עד אתמול (חמישי) היה שקוע עומר ניראון בהכנות לקראת העונה הבאה עם מכבי נתניה, שתקיים את המשחק הרשמי שלה בעוד כשבוע, במסגרת גביע הטוטו, נגד הפועל חדרה.
בדרך חזרה ממחנה האימונים בבולגריה, עצרו היהלומים למשחק הכנה נוסף ביוון, נגד פנאתינייקוס, וניראון פתח בין הקורות בהתמודדות שהסתיימה בניצחון 0:1 ליוונים. אבל אז, שרשרת נדירה של אירועים הביאה לתפנית מדהימה במסלול של השוער בן ה-23, שספק אם האמין שיכולה לקרות.
3 צפייה בגלריה
כשהכל מתחבר. ניראון
כשהכל מתחבר. ניראון
כשהכל מתחבר. ניראון
(רדאד ג'בארה, ONE)
מספר שעות אחרי שדניאל פרץ הודיע שלא יצטרף למשחק האולימפיים בשל פציעה, התברר שגם השוער השני ניב אליאסי ייגרע מהסגל. שוער הפועל באר-שבע, נפצע ברגלו במהלך ה-0:2 על מכבי פ"ת במשחק הכנה, עבר צילום רנטגן ובסיום הבדיקות התברר כי הוא לא יוכל לטוס לפריז. המשמעות: עומר ניראון, שבתחילה היה אמור להיות השוער השלישי בסגל האולימפי, יפתח בהרכב הנבחרת במשחק שיוציא לדרך את טורניר הכדורגל בפריז, מול מאלי, ביום רביעי הבא.
וזו אכן תפנית נדירה עבור השוער (1.97 מ') שרק בחצי השנה האחרונה קיבל את הבמה שהוא כה ציפה לה, בליגה העל, כשכולם כבר היו בטוחים שההבטחה הגדולה של "שוער העתיד של ישראל" כבר לא תתגשם.

מהשאלה להשאלה

ניראון, בנו של כוכב העבר של הפועל פ"ת, דני ניראון, גדל עם מטען ציפיות במשקל כבד. אחרי שלבש את מדי קבוצת הילדים והנערים של מכבי ת"א, מכבי הרצליה ושמשון ת"א, הצטרף השוער בגיל 16 לבני יהודה, כאמור, תחת הטייטל המחייב של "שוער העתיד של ישראל". לצד המשחקים בקבוצת הנוער, נטל השחקן חלק באימוני הקבוצה הבוגרת, אז תחת המאמן יוסי אבוקסיס.
שנה לאחר המעבר לבני יהודה, ביוני 2018, יצא ניראון, שמחזיק בדרכון דני, למספר שבועות של התרשמות בקבוצה מצמרת הליגה בדנמרק - נורסאלנד אבל בסופן חזר לשכונה. הוא אף הגיע להתרשמות בנבחרת הנוער של דנמרק אבל בסופו של דבר נשאר בכחול-לבן ורשם עד היום 20 הופעות בנבחרות הצעירות השונות – עד גיל 17 (1), עד גיל 18 (2) עד גיל 19 (11) ועד גיל 21 (6), שם שימש שוער שני לדניאל פרץ.
3 צפייה בגלריה
שרשת אירועים נדירה. אליאסי יורד פצוע מהמשחק נגד מכבי פ"ת
שרשת אירועים נדירה. אליאסי יורד פצוע מהמשחק נגד מכבי פ"ת
שרשת אירועים נדירה. אליאסי יורד פצוע מהמשחק נגד מכבי פ"ת
(רועי כפיר, ONE)
3 צפייה בגלריה
ניראון קולט את הכדור
ניראון קולט את הכדור
ניראון במאבק אווירי נגד הנבחרת הצעירה של גרמניה
(צילום: gettyimages)
אבל למרות ההבטחה הגדולה, הקריירה של ניראון בין הקורות של בני יהודה הייתה רחוקה מהתגשמות. באוגוסט 2018 הוא רשם את הופעת הבכורה שלו בבוגרת במשחק גביע הטוטו נגד בני סכנין, בעונה בה אמיליו זובאס שימש שוער ראשון, שהסתיימה במקום החמישי ועם זכייה בגביע המדינה.
בעונה אחריה (2018/19) יצא ניראון לחצי עונת השאלה בהפועל ראשון לציון, במדיה לא שיחק כלל. אבל אז בעקבות העזיבה של זובאס ומכירת החיסול הכללית שביצע אברמוב אצל הזהובים, הגיע הצ'אנס לו ציפה השוער בבני יהודה, אבל כתם הירידה ללאומית קלקל את הטעם של 24 ההופעות בליגת העל.
מטבע הדברים, חצי האשמה הופנו גם כלפי ניראון הצעיר, שבקיץ 2021 שוב יצא לעונת השאלה, הפעם לעירוני ניר רמת השרון, בדרך חזרה לעונה נוספת בבני יהודהבעונת 2022/23. אבל הזהובים שוב כשלו במאבקי העלייה, נעלו עונה מאכזבת במקום האחרון בבית העליון, וחתמו את הפלייאוף עם תצוגות נפל כואבות, הבולטת שבהן - הפסד 7:0 לעולה מכבי פ"ת, כאשר חמישה מתוך שבעת השערים ספג ניראון לפני שהוחלף מחצית.

מצא בית

במהלך הקיץ שעבר, בני יהודה שוב עברה זעזוע בסגל. יהונתן שאבי שוב קיבל את אפודת השוער הראשון, וניראון, כמי שכבר קיבל על עצמו את גזירת הגורל, שוב לקח את מקל הנדודים בדרך לעונת השאלה שלישית אצל לזרינסקי מוסטאר מליגת העל של בוסניה הרציגובינה, הקבוצה של אקס הפועל ת"א אמיר כבירי. אבל גם הפעם, התקווה לפריצה הסתיימה במפח נפש - הופעה אחת במהלכה ספג שלושה שערים, בדרך לעסקת השאלה נוספת, הפעם למכבי נתניה.
לוזון: אנחנו נבוא בשיא הדריכות והמוכנות״
(באדיבות ONE)
עם 14 הופעות במחצית האחרונה של העונה שעברה בכל המסגרות (3 מתוכן בגביע המדינה), ולאחר ששמר על רשת נקייה 5 פעמים, אפשר לומר שהשוער מצא סוף סוף בית. אחרי כל הגלגולים שעבר, מסע ההישרדות הדרמטי עם היהלומים בליגת העל הוא חותמת לדבר הכי יציב שעבר לפני שהגיע לבני יהודה לפני כשבע שנים. עכשיו נשאלת השאלה האם נתניה תממש את אופציית הרכישה שיש עליו (חצי מיליון שקל) כדי לבסס את הקשר הדי מוצלח לשני הצדדים.
הזימון אמש לסגל הנבחרת האולימפית והמסע שצפוי לו בטורניר הכדורגל בפריז, הם אולי החלקים האחרונים שהיו חסר בפאזל שכל כך מתחבר לניראון בחצי השנה האחרונה. כל זאת בדרך לממש את ההבטחה הכל כך מחייבת שהונחה על כתפיו בגיל כל כך צעיר – שוער העתיד של ישראל.