גמר הקרב-רב בהתעמלות מכשירים לנשים, אחד מרגעי השיא של המשחקים האולימפיים, התקיים הערב (חמישי), וזה היה יומה הגדול של סימון ביילס - מי שנחשבת למתעמלת הגדולה אי פעם - שעמדה בציפיות וזכתה במדליית הזהב.
שלוש שנים אחרי המשבר הנפשי שחוותה והפרישה המדוברת במהלך התחרות הקבוצתית בטוקיו, הפנומנית האמריקנית בת ה-27 החזירה לעצמה את התואר בו זכתה בריו, וגם הפכה למתעמלת המבוגרת ביותר שזוכה בתחרות הקרב-רב לנשים מאז 1952. זה הזהב השני של ביילס בפריז 2024, אחרי שכבר זכתה עם נבחרת ארה"ב בתחרות הקרב-רב הקבוצתית. היא השלישית בהיסטוריה שזכתה פעמיים, והראשונה שעושה את זה עם רווח בין שתי הזכיות.
7 צפייה בגלריה
המתעמלת האמריקאית סימון ביילס
המתעמלת האמריקאית סימון ביילס
החזירה את התואר. ביילס
(REUTERS/Mike Blake)
7 צפייה בגלריה
המתעמלת האמריקאית סימון ביילס
המתעמלת האמריקאית סימון ביילס
הגדולה מכולן. ביילס
(Lionel BONAVENTURE / AFP)
7 צפייה בגלריה
סימון ביילס במקומה הטבעי
סימון ביילס במקומה הטבעי
ביילס במקומה הטבעי
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
ביילס זכתה בתואר עם ציון כולל של 59.131. המתעמלת הברזילאית הנהדרת, רבקה אנדרדה, סיימה עם מדליית הכסף באולימפיאדה שנייה ברציפות עם ציון של 57.932, וחברתה של ביילס לנבחרת ארה"ב, האלופה האולימפית הקודמת סוניסה לי, הסתפקה הפעם במדליית הארד עם ציון של 56.465.
ביילס פתחה את התחרות בצורה נהדרת עם ציון חריג של 15.766 בשולחן הקפיצות - הציון הטוב ביותר מבין 24 המתעמלות בגמר, ובפער ענק (רבקה אנדרדה סיימה שנייה עם ציון של 15.100). ביילס המשיכה למכשיר החלש ביותר שלה באופן מסורתי, מקבילים מדורגים, וביצעה במהלך התרגיל את הטעות הגדולה הראשונה שלה באולימפיאדה. הציון שלה, 13.733, הוריד אותה למקום השני לאחר שני מכשירים, מאחורי אנדרדה (פער של 0.267 נקודות).
7 צפייה בגלריה
רבקה אנדרדה
רבקה אנדרדה
נלחמה עם ביילס ראש-בראש עד לתרגיל האחרון. אנדרדה
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
בתרגיל הקורה, כמה החלקות קטנטנות לא פגעו בביילס, שהשיגה ציון של 14.566. הוא החזיר אותה לפסגה, אבל עם יתרון קטנטן של 0.166 נקודות על אנדרדה, שהשיגה באותו תרגיל ציון של 14.13. ביילס חתמה את התחרות עם תרגיל הקרקע שכרגיל אצלה כלל אלמנטים מסובכים, וזכתה בציון אדיר של 15.066 נקודות - שהעניק לה את המקום הראשון עם פער של 1.199 נקודות.
מיד לאחר ההכרזה על התוצאה שלה, ביילס מיהרה למרכז המזרן עם לי כדי לחגוג עם הדגל האמריקאי, וכל יושבי האולם - כולל כמה משחקני נבחרת הכדורסל האמריקאית - שלפו את הטלפונים כדי לתעד את הרגע הנהדר הזה.
7 צפייה בגלריה
סוניסה לי וסימון ביילס חוגגות עם דגל ארה"ב
סוניסה לי וסימון ביילס חוגגות עם דגל ארה"ב
לי וביילס חוגגות עם דגל ארה"ב
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
ביילס גם העפילה לשלושה מתוך ארבעה גמרים אפשריים במכשירים בודדים - קרקע, שולחן הקפיצות (מהמקום הראשון) וקורה (מהמקום השני), כך שעקרונית היא עוד יכולה לחזור מפריז עם חמש מדליות זהב.

כמה מספרים

6: מספר מדליות הזהב האולימפיות שלה, הכמות השלישית הכי גדולה בהיסטוריה של התעמלות הנשים. לריסה לטינינה מברית המועצות זכתה בתשע ו-ורה קסלבסקה הצ'כוסלובקית זכתה בשבע.
9: מספר המדליות האולימפיות שלה. יש רק שש נשים שזכו ביותר מדליות ממנה.
34: רצף הזכיות שלה בתחרויות קרב-רב ליחידות ברמה הלאומית והבינלאומית (שבהן השתתפה כמובן), שהתחיל אי שם ב-2013.
75,000 דולר: הבונוס בו זכתה מהוועד האולימפי והפראלימפי של ארה"ב עד כה במשחקי פריז הללו. האמריקאים משלמים 37,500 דולר עבור מדליות זהב.
7 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
קאמבק מרגש. ביילס
(צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

שובה של הגדולה מכולן

מדליית הזהב האולימפית בה זכתה ביילס היום היא השישית בקריירה שלה. בשתיים היא זכתה כאמור בפריז, ובארבע בריו: זהב בקרב-רב, זהב קבוצתי, זהב בקפיצות וזהב בקרקע. אל אולימפיאדת טוקיו לפני שלוש שנים, ביילס הגיעה ככוכבת הגדולה של המשחקים, אבל במהלך התחרות הקבוצתית חוותה "סיבובונים" (Twisties) - תסמונת מוכרת ומסוכנת אצל מתעמלים שבה הם מרגישים אבודים במהלך ביצוע התרגיל, מה שמציב אותם בסכנה של ממש.
ביילס פרשה מהתחרות, ובהיעדרה זכו המתעמלות האמריקניות במדליית כסף בלבד. ביילס פרשה גם ממספר תחרויות אישיות, ובסופו של דבר השתתפה בתחרות בקורה בלבד וזכתה במדליית ארד. לאחר שחזרה מטוקיו, ביילס לקחה הפסקה ארוכה מהתעמלות לטובת רווחתה הנפשית. בזמן הזה היא בין השאר נישאה לבחיר ליבה, שחקן הפוטבול ג'ונתן אוואנס.
7 צפייה בגלריה
המתעמלת האמריקאית סימון ביילס
המתעמלת האמריקאית סימון ביילס
חזרה בענק. ביילס
( Loic VENANCE / AFP)
ביילס החליטה בסופו של דבר לחזור לסיבוב אולימפי נוסף ובאליפות העולם בשנה שעברה באנטוורפן כבר נראתה מצוין וזכתה בארבע מדליות זהב - קרב-רב, קבוצתי, קרקע וקורה. לאחרונה כיכבה ביילס בסדרה תיעודית של נטפליקס, "Simone Biles Rising" המלווה את הקאמבק שלה וההכנות לפריז. שני הפרקים הראשונים של הסדרה כבר שודרו - כשהמשך הסדרה יעלה בסתיו ויתעד את הופעתה במשחקים האולימפיים.
דניאל פלצ'יק, אשתו של פיטר, לאחר הזכייה של בעלה במדליית הארד
(צילום: דנה קופל)