זה היה ניצחונה החמישי ברציפות של נבחרת ארה"ב בהכנה, אבל מה שיזכרו מה-100:101 אתמול (שבת) של הדרים-טים על דרום סודאן יהיה קרוב לוודאי התצוגה ההרואית של היריבה, שתחגוג בעוד פחות משבועיים הופעת בכורה בטורניר הכדורסל האולימפי.
נבחרת החלומות האמריקאית פיגרה כבר ב-14 הפרש בהפסקה ונזקקה לסל ניצחון של לברון ג'יימס כדי לגרד 'וי' דרמטי על הנבחרת הדי אלמונית שממול, במשחק שהיווה נורת אזהרה לארה"ב. ווניין גבריאל, הרכש החדש של מכבי ת"א, עוד היה יכול לקבוע מהפך סנסציוני עם הבאזר, אך החטיא, לא לפני שנעשתה עליו באופן די ברור עבירה מצד אנתוני אדוארדס שלא נשרקה.
2 צפייה בגלריה
גבריאל מנסה לעצור את לברון
גבריאל מנסה לעצור את לברון
גבריאל מנסה לעצור את לברון
(צילום: AP Photo/Kin Cheung)
הנאום המרגש של ווניין גבריאל
לברון מפרגן לגבריאל
בסיום גבריאל לא התייחס לעבירה, אלא סיפק נאום מרגש על מצבה של נבחרתו. "אין לנו אולמות כדורסל במדינה. אנחנו חבורה של פליטים שהגיעו לכאן לשחק מול חלק מהשחקנים הגדולים אי פעם", פתח גבריאל את דבריו. "זה הרבה יותר גדול מכדורסל. יש ילד גבוה בכפר שלי, אני זוכר אותו מהפעם האחרונה שביקרתי שם, ואין לו הזדמנות לשחק, הוא 2.13 מטר. יש אנשים שלא יכולים לשחק כדורסל, הם חייבים ללכת לדוג ולעשות דברים אחרים. זאת הישרדות"
"היום הצלחנו לייצג את המדינה שלנו בגאווה", המשיך גבריאל, שסיים עם 11 נקודות ו-6 ריבאונדים עבור דרום סודאן. "הראינו את הפוטנציאל שיש בסגל הזה. אני חושב שזה היה רגע מכונן עבור הרבה אנשים".
2 צפייה בגלריה
לברון וקרי
לברון וקרי
לברון וקרי
(צילום: AP Photo/Kin Cheung)
לברון, ששיתף פעולה עם גבריאל לפני שלוש שנים בלייקרס, פרגן לחברו לקבוצה לשעבר: "הוא אחי הקטן. בחור מצחיק, עם כריזמה וכזה שאוהב את המשחק". על הניצחון השברירי של ארה"ב, אמר: "אני הולך להיות כנה: אוהב ניצחונות כאלה יותר מאשר להביס בפער גדול. לפחות נבחנו הפעם".
מאמן ארה"ב, סטיב קר, הוסיף: "תזכורת טובה לכך שאנחנו פוגשים נבחרות שעבורן זה המשחק הכי גדול בחייהן. אנחנו צריכים לצפות שכולם ישחקו נגדנו ככה. לא עשיתי עבודה מצוינת בהכנת הנבחרת. לא התמקדנו מספיק במה שהם מסוגלים, וזה תלוי בי".
"זה כדורסל. זה קורה", סיכם סטף קרי. "אתה רוצה לשחק מושלם בכל משחק, וזה לא אפשרי. הגנה היא הדבר שעוזרת לך לזכות באליפויות ומדליות".
המדים החדשים של דני אבדיה
(באדיבות ONE)