קשה שלא להתפעל מהקופץ במוט השוודי ארמנד (מונדו) דופלנטיס, שאמש (שני) שבר שוב – בפעם התשיעית בקריירה - את שיא העולם והעמיד אותו על 6.25 מטר. הבונוס: זה קרה בסטאד דה פראנס, מול עשרות אלפי אוהדים משולהבים, על הבמה היוקרתית ביותר, אולימפיאדה, וכפועל יוצא הוא סיים את הערב הזה "גם", אם ניתן לקרוא לזה כך, עם מדליית זהב אולימפית, בדיוק כפי שעשה לפני שלוש שנים בטוקיו.
אין ספק שכבר עכשיו דופלנטיס הוא אחד מגדולי האתלטים בהיסטוריה. מדהימה עוד יותר חוסר התחרות שלו בענף, והעובדה שלמרות זאת הוא עדיין מצליח לדחוף את עצמו בכל פעם לשיאים חדשים (תרתי משמע). רק לשם השוואה, מי שסיים במקום השני וזכה במדליית הכסף, האמריקאי סם קנדריקס, חצה בגמר 5.95 מ', 30 ס"מ נמוך יותר משיא העולם הטרי של השוודי המופלא.
3 צפייה בגלריה
ארמנד דופלנטיס
ארמנד דופלנטיס
עם האישור הרשמי לשיא העולם. דופלנטיס חוגג רגע אחרי
(צילום: Kirill KUDRYAVTSEV / AFP)
3 צפייה בגלריה
ארמנד דופלנטיס
ארמנד דופלנטיס
ליגה משלו. ארמנד דופלנטיס
(צילום: EPA/ANNA SZILAGYI)
אבל מונדו כמו מונדו נשאר, לא ברור איך, עם רגליים על הקרקע וצנוע להפליא. כשנשאל אם הוא "אמיתי", השיב: "אני פשוט טוב בקפיצה במוט, מעבר לזה אני מאוד אמיתי, מאוד אנושי. אבל כשזה מגיע לקפיצה במוט, לפעמים אני יכול לעשות את זה די טוב".
דופלנטיס תיאר את האווירה באצטדיון כחוויה יוצאת דופן: "זה היה פשוט משוגע. האצטדיון היה כל כך רועש - שום דבר שחוויתי בעבר לא דומה לזה. עשיתי את זה, עשיתי את זה". הוא הוסיף: "תמיד האמנתי שאני יכול לעשות את זה, ואין זמן טוב יותר מעכשיו".
"פוצצתי את עור התוף שלי, איבדתי את הקול שלי וזה כנראה רק ילך ויחמיר כי אני לא הולך לישון הרבה הלילה", הוא הוסיף בחיוך האופייני. "לא אכפת לי, זה פשוט מדהים. איזה לילה. באמת שאין מילים שיכולות להסביר את זה. אין לי מושג מה קורה, אני מרגיש כאילו שום דבר לא אמיתי. אני אפילו לא מרגיש את הרגליים שלי, אני אפילו לא מרגיש את הגוף שלי. אני פשוט בעננים".
3 צפייה בגלריה
ארמנד דופלנטיס
ארמנד דופלנטיס
וכמובן המחווה לדיקץ'
(צילום: Cameron Spencer/Getty Images)
ביורוספורט ניסו לנתח כמה רחוק (או גבוה) דופלנטיס, שהחל לקפוץ במוט כבר בגיל 6, מסוגל להגיע. הפרשן הבכיר איוואן תומאס אמר: "הוא גורם לזה להיראות קל, והאתלטים הגדולים ביותר בעולם גורמים לכל דבר להיראות פשוט. זה לא פשוט - זה גבוה יותר מכל אדם שהיה אי פעם. שמעתי שמועות שבאימונים הוא יכול להגיע אפילו גבוה יותר ממה שראינו עכשיו, ואני לא מופתע".
במהלך החגיגות של מונדו רבים פספסו מחווה אחת שעשה ללא אחר מאשר הקלע הטורקי שהפך לסנסציה ויראלית בפריז, יוסוף דיקץ' – דופלנטיס שלח יד אחת לכיס הדמיוני, השנייה הייתה האקדח, ובניגוד לדיקץ', שזכה במדליית כסף, הוא סיים כאמור עם הזהב על צווארו. גם דיקץ' עצמו זיהה מיד את ההומאז' וכתב ב-X: "ברכותיי דופלנטיס".
דולגופיאט: "מקווה שהצלחתי לעזור למורל"
(באדיבות one)