קבוצה פרו-פלסטינית מתכננת להפגין מחר (רביעי, 22:00) ביציעי פארק דה פראנס, במהלך משחקה של הנבחרת האולימפית של ישראל מול מאלי בפתיחת טורניר הכדורגל בפריז.
סוזן שילדס, מארגון "אירופה-פלסטין", קבוצת אקטיביסטים צרפתית שעמדה מאחורי ההפגנות האחרונות, אמרה ש"תתקיים מחאה שקטה בתוך האצטדיון נגד רצח העם בעזה".
2 צפייה בגלריה
שלטים נגד ישראל
שלטים נגד ישראל
שלטים הקוראים להרחיק את ישראל מהמשחקים האולימפיים
(צילום: REUTERS/Benoit Tessier)
מאמן הנבחרת האולימפית, גיא לוזון, התייחס להפגנות הצפויות נגד ישראל במהלך הטורניר ואמר: "הן רק יגרמו לנו להיות טובים יותר. שיהיו הפגנות עם כמה שיותר אנשים וכמה שיותר רעש, זה יגרום לנו לתת יותר".
כידוע, בימים האחרונים קראו בפלסטין ובאיראן להשעות את ישראל מאולימפיאדת פריז. אתמול שיגר הוועד האולימפי הפלסטיני מכתב רשמי בנושא לנשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך. היום האיראנים הלכו בעקבותיהם.
בהודעה רשמית מטעם משרד החוץ האיראני, נאמר כי "ספורטאים ישראלים לא ראויים להיות נוכחים באולימפיאדת פריז בגלל מלחמתם נגד החפים מפשע בעזה".
2 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת האולימפית של ישראל
שחקני הנבחרת האולימפית של ישראל
אימון הנבחרת האולימפית בפריז
(צילום: עוז מועלם)
האימון המסכם של הנבחרת האולימפית של ישראל לקראת מאלי
(צילום: עוז מועלם)
נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, התייחס לדרישות האחרונות וטען כי "המשחקים האולימפיים הם לא תחרות בין מדינות או ממשלות. אם היינו נכנסים לדיונים פוליטיים בנוגע למלחמות וקונפליקטים, טקס הפתיחה היה עם 100 מדינות ולא 206, בהתחשב בכל המלחמות שיש עכשיו בעולם".
נבחרת ישראל תפתח, כאמור, מחר את משחקיה בטורניר הכדורגל האולימפי, 48 שנה אחרי הפעם האחרונה באולימפיאדת מונטריאול ב-1976. זו תהיה ההופעה השלישית של הכחולים-לבנים במשחקים האולימפיים, כאשר בשני המקרים הקודמים (מקסיקו סיטי 1968, וכאמור, מונטריאול 1976) היא הגיעה עד לרבע הגמר.
הכותרת
זהב כחול-לבן: החלום האולימפי הישראלי
21:13