הקריירה המפוארת של אנדי מארי הגיעה לסיומה באופן רשמי: לאחר מספר ניצחונות הרואיים, הטניסאי בן ה-37 ושותפו דניאל אוונס המייצגים את בריטניה הפסידו ברבע גמר טורניר הזוגות האולימפי בפריז, 6:2, 6:4, מול טיילור פריץ וטומי פול מארה"ב.
עוד לפני המשחקים האולימפיים בצרפת הודיע מארי שיפרוש בסיום הטורניר. הסקוטי זכה בעבר שתי מדליות זהב אולימפיות, בתחרות היחידים בלונדון 2012 ובריו 2016, ובמדליית כסף בזוגות המעורבים עם לורה רובסון ב-2012, אבל הפעם יחזור הביתה בידיים ריקות. יש לו ברזומה שלושה תארי גראנד סלאם - אליפות ארה"ב הפתוחה ב-2012 וכמובן שתי זכיות בווימבלדון ששימחו מאוד את הבריטים, ב-2013 וב-2016. בשיאו דורג ראשון בעולם.
4 צפייה בגלריה
אנדי מארי בסיום
אנדי מארי בסיום
אנדי מארי בסיום. משחקו האחרון בקריירה
(צילום: Violeta Santos Moura / רויטרס)
בעוד פריץ ופול עלו לחצי הגמר, צמד אמריקני אחד כבר הבטיח את מקומו בגמר: אוסטין קרייצ'ק ורג'יב רם, שהדיחו בסיבוב הקודם את רפאל נדאל וקרלוס אלקראס, גברו בחצי הגמר 2:6, 2:6 על תומאש מחאץ' ואדם פאוולאסק הצ'כים, ובכך הבטיחו מדליה.
בטורניר הגברים יהיה אלוף אולימפי חדש, לאחר שאלכסנדר זברב הגרמני המדורג רביעי בעולם, שזכה במדליית הזהב בטוקיו, הפסיד ברבע הגמר 7:5, 7:5 ללורנצו מוזטי. האיטלקי המדורג 16 בעולם יפגוש בחצי הגמר את נובאק ג'וקוביץ' האגדי, שחולם על מדליית זהב אחרי שבטוקיו העפיל לשלב הזה אבל יצא ללא מדליה. הסרבי המדורג היום שני בעולם ניצח 3:6, 6:7(3) את סטפנוס ציציפאס (11, יוון), אחרי שפיגר 5:2 במערכה השנייה והציל שלוש נקודות מערכה.
4 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' שרד והתקרב למדליה
ג'וקוביץ' שרד והתקרב למדליה
ג'וקוביץ' שרד והתקרב למדליה
(צילום: Matthew Stockman / Getty Images)
בחצי הגמר השני, קרלוס אלקראס (3, ספרד), שניצח 3:6, 6:7(7) את טומי פול המדורג 13 בעולם, יפגוש את פליקס אוז'ה-אליאסים - המדורג 19 מקנדה, שגבר על קספר רוד (9, נורבגיה) בשלוש מערכות: 4:6, 7:6(8), 3:6. האפשרות לשחזור גמר ווימבלדון בין אלקראס לג'וקוביץ' עדיין קיימת.
4 צפייה בגלריה
איגה שוויונטק
איגה שוויונטק
איגה שוויונטק. אכזבה בחצי הגמר
(צילום: EPA)
מוקדם יותר נפלה הפתעה גדולה בטורניר הטניס לנשים. איגה שוויונטק, הפולנייה המדורגת 1 בעולם והפייבוריטית הגדולה למדליית זהב, הפסידה בחצי הגמר 6:2, 7:5 לצ'ינוון ז'נג (7, סין) ותסתפק במאבק על הארד.
שוויונטק זכתה ברולאן גארוס (אליפות צרפת הפתוחה) בשלוש השנים האחרונות, כך שמדובר בהפתעת ענק, בעוד הסינית הפכה לראשונה ממדינתה שעולה לגמר אולימפי בטניס.
4 צפייה בגלריה
קינוון ז'נג
קינוון ז'נג
קינוון ז'נג. הבטיחה מדליה
(צילום: AP)
במצב של 2:2 במערכה הראשונה, ז'נג ארבעה משחקונים רצופים בדרך ל-2:6. אבל הסיפור האמיתי הגיע במערכה השנייה, במהלכה שוויונטק כבר הובילה 0:4. אלא שג'נג שברה פעמיים וחזרה ל-4:4. הפולנייה הצליחה להתעורר ולנצח עוד משחקון, אבל המומנטום היה בצד של הסינית ששברה שוב בהמשך והשלימה ניצחון ועלייה לגמר.
דונה וקיץ' (21, קרואטיה) הבטיחה גם היא מדליה לאחר ניצחון מרשים 4:6, 0:6 בחצי הגמר על אנה קרולינה שמידלובה (67, סלובקיה). הגמר בין הסינית לקרואטית יתקיים בשבת, בעוד המשחק על מדליית הארד ייערך כבר מחר.
פורסם לראשונה: 15:59, 01.08.24