נבחרת ארה"ב פתחה אתמול (ראשון) את הטורניר האולימפי בכדורסל עם חתיכת הצהרת כוונות - ניצחון ב-26 הפרש על סרביה (84:110) של ניקולה יוקיץ'. קווין דוראנט (23 נקודות ב-17 דקות) ולברון ג'יימס (21) הצטיינו, גם ג'רו הולידיי ודווין בוקר נראו נהדר, אבל בארה"ב עוסקים ביממה האחרונה דווקא במי שלא שותף - ג'ייסון טייטום.
מאמן הנבחרת, סטיב קר, שיתף אתמול 10 שחקנים בטיול מול סרביה, אבל דווקא לכוכב אלופת ה-NBA הטריה בוסטון סלטיקס הוא לא מצא זמן פרקט. בארה"ב תהו האם משהו עמד מאחורי ההחלטה התמוהה הזו, אבל קר הבהיר בסיום שהכל היה מקצועי.
2 צפייה בגלריה
וויט וטייטום
וויט וטייטום
וויט עם טייטום במהלך הניצחון על סרביה
(צילום: REUTERS/Brian Snyder)
"הלכתי עם השילובים שהיו הגיוניים", אמר קר כשנשאל מדוע טייטום לא שותף והוסיף: "הרגשתי כמו אידיוט שלא מצאתי לו לפחות 10 דקות. אבל זה המשחק הראשון בטורניר, והוא טיפל בזה יפה. ג'ייסון עוד יטביע את חותמו בנבחרת".
קר המשיך והזכיר שההחלטה להשאיר את טייטום על הספסל קשורה רבות לחזרתו של קווין דוראנט, שלא שותף במשחקי ההכנה בגלל פציעה בשוק ואתמול נצץ. "ג'ייסון הולך לשחק. כל משחק יהיה שונה בהתבסס על המצ'אפים", הבהיר קר. "הוא מקצוען, אחד שנבחר לחמישייה הראשונה של ה-NBA שלוש שנים ברציפות. כשקווין חזר, פשוט הלכתי לשילובים שהרגשתי הכי הגיוניים".
2 צפייה בגלריה
קר
קר
"כל משחק יהיה שונה". קר
(צילום: EPA/ALEX PLAVEVSKI)
קר סיכם: "החבר'ה שלנו יודעים שהמפתח לכל העניין הזה הוא לשים את האגו בצד ופשוט לנצח שישה משחקים. ג'ייסון הוא המקצוען והאלוף האולטימטיבי והוא התמודד עם זה היטב, הוא הולך להיות מוכן למשחק הבא".
ובעניין אחר: לברון חגג אתמול ציון דרך נוסף, כשהפך לשחקן המבוגר אי פעם ללבוש את מדי הנבחרת בטורניר רשמי. הוא עשה זאת בגיל 39 ועקף את לארי בירד שהחזיק בשיא הקודם (35). "יש לנו כוח אש אדיר, אני מנסה בעיקר להישאר בכושר", אמר בסיום. "כולם מוכנים, זאת הייתה התחלה טובה, אבל מתחילים לעבוד לקראת דרום סודאן ברביעי".
לברון לא הופתע מהיכולת של דוראנט: "אם אתה צופה בו באימונים, זה לא מפתיע שהוא יוצא ככה לפרקט ומסתדר. זה נהדר שהוא משחק בצד שלך. לא בטוח שאפשר לדמיין פתיחה טובה כזאת עבורו".
גיא לוזון מדבר אחרי ההפסד לפרגוואי
(צילום: עוז מועלם)
הכותרת
זהב כחול-לבן: החלום האולימפי הישראלי
21:40