספק ששבועות ההכנה למשחקים האולימפיים עשו בשבילי את העבודה", אמר דרור. "ניקח יום-יומיים לעכל את ההישג הזה אבל אז חוזרים להכנות לקראת פריז".
ישראלי נוסף שעמד בראש הפודיום הוא, כאמור, שמאי ימרום, ממועדון קשתי מכבי ראשון, שהתחרה בקטגוריות עד גיל 21 בקשת הקומפאונד. גם ימרום הבטיח את מקומו בגמר כבר אתמול, אחרי שניצח יריבים מבריטניה ומרומניה. היריב בגמר, לורנצו גוביני מאיטליה לא הצליח להוות תחרות לסגן אלוף אירופה המכהן, שניצח בצורה משכנעת, כאשר הוא מצליח לפגוע במרכז המטרה בעשרה מתוך 15 החצים.
שרת הספורט של צרפת שוחה בנהר סיין
(באדיבות ONE)
"השנה הלחץ היה עלי ומיד אחרי הגמר הייתה הקלה גדולה", אמר ימרום. "היו הרבה ציפיות אחרי ההישגים השנה באליפויות הבוגרים ושמח שעמדתי בהן. הרגע של התקווה על הפודיום היה מרגש במיוחד לאור המצב והשליטה של טורקיה בענף".
אתמול רשמה המשלחת הישראלית הישג נוסף כשזכתה במדליית הארד בתחרות הקבוצתית. עמית שיינר-דנדקר, יו"ר איגוד הקשתות: "ההישגים המרשימים ממלאים אותנו גאווה גדולה והם תוצאה של תוכניות עבודה ארוכות טווח, תהליכי אימון מצוינים ועבודה קשה של הקשתים והקשתיות שלנו. אנחנו ממשיכים לשמור על ריכוז ומתמקדים בהכנות למשחקים האולימפיים בעוד שבועיים, עם תקווה ואמונה ביכולתם של הקשתים להגיע גם שם להישגים גבוהים".